Is deze instelling van windows xp dezelfde als die van een anderen netbook ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaofneen

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
14
Hallo,



Ik heb een netbook hercules eCAFÉ*UMPC EC - 900-H60G/IAW met een scherm van 8,9 inch zien staan in een winkel,die je kunt kopen met windows xp staat erop de doos + had ik gezien op de doos en gelezen,wanneer de netbook wordt opgestart,wordt de homewereld weergegeven.Dit is helemaal anders dan de klassieke bureaublad van windows xp.Wat is eigenlijk homewereld,nog nooit van gehoord bij een klassieke windows xp ?


Nu is mijn vraag.

ik zou graag zo een netbook willen kopen,maar wanneer je voor de de eerste keer deze netbook opstart,is dan dat dezelfde instelling van windows xp zoals bij een klassieke windows xp van een anderen netbook + is de software van windows xp ook op deze netbook geplaats zoals dat bij de anderen netbook is,of moet ik dat nog van internet afhalen ?


Dank bij voorbaat.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het simpel mag houden? Als je een netbookje koopt en er staat bij de specs dat er Windows XP of 7 wordt meegeleverd, dan wordt het meegeleverd.
 
:thumb: Er staat windows xp geinstalleerd op deze netbooken en wij hebben het al geinstalleerd

:shocked:. Maar er staat geen recovery op deze netbook geinstalleerd,er zijn ook geen originele instelling cd's mee geleverde.
Hoe kan ik nu één keer per jaar mijn netbook grote onderhoud doen of als deze netbook een virus heeft gekregen shoonmaken of herstellen als er geen recovery geinstalleerd is of geen origiele instelling cd's ? bij geleverde ?
 
Ik wil (als het mag) het wederom simpel houden. Als je in een winkel een nieuwe (???) laptop, desktop of notebook koopt, dan moet daar óf een Windows CD mee worden geleverd, óf er moet een verborgen partitie zijn waarvandaan een recovery kan worden gedaan, tenzij vooraf heel duidelijk wordt gemaakt dat de machine zonder besturingssysteem wordt geleverd maar dan kost 'ie ook een stuk minder.
 
Laatst bewerkt:
Geen recovery of orginele instelling cd's met deze netbook ?

:confused: Er staaat nergens in de handleiding boek vermeld,dat er een recovery geinstalleerd of orginele instelling cd's mee geleverde is met deze netbook.En nu ?

:( Een back-up maken is niet hetzelfde zeker ?
 
Nee, een backup maken gaat nú zeer zeker niet meer lukken.
Maar je zag 'm in een winkel, vraag het dan eens in de winkel waar 'ie te koop staat..............
 
Nee, een backup maken gaat nú zeer zeker niet meer lukken.
Maar je zag 'm in een winkel, vraag het dan eens in de winkel waar 'ie te koop staat..............



Hoe bedoel je een backup maken kan ik niet meer doen ?


Ben ga vragen ik de winkel,er is geen cd-rom of iets dat op de netbook geplaats is.Daaomr is prijs zolaag. :cool:
 
XP kent geen automatische (complete) systeembackupfunctie.
In bepaalde versies van Windows Vista wel en in Windows 7 sowieso.
Enige dat je kan doen is met software van derden NU nog een complete systeem backup maken. Dat wordt dan je systeembackup. Gevolg van het hebben ervan is dat je ten alle tijde dan de machine kunt herstellen naar de situatie zoals deze NU is.

Acronis is bijvoorbeeld een aanrader als backup software. (kost een paar tientjes)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan