Is dit een goede samenstelling.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo Helpmij'ers.

Ik moet voor een klant een computer samenstellen.
Hier was eisen die hij heeft:
Stil
Goed multitasken
Langdurig aan kunnen staan (dus goed gekoeld).
Fotobewerking en sites bouwen

Wat ik tot nu toe heb samengesteld is dit:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...302732]=1&product[331200]=1&product[232977]=1

Hij heeft geen budget aangegeven dus dat staat vrij. Maar ik wil het zo goedkoop mogelijk houden en hij denk ik ook.

Even wat argumentaties.
Ik heb voor de Phenom gekozen omdat het een nieuwe model is en goedkoop is.
4gb RAM is standaard tegenwoordig.
De 5770 zodat de computer nog een tijdje door kan.
430W omdat niet meer nodig is.
De aparte Scythe fan omdat ik een intake en outtake fan wil (eentje zit bij de kast)

Verder vroeg ik me af of de 5770 overdreven is en de CPU sterk genoeg is. En zal de boxed cooler stil genoeg zijn?

Hebben jullie nog verbeteringen?

Ik hoor het wel.

mvg,
Elija

Laatst bewerkt:
De HD5770 is niet super duur meer dus ik denk niet dat het overdreven is. Kan nog lang mee.

Mijn ervaring met de standaard CPU fan is dat deze redelijk veel lawaai geven. Een goedkope koeler als bijv. deze maakt al een stuk minder lawaai.

Ja dat klopt. Maar ik herinner me nog een boxed CPU koeler van zomer 2010 van een Athlon II X4 En die was gwn stil. Die hoorde je amper.
Ik ga dan denk ik in overleg met de klant. Stel dat het teveel lawaai maakt kan ik het nabestellen.

Heb(ben) je(jullie) nog tips?

Maar waarom dan een Athlon X4? Die is alleen maar duurder en zoals je zei merk je de verschillen pas bij het gamen.

Ik bedoel dat de Athlons vaak slomer zijn bij gamen dan de Phenoms. De Athlons zijn meer geschikt voor huis tuin en keukengebruik.

hij wou multitasken toch?
nou 4 cores zijn dan beter dan 2.

(de phenom is beter in gamen niet de athlon)

Edit: Paranoid was voor ;)

Laatst bewerkt:
Ik zou geen 20 euro besparen op een CPU, haal dan wat van de videokaart af.
De X4 640 is uit mijn hoofd 85 euro en scheelt qua prestaties redelijk wat met de X3.
En er was toch geen max budget? Dat tientje meer of minder maakt dan toch ook niks uit?

Ok, voor welke graka moet ik dan gaan. De 5670 lijkt mij wel voldoende. Wat denk jij/jullie?

De 5670 of de 5750 lijken mij ook voldoende ja. Voeding zo laten, kan hij later altijd nog upgraden.

Is een top systeem waar hij nog jaren mee vooruit kan!

En die dvd brander. Die kan ook lezen toch?

eh de samsung spinpoint is still zat ik snap niet echt wie de review heeft geschreven
verder zal die seagate net zo veel geluid maken als die spinpoint f3!

verder is die samsung spinpoint een heel stuk sneller dan die seagate schijf

Laatst bewerkt:
Ok, aangepast.
Is alles goed verder?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan