is dit een redelijke pc , passen de onderdelen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iimxmrleroyy

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2013
De processor en de videokaart zijn wel in orde, maar de videokaart is echt troep. Een GT610 is absoluut niet geschikt voor iets meer dan youtube en spelen.nl.
Zo te zien ben jij alleen afgegaan op het aantal GB videogeheugen, maar mijn 6870 1GB is 10x zo goed als jouw 610 met 2GB. Meer dan 1GB videogeheugen is alleen aan te raden voor hoge resoluties of bij de allerzwaarste games op het moment.
Ook het RAM geheugen kan goedkoper, of beter voor hetzelfde geld. Dit werkgeheugen is sneller, en kost maar 4 euro meer.
De voeding is dik in orde, een Corsair voeding is altijd een goede keuze.
Ook de harde schijf is een goede keuze, maar 1TB is tegenwoordig niet veel duurder, en sowieso is een SSD sterk aan te raden. Je OS start sneller op, en je hele systeem voelt sneller aan.

Dus de videokaart moet in dit systeem sowieso aangepast worden, en als je echt niks meer gaat doen dan spelen.nl en youtube, dan kan je die videokaart net zo goed weg laten, en dat geld steken in een 3570k processor, want dat kan allemaal makkelijk met de HD4000 van die cpu.

Als je niet gaat gamen raad ik je sowieso dit systeem niet aan, want voor een huis, tuin en keuken pc ben je met 300 euro al klaar. Dit is daar totale overkill voor

Ik ben het eens met stratoer, deze pc is goed voor office en internetten maar niet meer.

hey stratoer en yuri5 , alvast bedankt voor de reactie.

wat zouden jullie dan meer aanraden om toch iets of wat games te spelen
als ik de videokaart en het RAM-geheugen aanpas ? maar toch niet zo veel meer hoef te betalen ?

mvg. leroy

Begin dan eens bij het begin:

Waar is de computer voor? wat wil je erop doen? Noem eventueel specifieke games en kwaliteits eisen.

Wat is je budget?

Waar is de computer voor? wat wil je erop doen? Noem eventueel specifieke games en kwaliteits eisen.

Wat is je budget?

zonder budget kunnen we met de duurste dingen komen is ook niet echt handig voor jou;)

Laatst bewerkt:
De processor en de videokaart zijn wel in orde, maar de videokaart is echt troep. Een GT610 is absoluut niet geschikt voor iets meer dan youtube en spelen.nl.

Haha, kom op? Youtube en spelen.nl? Hoe kom je aan deze wijsheid /sarcasme.
Je kan er BF3 op low settings mee spelen zonder lag. Het is geen gaming kaart, maar het voldoet. Photoshop 5 kan er ook mee gedaan worden. Zal alleen niet uitstekend presteren.

De voeding is wel veel te hoog in deze samenstelling.

Edit: Voldoet prima aan gamen. Wat ingeleverd aan processer prestaties. Maar dit de meest gebruikelijke processor voor gamen die al meer dan voldoet.
Heb je geen Intel core voor nodig. Nu kan je ook meer investeren in je videokaart.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B532492%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B444166%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B551269%5D=1&product%5B398419%5D=1

Gelijkwaardige prijs als in jouw samenstelling. (In de eerste post)

Laatst bewerkt:
ik wil er alledaags ditjes en datjes op doen , en een paar games op kunnen spelen
de prijs mag ong. 400 euro zijn zonder BTW , de BTW onkost breng ik in in mijn pa zijn bedrijf :)

hopelijk weten jullie nu meer
gr. iimxmrleroyy

@iimxmrleroyy, dat betekent een budget van 400x1,21=€484. Dus €500 zou ook nog kunnen?

ja 500 met BTW bijgerekend kan nog wel :)

AMD systeem:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B532492%5D=1&product%5B563658%5D=1&product%5B444166%5D=1&product%5B495057%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B583478%5D=1 256 Bit (Videokaart)
Zou beter moeten presteren in gamen.

Intel systeem:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B495057%5D=1&product%5B552887%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B478347%5D=1&product%5B398419%5D=1&product%5B528463%5D=1 128 bit (Videokaart)
Zou beter moeten presteren met Photoshop, VM-ware en andere zware programma's.

Neem aan dat je een DVD drive in je kast hebt?

Laatst bewerkt:
Veel te grote voeding.
Voor het Intel systeem zou 400 watt al zeker moeten volstaan.

maar als ik na een tijd nog wil uitbreiden hoef ik niet meteen een andere voeding te kopen :),

maar alvast iedereen bedankt voor de nuttige reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan