Is deze app wel veilig te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn R

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Beste,

Ik heb een vraag over een app genaamd: GO launcher ex (deze wil ik op mijn SGS2 installeren)..

Als je deze wilt installeren krijg je de machtigingen te lezen die je de app geeft wanneer je deze installeert.

Nu schrok ik eigenlijk wel van het volgende:

Services die geld kosten

Direct telefoonnummers bellen

Applicatie kan telefoonnummers bellen zonder uw tussenkomst.
Schadelijke applicaties kunnen onverwachte telefoonkosten veroorzaken.
Dit stelt de applicatie niet in staat om alarm nummers te bellen.

Zijn hier mensen die er toevallig gebruik van maken, en wat is jullie ervaring hiermee? Ik heb namelijk geen zin in torenhoge rekeningen die ineens verschijnen omdat een één of andere app zomaar ineens nummers belt waar ik geen overzicht over heb..

Zijn er eventueel ook goede alternatieven? Ik heb geen telefoon die geroot is, en ben ook niet van plan om het te doen..

Laatst bewerkt:
het doel van deze eisen is omdat het een app is die je telefoon laat aanpassen. als jij hiermee je telefoon aanpast en de nieuwe layout gebruikt (of een functie van de app gebruikt) om de telefoon te gebruiken bel je dus indirect via deze app. hierdoor is het zo dat de app toestemming vraagt. als ik de app opzoek in de store ziet deze er betrouwbaar uit. hij krijgt een hoge rating en goede recensies.

als je twijfelt aan de betrouwbaarheid moet je gewoon eens op zoek gaan naar recensies en ervaringen van andere gebruikers. kijk bijvoorbeeld eens in de store zelf bij de recensies.

persoonlijk denk ik niet dat dit een kwaadwillende app is, maar als je het niet vertrouwt en je vertrouwt de recensies ook niet moet je hem vooral niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan