Is dit een goede pc om de komende jaren nieuwe games mee te kunnen spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, met dit probleem kunnen jullie niet helpen...
Ik heb ouders die dit willen blokkeren :P

o zo tjah ouders daar heb ik vroeger ook problemen mee gehad maarjah

op tweakers.nl (erkend ict website) staat een shopreview over azerty.nl die kan je als bewijs gebruiken dat de winkel goeden zaken doet
staat kvk nummer en andere informatie voor als je ouders het niet geloven

klikerdeklik

Nee, dat zullen ze vast wel geloven.
Ze willen gewoon niet dat ik een nieuwe computer ga kopen :(

Wat is eigenlijk het verschil tussen de Phenom II X4 955 en 965? En is dat het prijsverschil waard?

De amd 955 loopt op 3,2 ghz, de 965 op 3,4 ghz. Dit zal ongeveer iets van 5 fps uitmaken in games (frames per second, hoe meer frames per second hoe vloeiender het beeld.)

nee niet echt en je kan de Phenom II x4 955 overklocken en dan is hij net zo snel of nog sneller
het verschil tussen de 965 en 955 is zeer klein

Ik ben niet van plan om te gaan overclocken, want ik weet niet hoe het moet en dan vervalt denk ik de garantie ook(?).
Maar dan nog is het verschil te klein om meer voor te gaan betalen zeker?

Ik heb nog een vraagje.

Is het niet beter om van die 4 GB werkgeheugen 6 of 8 GB te maken?
Of heb je daar niks aan?

6GB werkt niet goed op dit moederbord het ondersteund dual channel ram en dan kun je het beste houden op
2 x 2GB, 2 x 4GB of 4 x 2GB, 4 x4GB

8GB heb je niet veel aan 4GB is vooralsnog genoeg meschien in de verre toekomst handig
ik zou het alleen doen als het in je budget past

Nog 3 vraagjes... (A)

1. Is het verstandig om in deze behuizing: http://azerty.nl/8-1044-285075/in-win-griffin-midtowermodel-.html nog extra casefans te zetten? (ik denk zelf van niet ;))
2. Ik ben niet van plan om te gaan overklokken, dan is een andere koeler voor de processor toh overbodig?
3. Als mijn budget het toelaat, 4 of 8 GB werkgeheugen? (m.a.w. heb ik er iets aan om er 8 van te maken (betere prestaties o.i.d.))

1) Meer fans kan goed zijn. is een beetje afhankelijk. Persoonlijk ben ik in die prijsklasse meer gecharmeerd van de antec 200. Power supply zit daar onderin en heeft een backplane access voor als je ooit koelers wil vervangen.

2) andere koelers zijn vaak ook, bijvoorbeeld, stiller, makkelijker te onderhouden, beter voor componenten rond de CPU, etc. Bovendien is het altijd handig om de optie te hebben om te overclocken in de toekomst.

3) is al beantwoord door firestorm. Voegt op het moment weinig toe en is makkelijk te upgraden. Als je moet kiezen tussen een goede koeler en 4 gig extra geheugen zou ik voor de koeler gaan.

Ok, welke (niet al te dure ;)) precessorkoeler raden jullie me aan dan?

En wat is het voordeel van een liggende voeding?
En wat is backplane access precies? :o

Bij een voeding onderin zit het gewicht daar (stabieler) en heb je minder kans dat je supply je airflow verstoord. Ook zitten de andere onderdelen hoger in de kast, wat ik persoonlijk prettig vind.

Een kast met backplane access kan aan twee kanten open. Voor het vervangen van koelers moet je vaak een backplate plaatsen / vervangen. Bij een normale kast moet het hele moederbord eruit om aan de koeler te werken. Bij een kast met backplane access kun je de andere kant van de kast open schroeven en hier aan werken zonder het moederbord uit te bouwen.

Zoals reeds aangegeven: dit is persoonlijke voorkeur.

Qua koelers: the scythe mugen 2 is nog steeds redelijk goedkoop en krachtig (38 euro). Dit is echter ook niet de makkelijkste koeler om in te bouwen. zie hier een linkje hoe dat er uit ziet in een antec kast: http://tweakers.net/productreview/22747/scythe-mugen-2-rev-punt-b.html (indien je voeding boven zit, zit die dus direct tegen de koeler, nu is er een fan die de warmte meteen naar boven uitblaast)

het gros van de andere koelers zit toch wel boven de 40 euro. Hoewel er ook genoeg opties zijn die vooral voor stilte gaan, ipv super koeling en die zitten ook in een lagere category

Ok, dankjewel!

Ik zet hem nu op opgelost.
Ik vrees dat ik pas begin volgend jaar de pc ga kopen, dus tegen die tijd vraag ik wel even of er nog wat te verbeteren valt ;)

In ieder geval bedankt iedereen!!

Totaal zinloos topic dit!!!!

Je zegt in je vorige post dat je de pc pas ergens volgend jaar gaat kopen.
Dan is er weer allemaal nieuwe hardware, zijn de prijzen veranderd en noem maar op.
Zonde van ieders tijd om hier nu aandacht aan te besteden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan