is dit een koopje ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.608
LAPTOP Compaq Presario 1200
Processor AMD K6-2 450 MHz, Azerty, Harde schijf 5 GB, CD Rom, diskettestation,
USB poort, PCMCIA aansluiting, modem 56K, Windows 98, Word 2000, .... Prijs
350 Euro.
 
Hoe oud en hoeveel geheugen?

Zo op het eerste gezicht is het niet echt duur...maar nogmaals hoeveel werkgeheugen zit er in?

H
 
is natuurlijk een vrij oude laptop maar als hij goed werkt en je wil hem hoofdzakelijk gebruiken voor office toepassingen en mogelijk een beetje internetten dan voldoet hij zeker nog prima.
and then again wat koop je tegenwoordig voor 350 eorootjes.
 
Ben het helemaal met antonius eens...met hoe oud bedoel ik eigenlijk...hoe lang meegezeuld en afgebeuld!!
en geheugen??

H
 
De laptop is van mei 2000 en bevat 32 MB geheugen.

Is dit genoeg geheugen en is het duur om wat bij te steken ?
 
Geplaatst door karine
De laptop is van mei 2000 en bevat 32 MB geheugen.

Is dit genoeg geheugen en is het duur om wat bij te steken ?
Naar mijn weten is de K6 4jaar oud, al geldt dit voor desktops, voor laptops geen idee. Dit in oogschouw genomen vind ik 350€ nogal veel, maar da's maar een mening.
Dat geheugen: kan er meer bij worden geprikt? In dat geval is het wel aan te raden, hangt ervan af wat je er mee wil/gaat doen. XP draait bijv pas lekker met 128mb of meer. Windhoos 98 is met 64mb tevreden. Mijn mening is dat je met 256mb alles kunt op office gebied, en eea vrij vlot verloopt. 128mb is voor de gemiddelde gebruiker aan te raden, zeker als je word open hebt staan, evenals excel oa Meer applicaties vragen meer geheugen, simpelzat. Alleen 32mb? Nogal krap hoor!
 
Karine ik heb dezelfde 2 jaar geleden nieuw gekocht voor................ fl. 3649,- Dus lijkt mij € 350,- niet zo heel erg duur.
 
Het lijkt me een redelijke prijs voor deze laptop alleen vind ik persoonlijk het geheugen te weinig. Maar als je er geen bijzondere dingen op gaat doen en alleen internet, email en documenten etc...dan is het aardig!

H

Ik neem aan dat hij al voorgeinstalleerd is en de tas adapters toebehoren etc en alle mikmak erbij zit, en het minimaal een 14 inch is??
 
Nog één tip, let er wel op dat de accu niet versleten/stuk is, m.a.w. werkt de accu nog goed.
 
Pentium 3 Laptop
1000Mhz (!!)
14,1 scherm XGA TFT (!!)
20 GB Harddisk
256 MB 133pc geheugen (!!)
DVD Rom 8x
S3 share videokaart
56 k modem
2x USB
1x firewire
Infrarood
2x PCMCIA + 1 PCMCIA netwerkkaart
€700->1/11/02
Ter vergelijking, al is dit laptopje weliswaar iets meer state of the art.
Let bij aanschaf ook op de mogelijkheden om geheugen uit tebreiden, mn of je gemakkelijk aan het geheugen kan komen.
 
Weet iemand welk soort geheugen in deze laptop zit ?
Ik kan momenteel 128 mb sdram krijgen voor 20 euro.

Mag ik deze dan gewoon bijsteken of moet ik eerst de 32 mb verwijderen ?

Draait trouwens Xp op deze laptop en met wat komt een amd overeen betreft Pentium II ?
 
Sodimm Compaq mem zit er in.

der kan 192 max in die 1200 (1 slot maar)

en of het duur is muha, in tw geheugen shop kan je volgende mem er voor vinden.

DA-400312-B21 Dane-Elec 64 MB Sodimm Compaq € 24,-

DA-400313-B21 Dane-Elec 128 MB Sodimm Compaq € 48,-

dus moet die 32 der eerst uit voor je der meer bij kan zetten.

en ja 450 mhz is idd gelijk aan PII ofzo (iets sneller trouwens dan zijn intel variant)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Sith Warrior

en ja 450 mhz is idd gelijk aan PII ofzo (iets sneller trouwens dan zijn intel variant)
de K6 450mhz draait vergelijkbaar snel als een PII 450mhz (alleen heeft deze laatste volgens mij meer multimediainstructies, maar K6 heb weer 3Dnow!); genoeg voor XP, maar moet zeker geheugen bij.
 
ik bedoelde andersom die PII is veel sneller (factor 2 ofzo) igg de meeste voelen dat zo aan.
 
Maar Sodimm Compaq mem is dus geen gewoon sd ram geheugen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan