is dit een goede pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

123black

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2011
Zijn deze onderdelen goed (behalve de niet zo geweldige videokaart) of zal deze pc heel hard gaan blazen / heel traag zijn ofzo? Ik gebruik internet en speel af en toe een spel.

AMD Phenom II X4 925 2.8GHz Quad Core Processor
Nvidia MCP68S-chipset
4GB DDR3 1333MHz Geheugen
750GB S-ATAII 3,5" Harddisk
22x Speed DVD±ReWriter Dual Layer
Netwerk en 5.1 HD Geluid onboard
ATI Radeon HD 6670 1GB PCI-express Videokaart (DirectX 11)
1x VGA, 1x DVI, 1x HDMI
2x USB2.0 voor, 4x USB2.0 achter
HKC 4673GD M-ATX Minitower Behuizing met 400watt voeding (zwart glossy)

alvast bedankt

de Processor zit volgens mij wat aan de lage kant, dus dat zou qua gamen een probleem kunnen zijn.
van moederborden heb ik helaas te weinig verstand om er iets zinnigs over te zeggen.
Ram geheugen is prima.
Hdd is prima.
geluid, netwerk en cd lezer/brander is prima
videokaart is in orde. volgens mij een redelijke middelmatige kaart. niet weggelegd voor nieuwe games met alles op high, maar volgens mij moet je er toch wel bijna alles op een wat lagere instelling kunnen spelen.
beeld en usb ingangen zijn prima.
van behuizing heb ik ook te weinig verstand.

lawaai hangt met name af van de koeling/ventilatoren, daar kan ik niks over zeggen.
het lijkt me een prima pc alleen zou de processor in mijn ogen al snel te traag zijn, maar ligt er maar net aan hoe je je pc gebruikt.

Die processor speel ik zelf gta IV mee zonder problemen :P
Die videokaart is nog niet zo slecht ik speel GTA IV op medium met ati hd 4550 512 MB VRAM

Iedereen zegt dat Intel alleen goed is maar ze vergeten AMD phenom en AMD Turion. Deze zijn prima en misschien nog wel beter dan en Intel Core 2 Duo of een Pentium D

Laatst bewerkt door een moderator:
nou, dan lijkt het me dus een redelijke processor. qua kracht zijn er wel veel sterkere, maar qua prijs/kwaliteit is ie zeker aan te raden! BRON

De enige processors waarbij AMD verliest is bij hun bulldozer FX reeks (high-end processors vergelijkbaar met i7). De rest van hun processors zijn minstens zo goed als die van Intel en hebben vaak een betere prijs/kwaliteit verhouding.

1. Je behuizing levert 430 watt voeding niet 400 watt

Als je hem niet zelf hebt samengesteld kan je de volgende vragen negeren.
2. Ik kan trouwens je moederbord niet vinden (merk + productnaam)
3. Verder is het handig als je even het merk van je harde schijf en DVD RW erbij zet

Laatst bewerkt:
@ mas90009: op het gebied van processors is geen enkele winnaar aan te wijzen. Qua rauwe prestaties is Intel de absolute winnaar. Qua prijs-prestatie is AMD vaak beter. En Phenoms vergelijken met Core 2 Duo's.. Tjah.. Geen wonder dat een Phenom wint met het dubbele aantal cores. Dit is wel heel erg appels met peren vergelijken.

En AMD Turion beter dan/vergelijkbaar met Core 2 Duo? Lijkt me niet heel slim; de Turion is uitsluitend een mobiele processor voor laptops, de Core 2 Duo bestaan in desktop als laptop versies. Daarnaast is de Turion nooit bedoeld geweest als high-end processor, en daar zijn de prestaties dan ook niet naar. Core 2 Duo is echter neergezet als een enthusiast/mid-end platform (core 2 quad als high-end) en iedereen die zich er een beetje in heeft verdiept weet dat de Core 2 Duo's destijds onovertroffen waren qua snelheid. Dan kom je zeker met een Turion niet in de buurt. Kortom: onzin.

Wil je bewijs? Kijk maar: http://www.anandtech.com/bench/Product/32?vs=65
Een mid-end Athlon (al veel sneller dan een Turion) legt het af tegen een 500 MHz lager geklokte Core 2 Duo. Ik heb m'n punt wel gemaakt denk ik.

@ wicherh: de Bulldozer FX legt het inderdaad af tegen elke Sandy Bridge equivalent. Een FX8150 vs. Intel i7 2600 is bijna lachwekkend. De rest van de AMD processors zijn niet minstens net zo goed als Intel, dat is gewoon onzin. Qua prestaties en energieverbruik komen ze niet eens in de buurt. Leesvoer: http://nl.hardware.info/reviews/238...er-review-benchmarks-winrar-393---317-mb-data

@ allen hierboven; lees je eerst eens in voor je met uitspraken gaat strooien....

@ 123black: pc zelf ziet er wel redelijk uit, de processor is niet de snelste maar voor jouw doeleinden goed genoeg. Ik heb alleen altijd m'n twijfels bij kopen op marktplaats.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan