Is dit een goede game computer voor 700 euro?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou de standaard koeler vervangen door de CoolerMaster Hyper koeler ;)

Link laat alleen een 8 Gb geheugenbankje zien...?

Maar inderdaad, voor dat bedrag kun je een i5 systeem samenstellen dat aanzienlijk beter presteert.
Kijk om te beginnen eens hier, en pas die onderdelen aan die nodig zijn om aan het budget te komen.

Willen jullie dan een systeem samen stellen dat beter is?
Als het kan wel de zelfde kast graag.
Het systeem moet wel in elkaar gezet worden voor ons.

Ps bij de link zie ik ook alleen een geheugenbankje.

mvg dag

Even snel wat bij elkaar gezocht, hier.

Het zit wel boven de € 700 maar als je iemand hebt die het voor je in elkaar kan zetten kom je op € 700 euro omdat de montage-service € 60 kost.
Daarvoor heb je wel iets dat aanzienlijk sneller is, een stuk beter presteert en ruimte laat voor toekomstige upgrade van bijv. CPU of videokaart.

Daarnaast gaat het erom welke games er mee gespeeld gaan worden en op welke instellingen ( low, medium, High, Ultra ).
Op basis daarvan kun je eventueel voor een andere videokaart kiezen. in deze setup heb ik voor dezelfde kaart gekozen als in het systeem van je begin-post, de GTX 750 Ti, wil je een GTX 960, dan komt er € 70 bij..

TS wou graag dezelfde behuizing behouden als in zijn start-post..?
Verder is het geheugen erg duur en het moederbord niet geweldig voor deze K-processor maar dat is mijn mening.
Tel er dan nog minimaal € 50 montage-kosten bij en je zit heel dik boven het budget met onvoldoende schijf-ruimte om een verzameling dikke games te installeren...:o

De kast is uiteraard simpel te vervangen, een koeler is niet vanaf dag 1 nodig en is een goedkope upgrade later.
Het geheugen is duur maar wel van kingston, levenslange garantie is nooit weg :) Daarbij komt dat het een enkele stick is waardoor je er later nog een tweede van 8 bij kunt steken.

Ik kies meer voor kwaliteit nu, kleine upgrade later.
Een videokaart of processor vervangen is een stuk duurder dan een koeler of een harde schijf toevoegen.

Dat moederbordje is prima en overclockt nog aardig. :thumb:

Uiteindelijk is de keuze voor de TS,

het systeem van mij zal makkelijker uit te breiden zijn om aan alle wensen te voldoen en het systeem van scrapheap is nu direct completer maar wat minder krachtig.

@TS succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Hopelijk gaat de TS niet renderen, wordt er bandbreedte gemist omdat er geen dual-channel is gebruikt.
Snap niet zoveel van die opstellingen.
Hoeft toch helemaal niet overclockt te worden, scheelt weer euro's en voor gamen zou ik een ATX bord en midikast adviseren, meer "lucht" voor de onderdelen.
Mis ook een gewone harde schijf voor de data.

Had er al een opstelling van gemaakt maar je komt met een i5 niet op dat zelfde bedrag wat de TS opgaf.

Budget miss iets aanpassen?

Kan me voorstellen dat het budget nu niet veel meer kan worden, vandaar dat ik de samenstelling upgrade mogelijk maak :)

Door het toevoegen van de volgende onderdelen krijg je een erg goede pc (dit kan dus over de periode van een jaar bijv.):

https://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/57859

afijn, we wachten op de wensen van de TS :)

[edit]Leef nu al zeker 4 jaar met slechts een 120gb ssd en vraag me toch af hoeveel games jullie tegelijk spelen O.o[/edit]

Systeem werkt tot nu toe goed.
Opstarten windows 7 in 15 seconden wauw

mvg dag

Leuke terugkoppeling !

Nu snel Windows 10 erop en dan gamen met die bak :thumb:

Fijn te horen dat het systeem naar tevredenheid draait, ik hoop dat je er veel en lang plezier van hebt.:thumb::thumb:
Over die Win10 update zou ik nog maar eens nadenken, ik ben er niet wild van en adviseer je dan ook om daar nog een paar maanden mee te wachten, je hebt tenslotte tot 1 augustus 2016 de tijd voor die gratis update.:shocked:

Met windows 10 wachten we nog.
Misschien over een half jaar of zo.
Dan zijn de meeste kinderziektes er wel uit denk ik.

mvg dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan