Is dit een goed systeem???

Status
Niet open voor verdere reacties.

ardger9

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2001
Ik heb een systeem samen gesteld maar is het een goed systeem ik gebruik hem voornamelijk om games te spelen en internet en films.

Behuizing:Chieftec dragon miditower 115 euro
Moederbord MSI KT4 Ultra BSR sockA,KT400,3xDDR,audio,s-ata,BT 151 euro---Word een Asus A7N8X
Pocessor: AMD athlon XP 2700+ 333mhz, SocketA Box 222 euro
Proc.koeler:Zalman CNPS3100GP 40 euro
Harddisk: 2x maxor diamondmax plus9 80GB 7200rpm 8mb cache 246 euro
Geheugen: Kingston HyperX Dimm 512MB DDR PC2700 333Mhz CL2 99 euro----Word 2x 512
3d kaart: Sapphire Radon 9700 Atlantis Pro 128MB DVI TVout 409 euro---Word een ati radon 9700pro
Monitor: Iiyama LM704UTA visionmaster Pro1413 17"diamonttro 236 euro
Geluidskaart: Creative soundblaster Digital 5.1 PCI retail 59 euro---word een audigy player
Boxen: Creative inspire 5700 5.1 digital 299 euro
Dvdrom: Lite-on 16x48 IDE retail 45 euro
Overige: Zalmman ZM80A-HP VGA Heatpipe cooler 35 euro
Pinnacle PCTV,TV/TT, incl afstandbediening 65 euro
Logitec wingman rumblepad 33 euro

Is totaal: 2089 euro

Laatst bewerkt:
Zitten goede spullen in, maar het moet goedkoper kunnen, als je hem aanschaft veel plezier ermee :D

Groetem Oossie

Het is van een pc prive project dus het moet bij 1 winkel gekocht worden.

in dat geval heb ik over de prijs niets gezegd, is een mooi systeem ik mis alleen een brander

Groeten Oossie

Die heb ik nog 1 het zelfde is met een toetsenbord en muis. :D

ik sluit mij m.b.t. "netheid" van het systeem bij de vorige sprekers aan.

Ik zou persoonlijk 1 reepje geheugen van 256 erbij nemen. 512 is momenteel "lekker" optimaal, maar het woord optimaal wordt m.i. nog altijd overvleugeld door iets ruimer in het "jasje zitten".

Laatst bewerkt:
Het is een heel mooi systeem ik zou alleen kiezen voor de ATI Radeon 9700 Pro 128MB TVout ipv de Sapphire Radon 9700 Atlantis Pro 128MB DVI TVout.
Dit omdat er op de ATI-kaart een iets nieuwere chip zit wat toch voor iets betere prestaties zorgt. Qua prijs maakt het niet veel uit tussen de twee videokaarten.

Veel plezier met dit prachtige systeem !!

Prijs is een beetje :eek:

Maar ja, als et via pc-prive is.....

Snel systeem ook! :thumb:

Geplaatst door Muurhond
Prijs is een beetje :eek:

Maar ja, als et via pc-prive is.....

Snel systeem ook! :thumb:
Weet jij een goede Pc winkel die niet zo duur is dan??? Dit systeem is van Informatique.

Het is wel een heerlijk systeempje ja, als je er 38 % korting ofzo op krijgt dan kan het wel ! (dat was toch zo bij pc prive?

ik zou eens kijkenn bij europc.nl dat is net wat goedkoper dan informatique. en ik zou toch wel gaan voor minstens de creative audigy 1 (2 nog beter) dat is een veel betere geluidskaart en als je al zo'n dure speakerset koopt. kan dat er beter bij.

'k heb zomaar voor de "grap" even bij (bijvoorbeeld) een keten als Paradigit -die ook pc prive projecten doen- jouw machine bij elkaar geklikt en ik kom dan (met een Plextor (!!) brander) uit op een prijs van nog net geen 1900 €. (zit WEL 3 jaar garantie op en ik heb de allerduurste Logitech cordless / optical keyboard + muis erbij geklikt)

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat niet alle onderdelen exact overeenkomen. Zo heeft de Paradigit machine een Asus mobo en heb ik 2x 80 GB van WD als hhd's erin geklikt.
Een ander verschilletje is ook de speakerset: bij Paradigit hadden ze de 5700 niet en dus heb ik de 6700 erin "geklikt".

Je zou voor de grap eens even kunnen kijken / klikken bij www.paradigit.nl

Is een mooi systeem. Inderdaad zou ik ook voor een ati radeon kaart 9700 gaan, en persoonlijk ben ik erg fan van Asus.
Ook van paradigit ben ik fan, want de service is daar erg goed! Als er iets mee is loop je daar naar binnen met de pc onder je arm en ze kijken gelijk of ze het kunnen maken. (Een soort computerdokter) :D

Zie bericht van Pasja hieronder voor een voorbeeld....

Laatst bewerkt:
en wellicht ook niet onbelangrijk is de aftersale bij een pc-boer.

Het volgende heb ik mee mogen maken bij Paradigit:

ik had een opgeblazen computervoeding (door gerommel in de meterkast waardoor ik de hoofdzekering in mijn huis "opblies")

ik heb garantie op mijn Paradigit en dus nam ik het ding onder de arm en ging ik naar Paradigit.

voor mij aan de reparatiebalie (in Eindhoven) stond een vrouw van een jaar of 40 - met kennelijk 0,0 verstand van pc's-, die ik tegen de medewerker van PD hoorde zeggen : hij doet 't niet meer.

ik zag vervolgens tot mijn verbazing dat de Pd-medewerker wat testen deed AAN de balie, de klant(en) konden "live" meekijken, om vervolgens de diagnose te stellen : mobo overleden.

weer tot mijn verbazing werd gezegd "een momentje", waarna de pd medewerker een 2tal minuten wegbleef. Hij kwam terug met een ongeopende doos waarop Asus stond en maakte de doos aan de balie open en haalde er een splinternieuw Asusmobo uit. Om een lang verhaal korter te maken: naar schatting 35 minuten nadat de vrouw in kwestie had gezegd "hij doet 't niet meer", verliet zij de winkel met een weer prima werkende pc.

Da's nou service waar je wat aan hebt.............. toch ?

Basvdk,

zie de tijd van jouw posting en de tijd van mijn posting..... :D :D :D

Paradigit is waarschijnlijk ECHT GOED..... toch........? :D :D :D :D :D

tja,
en als ik dan toch bezig ben...............

toen mijn pc aan "de beurt was" en de voeding -kosteloos- was vervangen zei diezelfde monteur:

"Er is een klein probleempje met uw videokaart.(Geforce4 Ti4200) Als de pc wordt aangezet, dan draait de eerste 5 a 10 seconden de koeler niet. Op zich niet rampzalig, maar het hoort niet. We kunnen 2 dingen doen: ik haal de kaart eruit en stuur 'm naar de fabrikant. Hij wordt daar gerepareerd en over twee weken zetten we 'm weer terug in uw machine. U krijgt dan voor 14 dagen nu even een ruilkaartje, of............ u betaalt nu 30 € bij en ik zet er een slpinternieuwe Geforce4 ti4400 in (die was toen net 2 weken "uit".) Ik heb voor deze laatste optie gekozen. Wederom een "bewijs" van goede service ???

Online bestellen kan volgens mij ook niet....
Ok toch 1 nadeeltje aan paradigit....

klik op het 2e tabblad van links, (computers), daarna weer op "computers", dan klikken op "meer info" bij het model "Ultima" en daarna klikken op "uitgebreide..... en systeem samenstellen" bij een van de twee getoonde basisconfiguraties.

Succes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan