Is Dit een beetje goeie pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwah, de 3870 is net wat trager dan de GeForce 8800 GT, wat een redelijke kaart is. Je zult er uiteraard niet de nieuwste zware games op high of very high + redelijke reso (16xx+) mee op kunnen spelen. Verder zou ik er sowieso nog 2GB extra bij kopen.

maar als ik DEZE koop en ik doe er wat extra geheuge bij meschien nieuwe video kaart kan ik em wel gewoon normaal me gamen zonder dat die verdomde lagg komt ?

maar als ik DEZE koop en ik doe er wat extra geheuge bij meschien nieuwe video kaart kan ik em wel gewoon normaal me gamen zonder dat die verdomde lagg komt ?

Extra geheugen lijkt me al voldoende.
Voor de prestaties van de videokaart kun je bijvoorbeeld de namen van de games, die jij graarg wilt spelen + de naam van de videokaart in google typen en de sites doorlezen en kijken of het voor jou voldoende is.
Of je bekijkt even wat gameplay video's op youtube, zoals deze:

http://www.youtube.com/watch?v=ryTYRYginzs&feature=related

De GT 220 is niet echt een kaart om moderne games mee te spelen. De 3870 is wel een aardig stukje sneller. Ik heb ook even op internet voor je gekeken:
''Regardless of its 40 nanometer architecture the Geforce GT 220 needs more power than AMD's older 55 nanometer cards Radeon HD 3870 and Radeon HD 4670. Both Radeons offer higher gaming performance, but also cost 10 to 20 Euros more. In matters of loudness we also weren't convinced by all of the tested GT 220 samples'''

Ik wil je bovendien een tip geven.
Kijk eens op deze site:
http://service.futuremark.com/hardw...dmark vantage scores&__utmv=-&__utmk=68552337

Zoek daar naar de kaart, die jij graag wilt en kijk of hij een score heeft van ongeveer 4000 a 5000 en hoger. Dit zijn geen denderende scores, maar met dergelijke scores kan je wel 'redelijk' gamen (zeker als je het vergelijkt met de kaarten, die in veel OEM PC's zitten). Als je het meest van je kaart wilt genieten en niet heel veel voor je kaart wilt uitgeven wil ik je toch aanraden om te kijken naar kaarten, die rond de 6000 en hoger zitten, want daar kan je nog een tijdje mee voorruit op redelijke instellingen. Verwacht echter geen kaart die alles op high gaat draaien, want dan moet je een kaart die rond de 12000 a 16000 zit en zelfs die hebben af en toe moeite in sommige moderne zware spellen.

Kort: kijk of je PC kan vinden met een kaart, die een score heeft rondom 6000 en in jouw budget past

Laatst bewerkt:
2e hands pc's raad ik je echt af. Je kunt er zoveeel ellende mee hebben :( . Koop dan wat nieuws waar je matig op kan gamen en in de loop der jaren uitbreiden...

Nieuwe pc

Deze pc bestaat uit alleen maar A-merkonderdelen. Gamen zal er slecht mee gaan omdat er geen grafische kaart in zit. Wel onboard. Maar dat is niet zo krachtig. Dit is gewoon het goedkoopste wat je eruit kan halen. En is de prijs lager dan dit en heeft het betere specificaties? Dan zou ik het niet vertrouwen. Dus of doorsparen en wat goeds kopen of dit kopen en onderdelen er later bij kopen. En ik zou toch voor het eerste gaan. Gewoon doorsparen en wat goeds kopen.

2e hands pc's raad ik je echt af. Je kunt er zoveeel ellende mee hebben :( . Koop dan wat nieuws waar je matig op kan gamen en in de loop der jaren uitbreiden...

Nieuwe pc

Deze pc bestaat uit alleen maar A-merkonderdelen. Gamen zal er slecht mee gaan omdat er geen grafische kaart in zit. Wel onboard. Maar dat is niet zo krachtig. Dit is gewoon het goedkoopste wat je eruit kan halen. En is de prijs lager dan dit en heeft het betere specificaties? Dan zou ik het niet vertrouwen. Dus of doorsparen en wat goeds kopen of dit kopen en onderdelen er later bij kopen. En ik zou toch voor het eerste gaan. Gewoon doorsparen en wat goeds kopen.

oke maar als ik er wat jij me aanraade nog een mooi videokaartje bij zou doen hoeveel ben ik dan kwijt ?

Bij een ATI kaart denk ik aan de 70 euro. (dat is wel het minimale wil je een beetje goed kunnen gamen)

Welke kaart dan Jobbes? Ik dacht eerder aan 110 euro voor een 5750... De 5670 heb je al voor ongeveer 80 euro, maar daar kan je niet echt lekker op gamen (wel beter dan een 3870), maar als je toch al gaat investeren in een niewe graka speciaal voor games kan je er imho beter 30 euro bijleggen en voor een 5700 serie kaart gaan...

En als je het systeem niet helemaal zelf in ekaar wilt zetten, maar dat door de winkel wilt laten doen komt daar nog 60 euro bij...

Of de Athlon X2 240 een 5700 serie kaart gaat bottlenecken in zware games weet ik niet uit mijn hoofd en 2GB voor een game PC vind ik zelf ook vragen om problemen in nieuwe games.
Ik heb zelf de GTX 460 en toen ik Batman Arkum Asylum (niet eens een heel zwaar spel) op very high gging spelen in combi met mijn i5 750 overgeklokt op 3.4 GHz, windows 7 64 bit en slechts 2 GB geheugen (omdat 1 setje van 2GB RMA was) was hij toch onspeelbaar vanwege de enorme lag die soms optrad (de gemiddelde framerate was wel goed). Ik had verder geen andere spellen geprobeerd, maar 2GB lijkt mij nogal karig voor een game PC..

Laatst bewerkt:
Klopt 2 GB is erg weinig. Maar daarom is heb ik er ook voor gekozen dat er nog een bankje vrij is. Want als de grafische kaart wordt gekocht ook meteen te upgraden naar 4GB. De processor is natuurlijk altijd te overklokken :) . En om nu al aan te geven welke kaart die moet kopen... Nee dat vind ik niet echt handig want dan is het misschien al weer helemaal verandert, want de technologie gaat erg snel. En je kunt het beste de kaart kiezen als je het geld hebt en je hem meteen kan kopen.

Als je zo redeneert kun je beter wachten met het aanschaffen van de PC, totdat je budget compleet is (tenzij je nu al een PC nodig hebt voor andere dingen dan games), want over een tijdje kun je waarschijnlijk een betere mobo, geheugen, harde schijf en processor kopen voor dezelfde prijs aangezien de technologie verandert.

Of overklokken al nodig is en of TS wil en kan overklokken is natuurlijk nog maar de vraag...

Als TS een niuewe PC wilt vooral om te gamen zou ik hem toch aanraden te wachten en dan betere onderdelen voor ongeveer dezelfde prijs te kopen als hij genoeg geld bij elkaar heeft.

Een goeie gamepc heb je pas vanaf 600 euro (zonder Windows) dat betekend dus dat gamen een dure hobby is en dat je voor wat goeds toch echt moet sparen en niet wat slechts kopen want daar heb je alleen maar gezeur mee. Om even een idee te geven wat je voor 600 euro hebt:

Nieuwe gamepc

Een computer kopen is iets wat je ook goed moet doen zodat je er lang plezier van hebt!:thumb:

Een goeie gamepc heb je pas vanaf 600 euro (zonder Windows) dat betekend dus dat gamen een dure hobby is en dat je voor wat goeds toch echt moet sparen en niet wat slechts kopen want daar heb je alleen maar gezeur mee. Om even een idee te geven wat je voor 600 euro hebt:

Nieuwe gamepc

Een computer kopen is iets wat je ook goed moet doen zodat je er lang plezier van hebt!:thumb:

Inderdaad! Aan die prijs zat ik ook te denken. Een budget game PC met phenom dual core is er voor ongeveer 550 en met een quad zit je rond de 600 (zou zelf voor de quad gaan).
Alleen zou ik er een DVD brander bij doen Jobbes, anders wordt het wel heel moeilijk om er een OS op te installeren en het is ook voor andere doelleinden erg handig ;)

neem de NEC optiarc die heeft namelijk 24x speed en is maar 1 euro duurder en ook een flink stuk stiller.

Mijn excuus dat ik de DVD-brander ben vergeten. Dat zie ik nog wel eens over het hoofd, goed dat je me er op wijst!

De NEC kon ik niet vinden. Dus daarom ben ik voor de Samsung gegaan en dat is ook een hele goede! :thumb: . Klik op de link om de pc te bekijken!

Link naar Azerty met de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan