Is deze laptop geschikt voor een SSD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duckje

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2011
------------------
System Information
------------------
Time of this report: 10/13/2014, 10:20:08
Machine name: **********
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.140303-2144)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: ASUSTeK Computer Inc.
System Model: K52Jc
BIOS: BIOS Date: 10/30/09 15:13:23 Ver: 08.00.10
Processor: Intel(R) Core(TM) i5 CPU M 450 @ 2.40GHz (4 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 3884MB RAM
Page File: 1739MB used, 6028MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
DWM DPI Scaling: Disabled
DxDiag Version: 6.01.7601.17514 32bit Unicode

Zo ja, vervang ik dan het beste mijn harde schijf of vervang ik mijn disk drive door een SSD?
Ik heb wat zitten rondsnuffelen op de markt en kwam de Crucial MX100 en de Samsung 840 EVO tegen. Ik vermoed dat er voor elk van deze 2 voor-en tegenstanders zijn?

ps: hoeveel geheugen voor de SSD is aan te raden?

Alvast bedankt voor de comments.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Ja hoor, deze laptop is prima geschikt voor een SSD. Ook al is de laptop wat ouder, de snelheidswinst zal enorm zijn!

De handleiding laat zien dat er maar een enkele harde schijf of SSD in de laptop past. Je zal dus de harde schijf eruit moeten halen en dan de SSD daarvoor in de plaats doen. Je zal er ook voor moeten zorgen dat je dan je besturingssysteem opnieuw installeert of kloont naar de SSD.

De capaciteit voor de SSD die aan te raden is, ligt aan jouw wensen & gebruik. De meeste mensen zullen genoeg hebben aan 250-256GB welke ook relatief gunstig geprijsd zijn. De Crucial MX100 en de Samsung 840 EVO zijn beide leuke schijfjes en goede keuzes, hoewel mijn voorkeur naar de Crucial uit zou gaan. Voor veel mensen onbekend, maar momenteel heeft de Samsung een recent ontdekte bug die binnen een paar dagen als het goed is geplet moet zijn.

Ik zou bij de huidige generatie zeker niet meer minder dan de 256GB groep nemen. Niet alleen om de grootte zelf, maar omdat de prestaties van schijven kleiner dan 200GB enorm inzakken met moderne chips.

Je zult ook zien dat versies kleiner dan 200GB vaak niet meer getest worden in benchmarks en op sites, omdat de prestaties zo slecht zijn dat ze niet meer representatief zijn voor de serie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan