Is dit een mooi systeem voor de prijs?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is Intel een vereiste?
Tja, ik heb me laten vertellen dat je als gamer beter voor Amd kunt gaan,
en anders toch beter voor Intel kunt kiezen vandaar mijn voorkeur voor Intel.

Even een tip de MSI-p55-gd85, is bij Azerty 45 euro, bij andere rond de 200...

Dure koeling, ga je overclocken? Anders is zo'n koeling zinloos. Dan nog: Is je behuizing ATX of µATX?
Dure voeding ook, gewoon de OCZ StealthXstream nemen en het is ok!
Moederbord is dik in orde, is 150 euro in prijs gedaalt. Helemaal top dus!
De HD5450, niet in orde... is echt een budget kaart. Kun je niet mee videobewerken. Neem een 5670 of een 5770.

Laatst bewerkt:
Dan is die samenstelling dus weer onmogelijk. Ik zou toch voor AMD kiezen, ze zijn overal goed in, niet alleen gamen. Ze zijn alleen een stuk goedkoper.

Goede samenstelling, maar je zit nu met een 32 bit Windows XP. Zo gebruik je 800MB van je geheugen niet. (Is gebrek van 32 bits OS) Mijn mening is vooralsnog een AMD systeem, maar jij wilt hier blijkbaar niet aan. De moederborden en processoren zijn gewoon een stuk goedkoper daarvan.

Voor een kast: De Cooler Master Elite 334, perfecte kast voor een lage prijs
Hardeschijf: De Samsung Spinpoint F3 1TB voor 500GB neem je de Western Digital 5000AAKS

Laatst bewerkt:
Goede samenstelling, maar je zit nu met een 32 bit Windows XP. Zo gebruik je 800MB van je geheugen niet. (Is gebrek van 32 bits OS) Mijn mening is vooralsnog een AMD systeem, maar jij wilt hier blijkbaar niet aan. De moederborden en processoren zijn gewoon een stuk goedkoper daarvan.

Ik ben niet "tegen" AMD hoor, (zeker niet als het de prijs wat drukt) :d
Wat stel je voor?
Ben wel benieuwd naar het prijsverschil

Laatst bewerkt:
Kan wel, maar de Samsung Spinpoints zijn goedkoop, snel en als meeste verkocht. Ze zijn wel minder betrouwbaar, dat moet ik je nageven.

Ik vind het een mooi systeem, ik weet niet of je een overclocker bent anders is een 785G chipset misschien beter. Ondersteunt ook nieuwere processoren dacht ik. Maar deze zijn weer duurder en kunnen geen crossfire.

Maar met dit moederbord erbij is hij helemaal top:

http://azerty.nl/8-1126-230032/asus...00-raid-esata-gigabit-ethernet-firewire-.html

Nee ik ben geen overclocker.
Ziet er uit als een fijn setje! :)

Met deze video en geluidskaart kan ik dus rustig bezig gaan met Cubase en videobewerking?

Ja hoor, de HD5670 is een gemiddeld kaartje. Vergelijkbaar met de HD4770. Goede kaart voor allround zaken. De geluidskaart heb je zelf uitgezocht. Weet ik weinig van.

Het MSI moederbord kan overigens ook de nieuwe X6 CPU's aan wat natuurlijk een mooie meevaller is voor upgrademogelijkheden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan