Is dit een goede processor ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe laptop voor tweede gebruik.(heb een goede desktop) Dus vooral voor e-mail, internet, office en wat foto's, filmpjes.

Ik dacht budget 500 euro.

Nu is me één ding opgevallen en dat is dat alles onder de 500 euro zit werkt met een Intel Dual Core Processor.
Vanaf core2duo zit je snel aan + 600 euro.

Nu weet ik een laptop staan MSI EX 623 met een Intel T3400 2.16GHz Dual Core Processor.
Al wat er verder inzit voldoet prima, juist die processor wordt me afgeraden.
IK kan die laptop kopen voor 445 euro.
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGdkZZiXmJfKYMg/viewproduct/MSI_EX623070_EX623070NL/#
Nu mijn vraag.
Is deze processor dan zo slecht tegenover die core2duo en geef ik beter 150 euro meer aan een systeem met een core2duo processor of kan ik de volgende jaren gerust verder met dit systeem ? (windows 7 enz)

Laatst bewerkt:
Dual Core betekent niets meer of minder dat dat de processor twee kernen heeft. intel of amd

Core is de nieuwe merknaam van Intel, de opvolger van de Pentium.
Het achtervoegsel "Solo", "Duo" of "Quad" geeft aan hoeveel kernen de processor heeft (1, 2 of 4).

ziet er goed uit, maar voor beetje e-mail enzo is zo'n krachtige laptop niet eens nodig
dan kan je beter een mini laptop kopen ;) tenzij ej natuurlijk spelletjes wilt spelen

Ik heb ook graag wat reserve voor in de toekomst.

Dus die ex623 is een mooie aanbieding ?

Is een Intel T3400 2.16GHz Dual Core Processor trouwens veel beter dan een Intel Centrino Mobile - 1,6GMhz ?

Ik heb ook graag wat reserve voor in de toekomst.

Dus die ex623 is een mooie aanbieding ?

Is een Intel T3400 2.16GHz Dual Core Processor trouwens veel beter dan een Intel Centrino Mobile - 1,6GMhz ?

ja 500 MHZ beter :D dat merk je echt wel! :thumb:

ja 500 MHZ beter :D dat merk je echt wel! :thumb:

Dat klopt niet helemaal ....
Het draait niet alleeen om hoeveel MegaHertz de processor heeft.
maar ook om hoeveel L1/L2/L3 Chache geheugen de processor heeft

Is deze Intel T3400 2.16GHz Dual Core Processor nog aan te raden ?

Is dit nog een koopwaardige processor of beter overschakelen naar de core2duo en 150euro meer betalen ?

Als je echt alleen e-mail, internet, office en wat foto's, filmpjes. <-- Dat doet, is die processor genoeg ja...
wil je later zwaardere dingen doen? dan zou ik naar een Core 2 duo kijken

Bluray, wil je nog even zeggen wat je hier van denkt ? AMD Athlon64 TF-20
Verschil met de T3400.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan