is de router het aan het begeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mario-angela

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
hey allemaal,

even een vraag betreffende mijn router, een linksys wrt350n. Deze is nu 3,5 jaar oud en ik weet dat de wan poort maar 100 Mb is, terwijl mijn ziggo al sneller is.
Deze zit aangesloten op een ubee modem, type evm3200.
modem staat in meterkast bij aop van ziggo. Heb een alles in één pakket van ziggo (120Mb) Tussen modem en router zit ongeveer 6 meter cat6 kabel.
Heb een week of twee geleden de beveiliging van de wifi pas opgeschroefd van wep naar wpa2, maar nu moet ik steeds zo'n paar keer per dag de router of zelfs het modem op nu opstarten om internetverbinding te krijgen.
Dit gebeurde weleens met de beveiliging op wep, maar dit was eens in de twee/drie weken.
Gisteren de router met het knopje achterop gereset naar de fabrieks-instellingen en alles weer ingesteld, met wpa2 beveiliging, tevens ook het lokale netwerk op 192.168.123.*** gezet. Dit vanwege mogelijk conflict tussen ubee modem en linksys router. (staat vermeld op een ander forum van ziggo gebruikers) Alles heeft de hele avond goed gewerkt.
Maar vandaag is het weer hetzelfde. nu is mijn vraag, kan het zijn dat de router stuk aan het gaan is. Het viel me namelijk op dat mijn nas wel bereikbaar is in mijn netwerk, maar niet stond vermeld in de linksys bij DHCP reservation pagina.

groeten Mario

Als je DD-WRT op je router zet, werkt hij veel beter.

En hij is het niet aan het begeven.

helaas gaat dit volgens mij niet.
ddwrtn kan alleen op de versie 1 en ik heb de versie 2 van de wrt350n volgens de website van dd-wrt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan