Is deze voeding sterk genoeg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buzza

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2004
Hallo,

Ik zit te kijken naar een 500W Earthwatt (Antec) voeding, maar ik weet niet of dit genoeg is voor mijn systeem. Hier zijn de specs;

Intel Core 2 Duo E6400 (Overgeclockt van 2.13 naar 2.56)
Zalman S9700 LED CPU-Cooler
Asus P5N-E SLI moederbord
Sparkle Geforce 8800 GT Videokaart
2x SATA Harde Schijven
1x CD-brander
1x DVD-Brander
1x 120mm Case fan
1x Floppy
2GB DDR2 667mhz (2x 1GB)
1x PCI Geluidskaart (oudje)

Wat denken jullie?

PS. Als er verder nog iets mist, laat het me dan aub even weten.

Laatst bewerkt:
Wat moet je nou met een CD-brander en een DVD-brander.
Kan de DVD-brander geen CD's brander?

Haal de eruit en knal er een 3e schijf in.

Enuuuh dan is je voeding nog ruim voldoende.

Crash

De voeding zal inderdaad sterk genoeg zijn. Kijk wel even naar de Amperage per voltage lijn. Deze moeten niet te laag zijn, anders zou je nog problemen kunnen krijgen.
Er is maar 1 Crash op dit forum.;):p

De voeding zal inderdaad sterk genoeg zijn. Kijk wel even naar de Amperage per voltage lijn. Deze moeten niet te laag zijn, anders zou je nog problemen kunnen krijgen.

Er is maar 1 Crash op dit forum.;):p

Oke oke Ik zal mijn naam voortaan volllllllllllllllllllllllleeeeeeeeeeeeeedig schrijven

Dat is duidelijk, bedankt :)

Is dit trouwens krap aan, of is het ruim genoeg? De rede dat ik dit vraag is dat ik niet weer over 6-12 maanden een nieuwe voeding wil kopen, omdat de hardware tegen die tijd weer nog meer stroom verbruikt.

Persoonlijk denk ik dat het krap kan zijn. Zeker als je in de toekomst dezelfde videokaart erbij wil zetten om SLI te gebruiken. De huidige videokaarten vragen nogal wat.:confused: Antec is wel een van de betere voedingen, die ook werkelijk geven wat er op staat.

Persoonlijk denk ik dat het krap kan zijn. Zeker als je in de toekomst dezelfde videokaart erbij wil zetten om SLI te gebruiken. De huidige videokaarten vragen nogal wat.:confused: Antec is wel een van de betere voedingen, die ook werkelijk geven wat er op staat.

Je bedoelt dus dat het momenteel al krap zou zijn?

Wat moet je nou met een CD-brander en een DVD-brander.
Kan de DVD-brander geen CD's brander?

Haal de eruit en knal er een 3e schijf in.

Enuuuh dan is je voeding nog ruim voldoende.

Crash

De rede dat ik de CD-Brander erbij heb is omdat ik die nog had liggen van m'n oude PC. Is handig voor als ik een CD'tje wil kopieren. Bedoel je dus dat de brander zoveel energie gebruikt? Indien ik de CD-Brander er dus uit haal, is 500w wel ruim voldoende?

PS. Ik heb geen 3e schijf nodig ;)

Laatst bewerkt:
Een cd of dvd brander pakt iets van 20/25Watt. Ik denk dat je voeding voor dit systeem genoeg zal zijn, maar gaf m'n eerder bericht naar aanleiding van je vraag. Als je verder kijkt en later bijvoorbeeld nog een videokaart erbij zet, zou het de krap kunnen zijn.

Een cd of dvd brander pakt iets van 20/25Watt. Ik denk dat je voeding voor dit systeem genoeg zal zijn, maar gaf m'n eerder bericht naar aanleiding van je vraag. Als je verder kijkt en later bijvoorbeeld nog een videokaart erbij zet, zou het de krap kunnen zijn.

Okay, bedankt. Hoeveel schat je dat een 2e 8800GT zal gebruiken?

En scheelt een groene voeding echt zo veel stroom?

Groene voeding?:confused:

Kijk bij de specificaties van de videokaart wat voor voeding er bij de systeemeisen staat.

Groene voeding?:confused:

Kijk bij de specificaties van de videokaart wat voor voeding er bij de systeemeisen staat.

Groene Voeding

Klinkt allemaal wel leuk dat ''Save money on your bills'' gedoe, maar er staat nergens uitgelegd hoe en hoeveel het precies scheelt..

Het lijkt met gewoon niet logisch, als het een 500W voeding is, hoe kan het dan minder dan 500W gebruiken? :confused:

Laatst bewerkt:
Kennelijk is het een energie zuinige voeding. Net zoals je diverse apparaten hebt die energie zuinig zijn. Denk maar aan vaatwassers, wasmachines enz...

Kennelijk is het een energie zuinige voeding. Net zoals je diverse apparaten hebt die energie zuinig zijn. Denk maar aan vaatwassers, wasmachines enz...

Ja, maar energie zuinige apparaten zoals vaatwassers e.d zijn energiezuinig omdat ze minder Watt gebruiken, toch?

En dit is bij de voeding niet het geval....denk ik:confused:

Ja, maar energie zuinige apparaten zoals vaatwassers e.d zijn energiezuinig omdat ze minder Watt gebruiken, toch?

En dit is bij de voeding niet het geval....denk ik:confused:

Nee, niet omdat ze minder vermogen gebruiken, maar omdat ze het opgenomen vermogen beter benutten.
Een B-merk voeding zet ergens tussen de 55% en 70% om in bruikbaar vermogen aan de 'andere' kant. Een A-merk komt meestal ergens tussen de 75% en 85% uit, een 'groene voeding' zit daar nog weer boven.
Meer rendement dus bij hetzelfde opgenomen vermogen.

Nee, niet omdat ze minder vermogen gebruiken, maar omdat ze het opgenomen vermogen beter benutten.
Een B-merk voeding zet ergens tussen de 55% en 70% om in bruikbaar vermogen aan de 'andere' kant. Een A-merk komt meestal ergens tussen de 75% en 85% uit, een 'groene voeding' zit daar nog weer boven.
Meer rendement dus bij hetzelfde opgenomen vermogen.

Ok, dus eigenlijk is de voeding die ik nu al heb ook groen? 2% minder groen dan de Antec Earthwatts? Want volgens deze review is heeft het ''Up to 85% efficiency''.

Dan schiet het dus eigenlijk niet op om de groene te halen, sinds het verschil zo klein is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan