is di een goed game systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
is dit een goed game systeem.
ik hoor het graag als er iets verbeterd kan worden maar de prijs mag niet hoger worden.
en de groote vraag kan het crysis op medium of high aan.

* Microsoft Windows XP Home Edition + SP2,Id 21795Stukprijs € 80,47
* € 80,47

* Revoltec AirGuard,120 x 120 x 25 mm, GeeId 47498Stukprijs € 3,68
* € 7,36

* Asus P5K/EPU,RetailId 71505Stukprijs € 71,27
* € 71,27

* Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, BoxeId 56577Stukprijs € 139,03
* € 139,03

* Azerty Montage volledig systeem 1 jaar gId 7517Stukprijs € 58,99
* € 58,99

* Antec EarthWatts,Retail, 650WattId 68471Stukprijs € 58,91
* € 58,91

* Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 1Id 75337Stukprijs € 43,29
* € 43,29

* G.E.I.L GX22GB6400DC, 2048 MB, DDR2, PC6Id 31153Stukprijs € 33,81
* € 33,81

* Sapphire Radeon HD4850,512MB, GDDR3, PCIId 80943Stukprijs € 139,11
* € 139,11

* Sharkoon Rebel9 Economy,ZwartId 78929Stukprijs € 35,70
* € 35,70

* totaal inclusief verzenden 677

Je vergeet zowaar één van de belangrijkste dingen; de kast.

Klein momentje en ik stel even iets voor je samen.

Laatst bewerkt:
Ik had het persoonlijk zo gedaan (let wel: ik ga er nu vanuit dat je GEEN Crossfire wil, geen Raid en ook niet gaat overclocken!):

Hier hoort wel nog Windows XP bij, maar ik vond niet direct de versie die jij hebt gekozen. Dus tel er dan nog 80 euro bij. Die extra fans heb ik ook even weggelaten omdat ze niet noodzakelijk zijn en omdat ze de kosten nog meer de hoogte in jagen.

Zoals je ziet heb ik voor een andere kast en voeding gekozen.

Een voeding van 520 watt gaat dit systeem gemakkelijk trekken. Daar bovenop is Cooler Master een A-merk en worden ze op alle fora vaak aangeraden.
De kast, CM 690; ik heb em zelf. Hij kost dan wel meer dan het dubbel van die die jij hebt, maar die wat jij hebt is geen A-merk. De kast die ik er nu bij heb gedaan zorgt zeer waarschijnlijk voor een betere airflow en is ook ZAT groot genoeg.

Zo kom je wel op een kleine 100 euro meer uit, maar dat gaat je systeem in zijn totaliteit enkel maar ten goede komen.

Op welke resolutie wil je gamen en op wat voor monitor gaat dat gebeuren? Crysis vreet enorm veel van je GPU, dus ik dénk dat je Crysis op een resolutie van 1280x1024 op high met anti-aliasing af op een fps van gemiddeld 40-45 zult kunnen spelen. Die HD4870 zou geen overbodige luxe zijn voor dit spel, maar die kost dan ook weer 90 euro meer en er zijn ook nog wel andere spellen dan Crysis. (Waarmee ik wil zeggen dat die HD4850 geen slechte kaart is, en zeker niet voor zijn prijs.)

Laatst bewerkt:
het is wel vet alleen jammer genoeg heb ik geen 100 euro meer zou het best willen hoor.
is er dan nog iets te veranderen terwijl het wel in mijn budget past of moet ik het hier bij laten

De P5K/EPU van Asus ondersteunt één Intel® Socket 775 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 sloten aanwezig (met CrossFire ondersteuning) voor een videokaart en kunnen er maximaal vier SATA en twee IDE apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.

dit staat op de alternate site ik wist niet of het crossfire of sli was omdat hij twee 16x poorten had het is crossfire heb ik even geluk. tenminste hij kan toch 2 4850 aan of niet.

Hoi,

Ja hoor dit moederbord heeft crossfire mogelijkheid.
Let dan wel op je voeding anders moet je weer een andere kopen koop nu gelijk 1 die crossfire aan kan als je dat in de toekomst toch wil.

Modag

mij lijkt 650 watt wel genoeg voor crossfire of niet. en waarom is sharkoon eigenlijk geen a merk ik lees er alleen positiefe dingen over en er kunnen heel veel fans in.

mij lijkt 650 watt wel genoeg voor crossfire of niet. en waarom is sharkoon eigenlijk geen a merk ik lees er alleen positiefe dingen over en er kunnen heel veel fans in.

Ik kwam laatst ergens een lijstje tegen met keurig de A-B-C-merken vermeld en ik ben wel zeker dat Sharkoon geen A-merk is.

Dit wil niet zeggen dat je er niet tevreden van kan zijn, maar ik heb de indruk dat je een klein beetje redeneert van: "'t is maar de kast", terwijl deze je hele systeem ook aan het draaien moet houden zonder warmteproblemen enzo. De kast die ik zelf aanraadde is er in elk geval eentje die als winnaar bekroond wordt (er zijn er nog, zoals de Antec p182 bv.).

Als je toch crossfire wil moet je al op een voeding van 750 watt rekenen. Daarbij is 2x een 4850 niet meer zo interessant de dag van vandaag. (Benchmarks hebben al laten blijken dat deze combinatie in sommige games zoals COD 4 zelfs slechter presteert dan 1 HD4870 en maar even goed dan een HD4850.)

Je moet het zelf allemaal zelf een beetje uitmaken. Persoonlijk zou ik geen systeem samenstellen met budgetonderdelen. Aangezien je er Windows nog bij moet hebben vind ik een budget van 677 euro ook aan de lage kant voor een Intel-systeem om eerlijk te zijn.

Met dat bedrag zou ik zelf eerder neigen naar een budgetpc, wat betekent eentje met AMD processor. Zodat je uiteindelijk toch wat meer bang for the buck krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan