Is dit een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Als ik nu opstart gaat alles heel erg langzaam. Als ik IE of Verkenner start gebeurt er niets.

Ik heb net in taakbeheer gekeken en ik zie twee dingen die ik nooit eerder heb gezien:
PAVSRN51.exe en
PAVPROXY.exe

heeft dit er iets mee te maken??

Ik ga nu scannen (housecall)

Ja is hoogstwaarschijnlijk een virus. Ga maar is naar google en tik daar pavproxy in.

Denk een trojan.

hier staat wel een uitleg, maar ik zal nog even kijken of er een removal tool voor is

Removal Instructions

Use specified engine and DAT files for detection and removal. Delete any file which contains this detection.
Overwritten/deleted files must be restored from backup or reinstalled.

AVERT recommends to users that they not trust seemingly familiar or safe file icons, particularly when received via P2P clients, IRC, email or other media where users can share files

[edit] Ik zie geen removal tool. Anders even een Trojan Scanner ophalen of door je scanner laten verwijderen[/edit]

Laatst bewerkt:
housecall vindt niets. Kan dat komen doordat ik die twe files nu heb uitgeschakeld in taakbeheer?? In de link van Disturbed staat dat er een registerverwijzing zou moeten zijn. Ik heb er hier geen...

Ik ben nu Trojanhunter aan het dl-en. Dat duurt alleen even... :(

Wat doet die Trojan precies??

geen idee over de eventuele trojan.

PAVPROXY is ook een onderdeel van Panda Anti-Virus.

als je die niet hebt dan heb je wat aan die trojan scanner.

pe.

ik heb panda.
Trojanhunter vind niets.

Ik ga zo rebooten en dan kijken of het dan weer langzaam gaat. Iemand een ideewat PAVSRN51 is?

niks over te vinden.

delete de PAVSRN51.exe.

deinstalleer panda antivirus en herinstalleer het programma.

kijk met de windows zoek functie op bestanden die vandaag gemaakt zijn.

als het bestand er weer staat is het onderdeel van panda antivirus.

pe.

meelman,

Zowel PAVSRN51.exe als wel PAVPROXY.exe zijn geen trojans. Ze horen alle 2 bij Panda antivirus.

En in die link van Tanja1968 en van Disturbed wordt er gewoon gezegd dat PAVPROXY.exe dat dus de realtime scanner is van Panda uitgeschakeld wordt als je zo een virus of trojan krijgt. Dat is alles. Als je verder op de lijst kijkt, dan zul je zien dat ook Navw32.exe dat dus de realtime scanner (autoprotect) is van Norton (t/m versie 2002) ook uitgeschakeld wordt, maar ook zonealarm etc etc.

Je hebt dus geen trojan en geen virus.

Dat kan wel kloppen, want nu is de pc ook niet meer traag. Ik vraag me toch af wat het dan geweest is.

IIG, bedankt iedereen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan