Is deze Packerd Bell een goede laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAREL123

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Ik ben voor de montage van mijn familiefilmpjes op deze laptop gekomen:
Packard Bell Easynote SB-89-P-024
Specificaties:
Intel Core 2 Duo T5550, geheugen 3072 MB
Harddisk 410 GB (250 + 160 GB)
DVD RW dual layer, 4 in 1 cardreader
NVIDIA GeForce Go 8600 M GT, 512 MB specifiek DDR 3 geheugen
webcam, Fire Wire en DVI-I video output
802.11 a/b/g, bluetooth en TV out (HDMI)
Micosoft Windows Home Vista Premium
17” diamond vieuw breedbeeld scherm
Ik weet dat een aantal forumleden niet erg gecharmeerd is van Packerd Bell maar deze laptop wordt via een Rotterdamse webwinkel verkocht voor nog geen € 800,- en dat lijkt mij wel wat, gezien de processor, opslagcapaciteit en videokaart. Games worden er niet op gespeeld. Zien jullie nadele?

Ben zelf geen packard bell gebruiker dus onafhankelijke mening ;)

Hij ziet er naar mijn idee prachtig uit.

Ik ben ook één van de forumleden die niet zo van het merk is gecharmeerd, maar daar gaat het nu niet om.

Gelet op de specificaties en de prijs: Doen!

Over de kwaliteit-/specificatieverhouding kan je inderdaad niet klagen, ziet er goed uit wat dat betreft.

Laatst bewerkt:
Ongeveer dezelfde specs als mijn Medion en zelfde prijs. Ik heb ook de 8600 en ben er zeer tevreden over. Ik zou het zeker doen. Excuses dat ik niet sneller in je andere topic reageerde maar ik had het druk op Helpmij :)

Had even geen tijd om voor je te zoeken maar dat blijkt nu ook niet nodig te zijn. Mooi ding al ben ook ik geen PB fan.
Ik hoop alleen dat je er nooit wat mee krijgt want de service bij PB is ellende.

Of de prijs/kwaliteit verhouding goed is kun je nog niet echt zeggen. Als je problemen krijgt na een tijdje, zoals bij veel Packard Bell laptops, zat het met die verhouding niet zo goed...

De prijs/specificatie verhouding is goed. Echter als de topicstarter geen games speelt, is die snelle videokaart overbodig. 410GB lijkt ook mooi, maar wanneer gebruik je dat nou voor videomontage? Dat is meer dan 30 uur aan rauw digitaal videomateriaal... Als je een lange vakantie hebt dan heb je misschien uur of 7 materiaal en dat is al veel. Alleen die 250GB schijf zou je al prima mee uit de voeten kunnen.

Kortom, ik zou zoeken naar een laptop van een betrouwbaarder merk, met 2 jaar garantie, met iets minder goede videokaart/harde schijf en misschien juist een tikkeltje snellere processor (want die gebruik je veel met videobewerken) van bijvoorbeeld Asus of Toshiba.

Tja, mooi betoog en je hebt altijd baas boven baas maar een Asus kost ook weer veel meer. Uiteraard veel meer kwaliteit ook. Nogmaals voor dat geld een prachtig ding en jan garantie en service heb je gelijk in. Daar zou ik ook geen PB voor nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan