Is dit een goede game pc?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
is dit een game pc waar ik de komende jaar alles op high kan spelen?

Mijn budget 1700 euro.
dit is zo'n beetje me max want er komt nog een beeldscherm van 27 inch bij.

pc2011.png

Tja, ik zou voor een paar procent performance niet 200 euro meer betalen voor een 980 tov een core i7 2600k (heb ik dan ook niet gedaan :) ), vooral niet als je gaat overclocken. Dan kun je dat geld beter steken in een 160Gig SSD voor wat extra performance van je systeem en betere laadtijden van je games. Games zijn zoiezo niet erg CPU intensief. Indien je puur alleen games doet kan je zelfs een goed argument opvoeren om een i5 te nemen.

http://www.anandtech.com/show/4083/...core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/20

ik heb hier een andere website die verteld dat de cpu die ik wil de nummer 5 is van wat er nu te krijgen is.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html

Videokaart ook die staat zelfs op nummer 1.

http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

(GTX590 staat er nog niet bij).

het word wel een pc die ik ga gebruiken voor Game, video bewerken, Hd films kijken, (af en toe een 2de beeldscherm er bij mijn televisie via een hdmi kabel van 15 meter.)
3D renderen zoals animaties.

Overclocken doe ik niet meer sinds ik eens iets aan het renderen was en ik in slaap viel en me pc behuizing in de fik stond door weinigen koeling.

Laatst bewerkt:
Klopt allemaal, maar als je naar mijn link kijkt zie je dat real-life performance van de 2600k bijna altijd beter of gelijk is, en zelfs bij deze virtuele benchmark zie je dat het verschil: 10390 versus 9907, minder dan 5% verschil. De 2600k is echter wel 200 euro goedkoper.

videokaart is absoluut een topper en dat trek ik ook echt niet in twijfel :) kijk nog eens goed naar de anandtech link (je kunt voor de de vergelijking de 970 nemen, omdat die volgens passmark ook sneller dan de 2600k zou zijn)

ga niet voor Socket 1366 als je wilt gaan gamen dan is Sandy bridge(socket 1155) veel beter en een heel stuk goedkoper
16GB heb je trouwens niks aan dat maakt je pc niet sneller zeker niet als je gaat gamen die gebruiken max 6GB

Hoe kan het dan dat een Socket 1155 (I5 x4 core) 'beter' is dan een I7 Socket 1366? 6xCore 3.33 met turbo 3.88

Laatst bewerkt:
Appels <> peren. i980 heeft 6 oude cores op 3.33, 2600/2500 hebben 4 nieuwe cores op 3.4 ghz. Waarbij de 2600 ook nog HT ondersteund voor 8 virtuele cores (wat niet veel performance geeft in de meeste games; dat verklaart het kleine verschil tussen 2600 en 2500 in game benchmarks).

de i3-2100 (duo core) verslaat ook bijna alle oude quad cores en kost krap 100 euro. cores en ghz zijn alleen relevant wanneer je het over chips van dezelfde generatie hebt. 1366 series zijn in feite server cores die intel voor veel te veel geld ook aan het grote publiek verkocht. 1155 is een nieuwe generatie consumenten chips. Eind dit jaar komen er weer nieuwe 1366 chips uit met 6 nieuwe cores en die gaan weer deze 1155 quad cores verslaan. Vervolgens worden waarschijnlijk beide series weer verslagen wanneer intel volgend jaar met hun nieuwe 2011-socket aan de slag gaat

en dan heb je ook nog het feit dat games niet eens alle 6 cores kunnen aanspreken heb je weer prestatie verlies

even heel dom uit gelecht
een stoom trein kan 80 kmph gaan net zo snel als een diezel.... maar de diezel kan veel meer trekken
het zelfde geld voor de processoren in dit geval
GHz kun je alleen 1 op 1 verglijken als de chip architectuur het zelfde is

oke nu heb ik nog een vraag kan ik met deze computer bijvoorbeeld een game als battlefield 3 op high spelen in 1920x1080p?

Volgens de huidige bekende specs: ja.

Het is natuurlijk altijd afwachten hoe goed de engine gaat zijn. De eerste crysis was met, indertijd, 1000 euro aan grafisch geweld net op high te spelen, maar normaal gesproken gaat het hiermee lukken

Hier een samenstelling, scheelt veel in de kosten. Heb hier voor een i5 gekozen plaats van een i7 zoals mij altijd wordt aangeraden( een k editie omdat je dan nog altijd kan kiezen, wat voor later misschien handig kan zijn). De videokaart is een topper :) Daar hou je het echt nog wel een paar jaar mee vol(athans dat denk ik). http://tinyurl.com/3j7of3m -> de samenstelling. Je kunt hiermee zelfs nog meer in de kosten besparen als je dat zou willen, door een ssd te nemen van 60GB wat eigenlijk al genoeg is.

Mvg,
Stef

Hier een samenstelling, scheelt veel in de kosten. Heb hier voor een i5 gekozen plaats van een i7 zoals mij altijd wordt aangeraden( een k editie omdat je dan nog altijd kan kiezen, wat voor later misschien handig kan zijn). De videokaart is een topper :) Daar hou je het echt nog wel een paar jaar mee vol(athans dat denk ik). http://tinyurl.com/3j7of3m -> de samenstelling. Je kunt hiermee zelfs nog meer in de kosten besparen als je dat zou willen, door een ssd te nemen van 60GB wat eigenlijk al genoeg is.

Mvg,
Stef

Volgens Nvidia werkt de GTX 580 alleen met I7 processoren.
maar ik ga iets meer lezen over hardware misschien lukt iets anders ook wel.

kun je eventueel dat stukje van nvidia hier linken? Ik weet namelijk als een feit dat redelijk veel mensen 580's en i5 succesvol draaien

lijkt me nogal raar een GTX580 werkt ook prima samen met een Phenom II x 4 955 en die is een stukje trager...
de gtx580 is niet i7 gebonden

ik las dat op tweakers.
weet niet precies waar mee volgens mij de review van de kaart.

maar is wat ik nu heb beter?

ja ik raad je echter wel aan om de voeding te veranderren naar deze klikerdeklik
dan kun je in de verre toekomst ook SLI GTX580 draaien (je houd dan nog ruim 130watts over cpu mee gerekent)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan