Is deze pc een beetje goed of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Ik kijk net in het krantje van de mediamarkt in Rijswijk en zie een Acer Aspire desktop staan met beeldscherm etc.

Ik ga morgen erheen om deze pc wellicht te kopen omdat ik toe ben aan een nieuwe computer, zeker voor mijn studie straks.

Dit zijn de gegevens die in de advertentie erbij staan:
Aspire X1700 + X193HQ Desktop + 19" monitor
3 gb werkgeheugen, 640 gb harde schijf
Intel® Pentium® Dual-Core processor E5200 (2,5 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB),
Nvidia Geforce G100 512 MB, Windows Vista Home Premium

Er staat niks over welk moederbord of wat voor voeding, dat wil ik wel eerst gaan vragen want ik zou evt wel willen kunnen uitbreiden als dat nodig mocht zijn.

Het is dus gewoon voornamelijk voor standaard thuis gebruik maar het moet straks ook boekhoudprogramma's aankunnen tijdens mijn studie. Games speel ik niet echt, hooguit de 1e serie van the sims eens in de zoveel tijd. Veel belangrijker vind ik dat ik fatsoenlijk kan internetten, msnen, en muziek kan luisteren/evt film kan kijken.

Is dit een beetje een redelijke pc? Hoe belangrijk is het moederbord en voeding in dit geval?

Voor wat jij opnoemt wat je er mee van plan bent lijkt het mij een prima PC'tje.
Wat voor uitbreidingen zou je eventueel willen doen dan ?
Want voor wat extra geheugen en dat soort kleine dingen zul je geen andere voeding nodig hebben. Mocht je er uiteraard een monster van een videokaart erin willen stoppen dan wordt het uiteraard anders.

Leuk pctje voor thuis gebruik.

lol waarom m'n bovenstaander nou zijn laptop gegevens post .......? maarja

-19inch monitortje is leuk
-3Gb is genoeg aangezien er een 32bit vista opzit (?)
-640GB krijg je met normaal gebruik niet snel vol
-De E5200 is het instap model van de core 2 duo, maar voldoet perfect voor thuisgebruik
-De G100 is een kruizing tussen de geforce 8400 en 9400 goed voor minder zware games.
(dus geen cod4, GTA , crysis enz) Maar aangezien je amper/niet gamed is dit goed
genoeg.

Aan wat voor upgeades zit je te dneken dan? (zoals eerder aangegeven)

De E5200 is een processortje met een FSB van 800
Waarschijnlijk is dat ook de max voor je moederbord.
Dus wil je ooit een andere processor erin willen hebben, wordt dit moeilijk aangezien er niet veel processors met FSB 800 zijn.

Wil je later een beer van een videokaart hebben, wordt je cpu de bottleneck.. en die kun je moeilijk upgraden.

http://www.beslist.nl/computers/d00...e/Acer_Aspire_X1700-X223W_(_9DCNR75TCP_).html

Maar voor de dingen die je noemt voldoet deze pc.

Wat kost ie als ik vragen mag?

Laatst bewerkt:
Leuk pctje voor thuis gebruik.

lol waarom m'n bovenstaander nou zijn laptop gegevens post .......? maarja

-19inch monitortje is leuk
-3Gb is genoeg aangezien er een 32bit vista opzit (?)
-640GB krijg je met normaal gebruik niet snel vol
-De E5200 is het instap model van de core 2 duo, maar voldoet perfect voor thuisgebruik
-De G100 is een kruizing tussen de geforce 8400 en 9400 goed voor minder zware games.
(dus geen cod4, GTA , crysis enz) Maar aangezien je amper/niet gamed is dit goed
genoeg.

Aan wat voor upgeades zit je te dneken dan? (zoals eerder aangegeven)

De E5200 is een processortje met een FSB van 800
Waarschijnlijk is dat ook de max voor je moederbord.
Dus wil je ooit een andere processor erin willen hebben, wordt dit moeilijk aangezien er niet veel 800FSB processors zijn.

Wil je later een beer van een videokaart hebben, wordt je cpu de bottleneck.. en die kun je moeilijk upgraden.

http://www.beslist.nl/computers/d00...e/Acer_Aspire_X1700-X223W_(_9DCNR75TCP_).html

Maar voor de dingen die je noemt voldoet deze pc.

Wat kost ie als ik vragen mag?

Welke GTA versie bedoel je?? Ik heb Gta_Sa en in mijn laptop zit een Mobile Intel Graphics X3100 met 384 Mb geheugen Gta loopt er goed op

Als ik GTA tussen COD4 en crysis typ, mag je er van uitgaan dat ik GTA4 bedoel.

En wat heeft het aantal gb van de schijf te maken met de performance?
En het verhaal over Nvidea en ati slaat ook nergens op...
en waarom idd de spec's van de klaptop??

dus een totaal onzinnige replay...

Bedankt voor de reacties.

Met uitbreiden heb ik het niet over moeilijke dingen of zo, meer over extra geheugen en zo.
Ik hoop dat de processor en videokaart goed genoeg zijn om voor mijn doeleinden voorlopig vooruit te kunnen ;)

De pc kost 499 euro

Er zit al 3 Gig geheugen in, Dus als je niet van plan bent er een 64 bit windows op te gooien, heeft extra geheugen geen nut :)

Een 32bit ondersteunt maar tot 3,3 Gb, dus je zit (bijna) aan de max voor een 32bit OS. :D

Processor en videokaart kun je met het door jou vermelde gebruik mee vooruit.
Maar zoals ik al reeds vermelde, een betere processor zal moeilijk gaan dankzij de
FSB van 800Mhz.

mocht je ooit een andere videokaart nemen kun je deze gewoon verwisselen.
mits de voeding het toe laat.

Edit ik had het nog geprobeerd, maar kom over de 500,- Jammer :P Had niets te doen ;)
Wel beter, maar hier moet windows + verzend kosten nog bij => dat is nog eens 100,- extra
1245861941-320.jpg

Laatst bewerkt:
Thnx voor de moeite.

Beeldscherm is leuk maar niet per se noodzakelijk, mijn 17" werkt nog prima.
Ik heb hier 2 OEM versies liggen, xp home en xp pro, die kan ik altijd installeren op een nieuwe pc toch?
Ik heb pas geleden een nieuwe dvd brander gekocht en ik heb in deze pc ook een goede kaartlezer al zitten dus ook die zijn niet per se nodig.

Ik ga morgen gewoon eens kijken, mss vind ik wel wat anders leuks in die prijsklasse.

Laatst bewerkt:
Meen je dat nou?

Dat is balen, dus omdat ik deze pc waar die OEM versies op gebruikt zijn straks weggooi kan ik de xp home en pro ook mee weggooien :confused:

Dat is best *****, want xp home en pro staan op dezelfde pc.

Je kan ze vaker gebruiken alleen niet registreren wel activeren.
(en officieel mag het niet van meneer microsoft)

waarschijnlijk krijg je geen problemen als je de OEM op je nieuwe pc gooit.
Alleen registreer niet, want dan gaat ie zeuren om illegal software bla bla bla

Dat is ook heel makkelijk op te lossen ;) maar dat mag hier niet besproken worden.

Laatst bewerkt:
De OEM licensleutel wordt gekoppeld o.a. aan het moederbord met als totaal een hardware-id. Als je je Windows activeert geldt dat dus al. Registeren doe ik zelf ook niet.
1x gebruiken is ook terug te zien in de prijs van een OEM versie.

Heb zelf een tijd geleden ook 1 oem versie op 2 pc's gehad en geen problemen ondervonden.

En anders kun je gewoon microsoft bellen.

Krijg je 8 van de 10 keer gewoon een nieuwe key.
Zegt gewoon dat je problemen hebt met je key, l*lt er een mooi verhaaltje aan en klaar.

Ik ben net wezen kijken naar die computer van Acer en ik vind het een mooi ding, mooi breedbeeldscherm :thumb:

Dus ik ga hem vanavond ophalen met de auto.

Het is een klein model kast dus er zijn geen mogelijkheden om extra brander of dergelijke in te bouwen. Dus het is belangrijk dat de pc goed is zoals hij nu is want er kan niks aan verbeterd worden.

Doordat de kast zo smal is doe je de cd/dvd's er verticaal in, maar volgens die man kan je de kast ook plat leggen als ik dat fijner vind en evt eht beeldscherm erop zetten wat niet zo veel weegt.
De luchtgaten waren dan nog prima vrij en zo, zei hij.

In ieder geval lijkt dat me wel wat denk ik, dan zit ie ook niet zo verstopt in mijn bureau maar ligt gewoon onder mijn beeldscherm. Ik wilde wel even checken hier of dat idd mogelijk is en of dat niet slecht is voor de pc?

Behalve dat ben ik toch wel een beetje verliefd erop hoor :love:

Ik zit straks alleen zonder office en macromedia en dat vind ik wel balen, want die heb ik nu illegaal op mijn pctje :o en gebruik ik erg veel.

Ook zitten de drivers tegenwoordig op de harde schijf of zoiets en die moet ik tijdens de begin procdure op een dvdtje branden :confused:
Wat bedoelt hij hiermee?

Platleggen zou geen probleem moeten opleveren, of het scherm er op kan. Dat hangt een beetje van de stevigheid van de kast af en het gewicht van de monitor.
Waarschijnlijk zal je tijdens de installatie van Windows een backup DVD moeten maken. Was bij mijn MSI notebook het geval en bij de Acer's gaat het hetzelfde zover ik weet.

Het enige waar ik niet op heb gelet is of er draadloos internet op kan.
Ik zie ook nergens iets erover staan :confused:

En nog iets anders.

Ik wil mijn oude pc proberen te verkopen, omdat er dus nog een aantal redelijke onderdelen opzitten zoals dvdrom en dvd brander, kaartlezer, netwerkkaart etc...17"plat beeldscherm
Kan ik de pc dan compleet met xp pro verkopen erop?

En hoe zorg ik dan dat al mijn persoonlijke gegevens van de harde schijf af zijn?

En wat is een redelijke prijs om te vragen voor een complete pc die in principe nog goed werkt.

Laatst bewerkt:
Wat het draadloze internet betreft dat hangt er van af wat voor aansluiting jij nodig hebt, USB(stick) en PCI(insteekkaart) zijn de meest gebruikte.

Je oude PC kan je echt goed wissen met Killdisk.
De oude Windows kan je gewoon bij de PC leveren of alvast voorinstalleren (als service). De prijs hangt natuurlijk af van de onderdelen die er in zitten.

Dit is mijn pc

behuizing met voeding 6x usb
dvdrom
dvd brander --> samsung net nieuw
diskette station
kaartlezer
Harde Schijf 80Gb
Moederbord MSI
AMD Sempron Proccesor 2600+ 1.60 GHz
Beeldscherm 17" (2 jaar oud)
756mb werkgeheugen (uitbreidbaar tot 2gb)
Videokaart onboard
Evt PCI insteekkaart
Incl toetsenbord en muis

Op zich werkt de pc nog goed voor iemand die er niets moeilijks mee doet.
Ik wilde er 100 euro ( incl scherm en xp pro) of zo voor vragen of is dat te veel?

Welke killdisk moet ik kiezen want ik zie meerdere dingen staan:confused:

En nu heb ik een insteekkaart in mijn pc maar ik betwijfel of dat past in die nieuwe pc want dat is een hele smalle kast dus daar zou ik dus een stickje voor moeten kopen?

Laatst bewerkt:
Bij mijn Killdisk link even naar beneden scrollen tot: Booting from a CD
ISO'tje downloaden en op CD branden en voila

Wel de gratis versie nemen:
http://software.lsoft.net/boot-cd-iso.zip
en de ISO branden (kan met Nero, ImgBurn etc.)

100 Euro is wel een mooie prijs denk ik. Wellicht geeft iemand op marktplaats er nog wel meer voor.

Gewoon kijken of de insteekkaart past en anders wordt het een USB-stickje inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan