Is dit compatibel met elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Doe ik dat er ook ff bij.... wat heb jij eigenlijk voor systeem heb je daar een site van of dergelijke???

Sorry dat ik even stoor, maar hoe weet je of je een
Thoroughbred core heb? Kan je dit bijvoorbeeld aflezen in aida of sisoft sandra?

Ik draai met mijn amd xp 1500 met gemak op 1500mhz, maar om echt de multiplier (vergt toch nogal wat moeite) te veranderen?
hij draait nu op 150/37 mhz (is stabieler dan 155/38) met multiplier op 10.. Standaard is het 133/33. Bottleneck is volgens mij mijn sdram en geforce 2

Voor overige specifikaties zie mijn systeem in handtekening.

Een 1500+ kan sowieso geen Thoroughbred core hebben.

Vanaf 2200+ zijn alle CPU's sowieso Thoroughbred's. Als je recent een 1700-2100+ gekocht hebt, is er een grote kans dat het een Tbred is. Helemaal zeker ben je als je even naar de core kijkt, als deze rechthoekig is is het een Tbred, als het een vierkant is is het de oudere core (Palomino).

Overigens kan je met een Palomino niet zomaar de multiplier veranderen, deze is namelijk vastgezet, je moet eerst je CPU unlocken. Maar de lager geklokte Tbred's zijn standaard al unlocked.

Zo Steve, lekker machientje :8-0:
Zou CPU heeft zkr wel wat extra koeling :cool:

Oke, erg jammer dan..
het verhaal met unlocken van de cpu ken ik, maar daar ben ik net even wat te onhandig/ongeduldig voor..

Maar nu een nieuw mobo (asus a7 etc) met nieuwe cpu (bijv. 2400) kopen zou een goede investering zijn dus (mits je de tbred koopt)

Voor het eerst zit ik onwijs te twijfelen tussen p4 of amd.. Maar daar open ik eerdaags wel een nieuw topic voor.. Met name welk mobo het beste (lees de meeste uitbreidingsmogelijkheden en sensors) heeft.

Ik heb ook even bij yorcom gekeken en de prijzen vielen mij mee dus ik wil ook daar gaan bestellen , krijg je ng bericht wanneer de componenten geleverd worden ???

Steve wat zoiu jij voor PC samenstellen als je 500 euro had ik bedoel

geen toetsenbord,muis,monitor maar alleen de spoullen op het moederbord,hd en geheugen.

moet met amd 2400+ zeg het maar :D

Wat wil je ermee gaan doen? Gamen, internetten, videobewerken etc. Wil je ook goed kunnen overklokken? Wil je voorbereid zijn op toekomstige CPU's (gebaseerd op de Barton core met een 200 MHz FSB)?

Gewoon beetje gamen veel downloaden en internetten...

Overklokken hoeft niet en dat voorberieden hoeft ook niet welk systeem zou je nu nemen met een amd 2400(verboden over te klocken) :D

Welk MOBO?
HD?
Hoeveel geheugen en wat voor?

370 euro te besteden

(500-130(procesor))

Asus A7N8X - 130
2x 256 MB PC2700 DDR - 70
Asus Geforce 4 Ti 4200 128 MB - 160

Maar dan heb je nog geen HDD natuurlijk... Ik vrees dat je iets meer zal moeten voorzien. Of een 1700+ erin gooien natuurlijk :p

Laatst bewerkt:
Heb je nog 10 euro over voor DE KOELPASTA hhihihi...

die keus had ik ook zo in mijn gedachte... alleeen die videokaart vinnik vrij prijsig dus daar wacht ik dan nog maar eve mee....

Bedankt voor je hulp:D:D:D

Kheb niet zoveel nodig ik heb hier nog 10 gieg en 40 erbij maakt 50 is genoeg voor mij.......

maxtor 40 GB 7200RPM is die goed met dat liquid gebeuren en 8mb cache.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan