is de voeding in deze kast goed ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Arctic-cooling is een prima merk. Heb zelf diverse koelers van ze, geen klagen over.

WELKOM OP HELPMIJ...

Mijn keuze zou de tweede link zijn.....
Over smaak kast kun je niet twisten.
voeding is net wat beter naar mijn weten..

De coolermaster voeding is net iets sterker. Dus het ligt aan de hardware die je gaat kopen. Voor het meeste zal dit prima voldoen
Kast is lekker basic maar verder prima.

Die arctic kast is nogal lastig als je zelf het systeem bouwt. Ik heb daar eens een review over gelezen en die reviewer werd er niet echt blij van.
Zitten de spullen in elkaar dan is het verder prima.

mm opzich geen gek idee! maar voor welke 4890 versie zal jij gaan?

who dat is indd best goedkoop voor zo'n snelle kaart tnx jij bent echt de man!
denk je dat ik nog wel ergens op kan besparen zonder dat het hele systeem verwaardeloosd?

beste helpers,

nog even een paar vragen, want ik ben er nog steeds niet helemaal uit omdat ik mijn buget toch aan de hoge kant vindt.

ik denk er over na om niet meer de XFX 4890 te kopen maar een kaart die tussen de 100 en 170 euro is.

ik neem mijn harde schijf mee naar mijn nieuwe systeem en heb windows 32 bit.
dus daardoor had 4 gb intern geheugen niet erg veel nut. wat ik dus zat te denken; kan ik 2gb intern nieuw kopen en mijn oude 2gb intern meenemen (ze hebben andere snelheden). dit is namelijk ook weer besparing.

mijn voorlopige samenstelling:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...198682]=1&product[208882]=1&product[210564]=1

kortom:
-ik weet niet welke videokaart ik moet nemen een 4870 of zoiets wat in de link staat of nog iets anders?
-hoe zit dat met verschillende snelheden van je intern geheugen?

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
beste helpers,
nog even een paar vragen, want ik ben er nog steeds niet helemaal uit omdat ik mijn buget toch aan de hoge kant vindt.
Dat kan. Neem je genoegen met net iets minder, dan kan je flink besparen

ik denk er over na om niet meer de XFX 4890 te kopen maar een kaart die tussen de 100 en 170 euro is.
Maak er dan 100 en 150 van, anders is het zo'n besparing achter de komma: beetje zonde om een tragere kaart te nemen voor een paar euro besparing

ik neem mijn harde schijf mee naar mijn nieuwe systeem en heb windows 32 bit.
dus daardoor had 4 gb intern geheugen niet erg veel nut. wat ik dus zat te denken; kan ik 2gb intern nieuw kopen en mijn oude 2gb intern meenemen (ze hebben andere snelheden). dit is namelijk ook weer besparing.
Dat laatste zou ik echt afraden.
Welke snelheid heeft je oude geheugen?
Je kunt namelijk gaan gokken dat de geheugenprijzen gaan dalen in de komende maanden (maar ze kunnen net zo goed flink gaan stijgen...) en dan later het geheugen vervangen. Of gewoon lekker doorsparen en het geheugen later vervangen.

Maar mixen zou ik niet doen. Dat is echt vragen om problemen. En das zonde.
Is je harde schijf wel een beetje modern?

mijn voorlopige samenstelling:

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...198682]=1&product[208882]=1&product[210564]=1

kortom:
-ik weet niet welke videokaart ik moet nemen een 4870 of zoiets wat in de link staat of nog iets anders?
-hoe zit dat met verschillende snelheden van je intern geheugen?
alvast bedankt.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...198682]=1&product[210564]=1&product[199808]=1

Iets andere videokaart. Deze HD4870 heeft 1 gig geheugen en is lichtjes overklokt. Natuurlijk wel trager, maar prima voor de spellen van nu.
Voor de rest zit er wel 4 gig geheugen in. Besparing naar 2 gig vind ik niet echt zinvol.
Als je huidige geheugen snel genoeg is, dan zou je dat voor de komende tijd kunnen overwegen

En weet je zeker dat je niet 13 euro meer wilt besteden voor deze voeding?:
http://www.azerty.nl/8-1073-68471/antec-earthwatts-650-voeding.html

of een paar euro meer voor:
http://www.azerty.nl/8-1073-204333/ocz-fatal1ty-voeding-inter.html

Laatst bewerkt:
bedankt voor je snelle reactie.

de specs van nu.

Moederbord : Dell 0RY206
Chipset : nVidia 6100V
Processor : AMD Athlon 64 X2 5600+ @ 2800 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : ATI Radeon HD 2600 XT
Harde Schijf : ST350063 (500 GB)
DVD-Rom Station : TSSTcorp DVD+-RW TS-H653B SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : KPCV 0LIZGP2R41E SCSI CdRom Device
Monitor Type : Philips PHILIPS 109S2 - 18 inches
Netwerkkaart : Broadcom Corp BCM4309 802.11a/b/g
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 5.3

oke dus dat "menge" van het geheugen gaat hem niet worden!
qua de viedeokaart heb je gelijk. deze die je nu laat zien is perfect voor mij denk ik, want zo'n intensieve gamer ben ik nou ook weer niet!

EDIT: over die voeding heb je gelijk het is zeker de moeite waard om daarin te iversteren want dat moet zeker een tijdje mee gaan. maar die voeding van 71 euro is toch een slecht merk, teminste dat las ik ergens.

Laatst bewerkt:
je zou gezien je relatief kleine scherm ook deze kunnen overwegen:

http://www.azerty.nl/8-970-199807/xfx-radeon-hd-4870-xxx-grafi.html

Deze zal ook prima voldoen. Deze heeft iets minder geheugen, maar daar heb je eigenlijk pas wat aan als je een groter scherm hebt. Bijv een 22 inch of groter.
Ik heb een normale (niet overklokte) HD4870 en ik kan alles prima spelen!

edit:
Antec is een prima merk. De voeding is ook prima.
Enige 'nadeel' is dat de voeding niet modulair is. Maar in de door jouw gekozen kast is dat niet verschrikkelijk. De niet gebruikte kabels kan je bovenin de kast wel ergens wegwerken. Daar heb ik (ben nooit zo super sterk in kabelmanagement) nog nooit problemen mee gehad.
Zit de voeding onderin, dan raad ik altijd een modulaire voeding aan.
Antec is zeker gelijkwaardig aan OCZ. (misschien staat het zelfs beter bekend...: maar dat zal erom hangen :))

Laatst bewerkt:
Kan best dat je het gezegd heb: ik vergeet wel eens wat ;)

Dan idd de 1 gig versie...

edit: volgens mij had je het niet gezegd :P

nee inderdaad je hebt gelijk, alleen had nick ook een keer een dell upgrade toppic voor mij een daar stond het wel bij, maar jij reageert dagelijks zoveel dat het normaal is dat je het was vergeten;)
oke dan ga ik voor de 1 gb versie.
nog even over iets heel anders; de procecor, kan ik niet beter X4 nemen want er zijn ook quads voor 123 euro maar die hebben dan wel weer slomere klocksnelheid.. wat raad jij aan?

Edit:
oke dan was het ge*** dat Antec een slecht merk is. dan ga ik denk ik toch voor die Antec want ik heb natuurlijk bespaart op de videokaart! en deze is toch nog meer toekomstgericht.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan