Is dit een lekker systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pleeborstel

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Wat denken jullie van dit systeempje? (Het systeempje werkt al, ik zit er nu zelfs op :thumb:)

(64 bits)

Intel Core2 Quad Q8300 (2.50ghz) 1333-MHz front-side bus

4 GB ram DDR3 (2 geheugenbankjes van elk 2 GB)

Nvidia GeForce 8600 GT

1 TB SATA 3G (3,0 Gb/sec) 5400 RPM

SuperMulti dvd-brander met LightScribe-technologie

6-kanaals high-definition audio ALC 662 chipset

Zou ik hier genoeg aan hebben? (ik gebruik het voor mijn ict opleiding applicatieontwikkeling en een paar games zoals Silkroad Online)?
Tevens zou ik graag willen weten wat de slechtste punten van mijn pc zijn :D

alvast bedankt voor je reactie :cool:

Trage schijf, ik zou zelf kiezen voor een (kleinere) snelle boot-schijf (10.000 toeren) en die grote voor dataopslag. Sowieso ben ik een voorstander van meerdere schijven in een PC, grote RAR bestanden (films e.d.) van de ene schijf naar de andere schijf uitpakken is vele malen sneller dan alles op één schijf doen.

Beste Pleeborstel,

De hardeschijf die u in uw bezit heeft bevat een grote capiciteit, maar de overdrachtsnelheid van de schijf is daarin tegen niet zo snel. Wat u zou kunnen doen is een ssd, schijf 7200rpm of schijf 10000rpm kopen (rpm is routations per minute). De ssd's zijn nog wel heel prijzig, maar je merkt wel duidelijk het verschil ik heb er pas een aangeschaft.

De processor is ook nog prima, hiermee kunt u alle taken vrij gemakkelijk uitvoeren.

De videokaart die u heeft is prima, maar hiermee zult u niet high-end kunnen gamen.

Met deze pc kunt u in deze staat alles wel vooral kaar krijgen, maar de spellen zijn niet op high-end en soms zul je iets langer moeten wachten door de hardeschijf, doordat de schijf niet snel is kunnen programma's niet snel een hoop met informatie ontvangen.

Groetjes,

Meer40

Hallo,

Ik heb thuis nog een 1TB 7200 rpm externe hardeschijf (packard bell carbon) liggen, zou het misschien een idee zijn om deze te gebruiken?

En wat als ik de videokaart er uithaal en de Nvidia Geforce 9400 GT erin doe, zou dat compatibel met het mobo/voeding zijn ?

Is het dan een goede pc?

alvast bedankt voor je reactie :D

extern is trager dan interne schijven

meschien kun je ons een budget geven om een upgrade setje te maken voor dat systeem?
en die videokaarten zijn beide niks
dan kun je beter voor een 8800 of 9800 GT gaan

Hoi,

Dan laat ik de hardeschijf dus maar even achterwege.

En budget is niet groot: €125 is eigenlijk de max.

En is de Nvidia Geforce 8600 GT echt zo slecht, en hoeveel zou deze waard zijn (3 jaar oud)?

8600 is opzig een okey kaart high end zou ik het niet noemen heb deze kaart zelf gehad
je kan bijvb Supreme commander niet goed mee spelen
en Bad company zal ook low/medium moeten

Ik ben dus geen zware gamer he ;) maar games zoals Silkroad Online moeten gewoon lekker kunnen draaien, het liefst op high, en als het zou kunnen zou Crysis ook leuk zijn.

Heb ik dan genoeg aan de kaart die ik nu heb? Ik heb deze kaart namelijk even te leen en ga hem waarschijnlijk over kopen, hij is ongeveer 3 jaar oud. Hoeveel is hij maximaal waard? Remember: het is de Nvidia GeForce 8600 GT.
Of heb je betere suggesties voor een videokaart onder de €125,-?

thx voor je reactie :thumb:

met dat budget kun je tog beter voor een HD5750 gaan 125,45 euro
klik
is beter dan die HD5670

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan