Is dit een goede PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerr

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Hallo,

Ik vroeg me af of dit een goede, werkende PC is.

Klik

Ik heb zitten twijfelen tussen de Intel I5 760, en de AMD Phenom ii x6 1055t, en ik heb gekozen voor de AMD omdat de I5 een extra koeler nodig heeft vanwege het automatisch overklokken, (kost 20 euro) En met AMD zijn de moederborden goedkoper die toegang hebben tot Sata-600, Usb 3.0 etc. En de AMD heeft natuurlijk six-core technologie. Uiteindelijk was ik hiermee 50 euro goedkoper uit. Is dit een goede keus?

En de GTX460 Cyclone, is die beter dan de gewone GTX460? Of moet ik misschien voor een ati kiezen?

En is 4gb werkgeheugen genoeg voor optimaal gebruik van de six-core? Of moet ik dit uitbreiden? Kan 6gb ram geheugen ook? Of kan dit niet omdat het triple-channel is?

Genoeg vragen denk ik:P Als je nog een opmerking over iets anders hebt, ik zou blij zijn als je het verteld.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
4GB is genoeg voor optimaal gebruik
maar wat is je doel met deze pc?

verder een 750 watt voeding is een beetje erg veel
550/600watt is genoeg voor dit systeem

Oke, bedankt:) Wat voor voeding zal ik er dan in zetten? Mijn broer gaat muziek producen, reason 5 en cubase 5 allebij tegelijk runnen... Daarvoor vooral de six-core, en voor gamen, bijvoorbeeld mw2... Het moet ook een systeem zijn dat kan worden geupgraded.:thumb:

nee
OCZ stealthXstream 600watt
Recom is volgens mij geen goed merk

Die zag ik ook, maar is volgensmij vrij oud, heb nu OCZ Fatal1ty 550w, erg goede reviews over gelezen, zeker weten dat 550w genoeg is? Erg bedankt! Nog meer op te merken? Ik denk trouwens dat ik inplaats van 1tb 500gb ga nemen, omdat ik nooit 1tb kan vullen.:p

Laatst bewerkt:
nou je broer wilt tog muziek gaan mixen?
dan denk ik dat een grote HDD wel handig is..
en dan kun je ook nog wat muziek downloaden voor mix content

Dit is weer met 1tb harde schijf, dan met 64mb ipv 32mb, weet niet wat dat voor verschil uitmaakt... Klik

Laatst bewerkt:
Ja, daar heb je wel gelijk in, scheelt ook maar 15 euro... Maar is deze voeding beetje goed? Verder nog iets aan te merken?

Hallo,

Ik vroeg me af of dit een goede, werkende PC is.

Klik

Ik heb zitten twijfelen tussen de Intel I5 760, en de AMD Phenom ii x6 1055t, en ik heb gekozen voor de AMD omdat de I5 een extra koeler nodig heeft vanwege het automatisch overklokken, (kost 20 euro) En met AMD zijn de moederborden goedkoper die toegang hebben tot Sata-600, Usb 3.0 etc. En de AMD heeft natuurlijk six-core technologie. Uiteindelijk was ik hiermee 50 euro goedkoper uit. Is dit een goede keus?

En de GTX460 Cyclone, is die beter dan de gewone GTX460? Of moet ik misschien voor een ati kiezen?

En is 4gb werkgeheugen genoeg voor optimaal gebruik van de six-core? Of moet ik dit uitbreiden? Kan 6gb ram geheugen ook? Of kan dit niet omdat het triple-channel is?

Genoeg vragen denk ik:P Als je nog een opmerking over iets anders hebt, ik zou blij zijn als je het verteld.

Bedankt!

ik zou ook voor een kleine en grote schijf gaan.. 1 voor windows op te zetten en een aantal programmas 100 gig en dan nog een andere van 1 of 2 ter waar ge dan eventueel spellekes op installeerd en andere programma's die veel in gebruik neme qustie van u windows wat sneller te doen gaan

Oke, maar levert dit veel profeit op? Want dat word wel behoorlijk wat duurder...

Oke, maar levert dit veel profeit op? Want dat word wel behoorlijk wat duurder...

haal gewoon een schijf uit een oude pc ofzo maar ik zie het nut van windows op 1 ter niet photoshop laat u dan bv een half minuut langer opstarten en afsluiten bij menier van spreken

Je kunt natuurlijk ook gewoon een 1 Terrabyte harde schijf nemen en deze tijdens de Windows installatie opdelen in partities, ik zou in ieder geval geen 500 GB harde schijf nemen gezien het minimale prijsverschil. Als het bij een PC samenstellen gaat over de laatste paar tientjes kun je er denk ik beter niet aan beginnen.

Laatst bewerkt:
Heb ik ook al weer terug veranderd:P

Ik ga geen extra ssd schijf nemen omdat dit dan 10 seconden sneller opstart, voor 60 euro... Mijn budget ligt namelijk tussen de 6 en 700 euro...

Heb ik ook al weer terug veranderd:P

Ik ga geen extra ssd schijf nemen omdat dit dan 10 seconden sneller opstart, voor 60 euro... Mijn budget ligt namelijk tussen de 6 en 700 euro...

ja tuurlijk moet je niet een van 500 gig gaan nemen dat is te gek ma heb je nerges geen oude pc staan en partities ik weet nie of da werkt

Waarom wil je de 460? Gewoon omdat die future proof is?

Je wilt een beetje mw2en? dan is een 460 niet perse nodig. Heb je natuurlijk wel een mooie kwaliteit....

die 460 = prijs prestatie tog wel het beste om voor te gaan
kost het zelfde als een HD5770 en is beter dan de HD5830

verder zul je niet veel hebben aan een SSD schijf als jij je pc schoon houd blijft deze gewoon snel met opstarten en laden en ze zijn duur
lijkt mij beter om voor 1 grote HDD te gaan van 1TB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan