is deze computer het waard? graag reactie plz

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleydeUndie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Berichten
49
Hallo ik heb een vraagje over deze computer, heb zo'n mijn twijfels..ik heb op dit moment nou niet bepaald een goeie computer en wou dus een nieuwe kopen. dacht er een te hebben gevonden voor 150 euro met de volgende specificaties:

ASUS MOEDERBORD MET PCI-E SLOT
1gb+512mb RAM DDR2
INTEL PENTIUM 4 2,8GHZ
160GB sataHARDE SCHIJF
DVD BRANDER
9600xt videokaart 256mb
400 WATT VOEDING
DOOR DE HELE KAST ZIT NEON EN SPECIALE KABELS VERWERKT
THERMALTAKE EUREKA, [WINKELWAARDE VAN 119 EURO]
WINDOWS XP WORDT GEINSTALLEERD
, nu blijkt dit een vergissing te wezen, de persoon had een advertentie door erlkaar gehaald dus kan ik kijken of ik morgen een andere computer voor 150 euro met deze specificaties op kan halen:

Pentium 4 3,0ghz
1gb ram
80gb western digital
128mb 9600xt
dvd speler
THERMALTAKE EUREKA, [WINKELWAARDE VAN 119 EURO]
WINDOWS XP WORDT GEINSTALLEERD

wat vinden jullie zou ik dit moeten aanvaarden of de deal afblazen? ik vindt..ja de CPU is dan iets beter maar de ram, hdd,videokaart ,speler in plaats van brander kortom zo bijna alles is slechter...wat denken jullie, en wat zou de waarde van deze computer nou echt zijn? volgens de adverteerder is hij iemand die computers in elkaar zet en dan verkoopt, dus onderdelen waarschijnlijk niet zo oud.


hoop op snel antwoordt want morgen moet ik het weten >.< ik heb geen idee wat ik zal doen
:(:(:confused:
 
Hoi,

Als ik de twee systemen naast elkaar zet van wat er van bekend is, ga je er wel wat op achteruit.
Dus informeer eerst even welk moederbord en voeding in het tweede systeem zitten en ik denk dat de xp ook een aandachtspunt is is deze legaal( ben bang van niet) zorg dan dat je het cd-rom plus code erbij krijgt anders zit je later met de gebakken peren moet je als nog een os kopen als je ooit opnieuw moet installeren.
en natuurlijk zoals robincon al vroeg wat wil je met de pc gaan doen en/of hij naar je wensen voldoet zoals oplag ruimte etc.


Modag
 
Laatst bewerkt:
Ik wil er games mee spelen en films bekijken op redelijke kwaliteit...dus dat het filmpje niet constant vastzit omdat de computer het niet aankan.

natuurlijk niet de nieuwste games, maar wel iets in de richting van WoW, silkroad online, en heel gwn wat 1st person shooter games..ik geef wel ff de 'recommended specifications' van silkroad, een spel dat ik veel wil gaan spelen:

requirements Minimum[3]

800 MHz Pentium 3 CPU
256M RAM
64mb 3D accelerator graphics card (GF2 series or VGA with similar grade)
DirectX 9.0c
4 GB hard disk space
Internet Connection

Recommended
2.4 GHz Pentium 4 CPU
512M RAM
256mb 3D accelerator graphics card (GeForce FX 5600 or VGA with similar grade)
 
Hoi,

Mag ik vragen wat je nu in de pc aan hardware hebt?

Modag
 
pc is niet meer geschikt voor de nieuwste spellen.
Met name de videokaart is te oud.

Ik weet uit ervaring dat sommige nieuwe spellen wel speelbaar zijn op de lage resoluties (fifa2008 bijv). Maar er zullen zeker spellen zijn waarbij dit echt niet gaat lukken.
 
Hoi,

Mag ik vragen wat je nu in de pc aan hardware hebt?

Modag


Intel (R) Celeron 1.80Ghz
1024 mb sdram
directx 9.0c
wisselbestand 3563MB beschikbaar
videokaart: Intel (R) 82845G/GL/GE/PE/GV graphics controller
chiptype: Intel (R) 82845G graphics controller
totaal geheugen: 64 mb geheugen
maximaale resolutie: 1280×1024
40gb harddisk verdeeld onder 2 partities (C: en D: )
windows xp pro sp2(geen cd of licentiesticker)

(toen ik halo:combat envolved wilde spelen gaf hij aan dat deze computer de juiste specificaties niet eens had :eek: )
..had em een jaar geleden gekocht omdat er een 17' inch scherm bij zat, maar nu voel ik me zwaar in de zeik genomen voor 300 euro..

Code:
Moederbord :	Compaq 0804h
Chipset :	Intel i845G
Processor :	Intel Celeron @ 1800 MHz
Fysiek Geheugen :	1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart :	Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller
Harde Schijf :	ST340015A (40 GB)
CD-Rom Station :	COMPAQ CD-ROM LTN486S
Monitor Type :	Samsung SyncMaster - 17 inches
Netwerkkaart :	Intel Corporation 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) PRO/100 VE Network Connection
Besturingssysteem :	Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2
DirectX :	Versie 9.0c  (maart 2006)
 
Laatst bewerkt:
als je het budget hebt is dit een mooi systeem:


je moet alleen nog je xp zien te vinden en door hun in elkaar laten zetten (€60,00) of je moet het zelf doen en eventueel een andere behuizing, die moet je zelf maar op azerty.nl uitzoeken (dit systeem was voor iemand anders op dit forum)
misschien kan je met een key kijker de key van jou systeem nemen en xp prof downloaden, daarbij de key gebruiken
 
Laatst bewerkt:
je moet alleen nog je xp zien te vinden en door hun in elkaar laten zetten (€60,00) of je moet het zelf doen en eventueel een andere behuizing, die moet je zelf maar op azerty.nl uitzoeken (dit systeem was voor iemand anders op dit forum)
misschien kan je met een key kijker de key van jou systeem nemen en xp prof downloaden, daarbij de key gebruiken

Ja maar ik wil heel graag die computer omdat ik super laag in budget zit.
ik ben al ongeveer 2 weken aan het zoeken en deze lijkt mij het beste qua prijs/kwaliteit omdat het praktisch een nieuwe computer is met doos, installatie cd (of het nou legaal is boeit me geen zak, heb zelf nog cd)

(ik ben nog kind) en heb de hele maand klusjes lopen doen om zo 150 euro te mogen besteden aan een computer op marktpl. (**** ik moet echt werk vinden...ik schaam me voor mezelf XD)S
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat het water naar zee dragen is: Die 2ehands computers voor 150 euro zijn gewoon niet veel soeps. Volgend jaar moet je dan weer een ander.
 
Het probleem is dat het water naar zee dragen is: Die 2ehands computers voor 150 euro zijn gewoon niet veel soeps. Volgend jaar moet je dan weer een ander.

Ik wil graag die computer kopen omdat ik em kan ombouwen.. meer ram, beter kaart.vindt ik gewoon leuker, maar allemaal bedankt voor de reacties ik heb me keuze gemaakt..voor 175 krijg ik een nog betere (waarschijnlijk kan ik zefs CoD4 ermee spelen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan