Is dit een goed setje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snel genoeg, alleen v.w.b. het geheugen kan niemand je vooraf (behalve MSI misschien) je garantie geven. Welke Windows versie wil je gaan draaien, een 32 of 64 bit versie?

Kan je niet beter dit doen:

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_775_-/GigaByte/EP45-DS3/-1070292/?
Nieuwere chipset. Alleen geen 2 esata-poorten. Ging je die gebruiken?

En qua processor zou ik voor deze gaan:
http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=Q9550&cat1=003&cat2=235&cat3=063
Dan heb je gelijk een quad.

En anders de veel goedkopere E8500:
http://www.alternate.nl/html/summaryListing.html?searchCriteria=E8500&cat1=003&cat2=235&cat3=062
De E8500 loopt op 3,16 ghz
De E8600 loopt op 3,33 ghz.
Dat is percentueel een verschil van 5,38%
In prijs een verschil van 41%.

De Q9550 loopt in spellen wel aardig en verder is het helemaal een gigantische processor. Dus het ligt er een beetje wat je wilt doen:
Alleen gamen, dan de E8500.
Gamen en andere dingen (videoberwerken, rar-uitpakken, par-bestanden repareren, fotobewerken, of gewoon heel veel tegelijk): Dan de Q9550!

Laatst bewerkt:
Ik wil 2 besturings systemen erop gaan draaien windows vista ultimate 32 bits/windows xp professional 32 bits.

Bedankt voor de tips marsmannetje :)

Ik was hiervoor nog van plan een Q6600 te nemen maar omdat ik hem wil gaan gebruiken voor game's is het niks voor mij omdat ik niks van overklokken weet en ik de risico's ervan niet wil oplopen.Ik kan de E8500 wel goed gebruiken en ja het verschilt ook niet zo heel veel in Mhz en in de prijs zit wel een groot verschil.

En over die gigabyte moederbord daar had ik nog geen eens naar omgekeken.Dat lijkt me ook wel wat.

Waarom dan 4 giga geheugen? Je gaat niet meer kunnen gebruiken dan 3,2 giga met 32 bits Windows. Neem 3 giga en spaar 1 reepje uit.

Oh ja dat was ik helemaal vergeten dan haal ik er ook vista/xp 64 bits bij. :p

En bedankt voor de snelle reacties.

Waarom ook niet Vista 32 bits en wellicht ook nog Linux, dan kun je in ieder geval kiezen waarmee je wil opstarten................?

Waarom ook niet Vista 32 bits en wellicht ook nog Linux, dan kun je in ieder geval kiezen waarmee je wil opstarten................?
En dan natuurlijk wel alle linux-versies, he :cool:
(ik zou er dan wel 5 harde schijven bij halen...)

Linux heb ik hier liggen maar het is een opstart cd dus ik kan m er niet op installeren.Maar waarom zou ik naast 64 bits ook nog 32 bits er op zetten ?

Laatst bewerkt:
Bedoel je dat je met 64 bits niet kan kiezen welk besturings systeem je wilt opstarten ? En Linux heb ik hier liggen maar het is een opstart cd dus ik kan m er niet op installeren.

Pasja doelt erop dat je eerst al zegt met Vista + Xp32 bits wilt gaan werken en dat je dan nog even 64bits erbij haalt en xp-64.
Dan heb je er dus al 4.
Dan nog een paar linux-versie en je zit zo op 8 besturingssystemen :)

Ik zou trouwens geen XP 64-bits gaan draaien. Die staat niet echt goed bekend.
Vista 64 bits schijnt wel aardig te zijn (al heb ik nog problemen met mn videokaart :confused:), in vergelijking met Vista 32bits.

Oh zo nee zo bedoelde ik het niet die 32 bits word dan vergeten en de 64 bits word geinstalleerd.

Waarom dan 4 giga geheugen? Je gaat niet meer kunnen gebruiken dan 3,2 giga met 32 bits Windows. Neem 3 giga en spaar 1 reepje uit.

Ik weet het niet hoor maar jij denkt fout!

Windows vista 32 bits herkent 4gb maximaal!
Windows vista 64 bits herkent 8gb maximaal!

dat is niet waar 32 bits herkent het wel, maar gebruikt maar 3,2 gb geheugen
En 64 bit kan in theorie 128 gb gebruiken;)

Zucht..................
Ga naar Microsoft, ga naar Wikipedia, ga naar de pc winkel om de hoek, maar schrijf hier geen flauwekul svp.

zou niet kiezen voor MSI maar voor bijv. ASUS. Veel beter VIND ik zelf. Meer opties ook in het BIOS!
32BIT herkent 3.34GB geheugen klopt!

Bij Vista sp1 32bit wordt 4gb "herkend" in die zin, dat het als 4gb wordt weergegeven in het systeem overzicht. (was voor sp1 3,2)
Een 32bit systeem kan inderdaad in totaal 4gb adresseren, maar dat is wel incl. het videogeheugen.
Samen met wat systeemzaken blijft er daarom in de praktijk meestal iets meer dan 3 gb over wat daadwerkelijk gebruikt wordt, zoals Pasja en Djartistic al aangaven.

ivm met dualchannel is het aan te raden om met twee gelijke reepjes te werken.
Dus of twee gb of 4.
Geheugen is dermate goedkoop dat het niet erg is dat ruim een halve gb niet gebruikt wordt. 4gb zou daarom mijn voorkeur hebben.
Voor de meeste toepassing is dat ook voldoende geheugen, zodat het niet noodzakelijk is om met 64bit aan de gang te gaan.

1066 geheugen kan problemen geven. 800 vrijwel nooit.
Het snelheidsverschil is veel minder groot dan de getallen aangeven.
Zeker wanneer je cl4 geheugen koopt b.v. deze

Koelers zijn vaak ook een kwestie van uiterlijk, maar deze scythe mugen kwam het beste uit een test van hardware.info qua prijs, prestaties en geluid.
Overigens heb ik zelf een 8400 met standaard koeler, die is al heel stil en koelt prima.

deze ugrade kit had je gezien? Prijstechnisch het een heel aardige combinatie.
Persoonlijk heb ik voorkeur voor een gigabytebord (energiezuinig)

mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan