is dit een redelijke game pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nakedgnome123

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
halo ik heb een pc samen gesteld en ik zou willen weten of deze redelijk geschikt is om mee te gamen?

hier de specs en alles:

processor: AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0GHz 2x512Kb 1000MT/s (socket AM2)*
moederbord: Asus MBA M3N78-VM micro ATX (socket AM2+) o/b + HDMI/DVI/D-Sub + PCI-e (Quad-core)
behuizing: CoolerMaster Centurion 5 Midi Tower (zilver/zwart) (excl. voeding)
voeding: Recom PE-550Plus Power Engine 550W ATX Voeding (Zwart)
geheugen: DDRAM 4GB DDR2 PC6400 800MHz
harde schijf: Samsung 500Gb 7200rpm SATA II 16Mb cache F1
CD rom/brander: Samsung SH-S223F DVD +/- Rewriter (SATA) 22x Dual Layer + RAM
videokaart: 9800GTX+ 512Mb HDMI/DVI/VGA (PCI-Express 2.0) 738Mhz
software: Microsoft Windows VISTA Home Premium NL 32bits SP1 (OEM Uitvoering)
cooler: Zalman CNPS 7500-Cu LED cooler (socket AM2+s478/775-s754/939)

dit samen is ongeveer 900 ,- is dat redelijk of kan ik daar beter voor krijgen?

;) ik hoor het graag.

Sterker nog.. Je hebt zelfs nog duurdere onderdelen gekozen. Een X2 7750 in plaats van 6000, een nVidia GTS250 in plaats van een 9800 GTX+.

De pc die jij voor € 900 wilde kopen is dus hoogstens € 600 waard.

foa: een 7750 BE is echt wel goedkoper dan de 6000+, neem me niet kwalijk.

soa: je wilt een Socket AM2 processor op een Socket AM2+ mobo gaan plaatsen? Dit gaat sowieso niet werken he ;) dat hadden jullie nog even niet gezien!

foa: een 7750 BE is echt wel goedkoper dan de 6000+, neem me niet kwalijk.

soa: je wilt een Socket AM2 processor op een Socket AM2+ mobo gaan plaatsen? Dit gaat sowieso niet werken he ;) dat hadden jullie nog even niet gezien!
Ja hoor. Dat gaat prima werken.
En op het bord kan ook een AM3-processor.

Goed he... Op een AM2+-moederbord kan een AM2, AM2+ en AM3-processor :cool:

Niet te snel zeggen dat Ronald en ik iets niet gezien hebben. Dat komt heus wel voor, maar niet zo snel :D;)

Oja: de x2 7750 is in euros goedkoper, maar in prestaties beter. Dat bedoelt Ronald volgens mij.

Laatst bewerkt:
:p Echt? Nouja een week geleden had ik er een stuk over gelezen dat AM2+ wel op AM2 kon, maar vice versa niet :confused:

Mijn welgemeende excuses hiervoor :o

Zelf trouwens wel blij om dit te horen, want dat betekent dat ik mijn oude am2 proc nog even op mijn nieuwe am2+ mobo kan plaatsen tot de nieuwe phenom II voor mij komt :)

Voor am2(+) processors geldt wel dat deze niet op am3-moederborden past.
Ik denk dat je daarmee in de war bent.

Ja hoor. Dat gaat prima werken.
En op het bord kan ook een AM3-processor.

Goed he... Op een AM2+-moederbord kan een AM2, AM2+ en AM3-processor :cool:

Niet te snel zeggen dat Ronald en ik iets niet gezien hebben. Dat komt heus wel voor, maar niet zo snel :D;)

Oja: de x2 7750 is in euros goedkoper, maar in prestaties beter. Dat bedoelt Ronald volgens mij.

Jep, had een beetje weinig tijd om alles uit te leggen, maar de boodschap is goed overgekomen :p
Trouwens, dat maakt het nog meer afzetterij.. een pc die beter presteert voor 300 euro minder..

Laatst bewerkt:
je kan natuurlijk ook een 7850 x 2 nemen een black edition

Ik denk dan dat ik daarmee in de war was ;)

Mijn andere vraag aan jou: Waarom een mATX mobo in een ATX case? Dan zou ik als ik jou was kijken naar een ATX mobo of een mATX case, maar die keuze laat ik helemaal aan jou over :)

Ik zeg alleen dat je dan meer ruimte voor upgrades hebt ;) bijvoorbeeld een 2e GPU, en dan in SLI / Crossfire. Aangezien je nu 300 euro "over" hebt, zou je dat kúnnen investeren in een ander mobo en een 2e GPU :) Dit mag je ook helemaal zelf weten.

Wat ik zou doen met het geld: kijken naar een Quad core van AMD, omdat je dan toch een iets meer future proof systeem hebt, aangezien games en apps steeds meer gebruik maken van de extra cores. Dual cores zijn voor dit moment nog leuk, maar straks baal je misschien dat je niet voor een Quad bent gegaan ;)

Ik dwing je nergens toe, maar ik zou het zeker overwegen.

* zeker omdat ik nu zelf een systeem samenstel voor ong 900 euro, mijn voordeel is dat ik de Vista licentie al heb, plus een 1000GB HDD :love:

Je kunt ook niet uitgaan van bovenstaand systeem.. Lijkt me overigens ook de beste optie, omdat dit onder meer B merken en verouderde componenten zijn.

Bouw dan een systeem vanuit de basis op met een Phenom II X3 of X4..

:d

oke al heel veel reacties zie ik ;)

nou ik heb het ff door gekeken en omdat ik niet iemand ben die weet wat allemaal mogelijk is en wat niet vraag ik jullie wat mogelijk is?:p

de http://www.azerty.nl/winkelmandje/wi...ct[5545]=1 lijkt me wel wat en vooral omdat het ook nog eens goedkoper is en ik 300 euro en aan over hou ;)

maar zou is mijn vraag is het ook mogelijk om dan die van 600 (de link zeg maar) in SLI te krijgen zodat ik 2 GTS 250 erin kan hebben?

ik hoop dat iemand zoals jullie die er verstand van heeft een voor mij bijelkaar kan stellen?
alvast bedankt.

dus je wilt voor een lager bedrag een goede pc?
Tja.... Het is allemaal afhankelijk van wat je uit wil geven...

Om een poging te wagen zal ik uit gaan van 700 euro. Dus 200 euro minder dan je oorspronkelijk wilde uitgeven, maar 100 euro meer dan dat systeem dat je net aan gaf (het goedkope systeem)

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...duct[7517]=1&product[2002]=1&product[65220]=1

Ga je naar 800 euro:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...ct[5545]=1&product[35577]=1&product[208958]=1
(videokaart + processor)

900 euro heb je eerder gezien.
Bij 750 euro moet je kiezen tussen videokaart en processor...

Laatst bewerkt:
nou ik zie die van 600 meer zitten ;) gwoon het gehele systeem alleen zou ik die graag in SLI willen hebben? (als dat mogelijk is) natuurlijk word hij dan duurder maar daar heb ik die 300 euro nog voor :p

Het ligt er nu aan wat je er mee van plan bent te doen... GTA IV vraagt toch wel een zware GPU en CPU, terwijl de meeste > 1 jaar oude games prima draaien op een HD3870 of een HD4850 van rond de 120 euro. Wil je een game pc dat nu presteert? een CPU: AMD Athlon 64 X2 7850 BE (60 euro) of een meer future proof systeem? AMD Phenom II X4 940 BE (160 euro)

zo zie je zijn er grote verschillen, met variatie in keuze tussen AMD en Intel, ATI en nVidia. Ik zou nu zelf kijken naar een AMD / ATI setup, omdat zij de beste prijs / prestatie leveren.

Ik kan er zo een samenstellen van 600 euro die NU presteert, maar over een jaar alweer veroudert kan zijn (excl. OS)

Het ligt er nu aan wat je er mee van plan bent te doen... GTA IV vraagt toch wel een zware GPU en CPU, terwijl de meeste > 1 jaar oude games prima draaien op een HD3870 of een HD4850 van rond de 120 euro. Wil je een game pc dat nu presteert? een CPU: AMD Athlon 64 X2 7850 BE (60 euro) of een meer future proof systeem? AMD Phenom II X4 940 BE (160 euro)

zo zie je zijn er grote verschillen, met variatie in keuze tussen AMD en Intel, ATI en nVidia. Ik zou nu zelf kijken naar een AMD / ATI setup, omdat zij de beste prijs / prestatie leveren.

Ik kan er zo een samenstellen van 600 euro die NU presteert, maar over een jaar alweer veroudert kan zijn (excl. OS)

zelf heb ik liever AMD en nvidia.
AMD omdat ik veel hoor dat die sneller is (weet niet of het zo is) en nvidia is gwoon meer mijn merk :p ik heb het niet zo met ATI.

ehh ati = amd....
Nvidia heeft een slechte prijs-kwaliteit niveau als je kijkt naar het prijsniveau waar jij op zoekt.
SLI is zinloos, of je moet al een kaart hebben of je moet gelijk 2 echt goede kaarten kopen.

ehh ati = amd....
Nvidia heeft een slechte prijs-kwaliteit niveau als je kijkt naar het prijsniveau waar jij op zoekt.
SLI is zinloos, of je moet al een kaart hebben of je moet gelijk 2 echt goede kaarten kopen.

AMD is tog de processor dat kan tog samen met een nvidia kaart? lijkt mij?

en wrom kan k dan beter 2 echte goede kaarten kopen? en niet de GTS 250 in SLI? :p ( ik moet het allemaal nog leren ;) ) want met die GTS 250s in SLI kan ik tog meer uit de games enzo halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan