Is dit goed ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwop

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Berichten
24
Simpele vraag is het volgende systeem goed genoeg om games als gta IV, crysis 2, fifa 11 en Need for speed hot pursuit aan te kunnen op het liefst maximale grafichs of iets lager? Resolutie hoeft maar 1280x768 te zijn ik heb een 21 inch monitor.

MOBO: MSI K9A2 platinum
CPU: AMD athlon II X3 445 (3.3GHz triple core)
GPU: MSI ati radeon HD 5670 1GBDRR5
RAM: 3GB DDR2 800mhz
Geluid ASUS XONAR DG
 
lijkt me niet genoeg om om max te kunnen.
ik denk dat je minimaal een I3 processor nodig hebt
en minimaal 4 GB ram? want 3 GB is een beetje weinig is het windows x32 of x64? omdat er maar 3 GB in zit
voor de rest ziet het er wel goed uit
 
lijkt me niet genoeg om om max te kunnen.
ik denk dat je minimaal een I3 processor nodig hebt
en minimaal 4 GB ram? want 3 GB is een beetje weinig is het windows x32 of x64? omdat er maar 3 GB in zit
voor de rest ziet het er wel goed uit

Een i3 is van Intel NIET van AMD. Die X3 zal dat makelijk kunnen dragen, maar de aantal GB's aan ram twijfel ik nog aan. Minimaal zou ik voor 4GB gaan. En Windows 64bit.
 
ik heb windows xp professional sp3 32-bit dus kan ik maximaal 3.2GB Ram geheugen hebbben. mischien een keer windows 7 64bit er op gaan zetten. maar de meeste spelletjes hebben bij de systeeemeisen meestel niet meer als 2 of 3gb ram staan
 
nee je gaat die games niet op max spelen
de HD5670 is een instap game kaart ga er maar van uit dat je op medium/low moet gaan spelen met die videokaart
 
nee je gaat die games niet op max spelen
de HD5670 is een instap game kaart ga er maar van uit dat je op medium/low moet gaan spelen met die videokaart

Oke ik snap dat je er niet alles mee kan maxen het kaartje kost ook maar 65€ (wat voor mij op het moment best veel is) maar FIFA 11 en hot pursuit moet die toch wel kunnen ik hoef niet stabiel 100fps zolang het maar rond de 30 gemiddeld zit vind ik het al soepel genoeg.
 
Vertel ons gewoon eens wat je budget is, of je een volledig nieuw systeem wilt, je hem zelf in elkaar wilt zetten, etc etc, dan kunnen je we helpen.
 
Oke ik snap dat je er niet alles mee kan maxen het kaartje kost ook maar 65€ (wat voor mij op het moment best veel is) maar FIFA 11 en hot pursuit moet die toch wel kunnen ik hoef niet stabiel 100fps zolang het maar rond de 30 gemiddeld zit vind ik het al soepel genoeg.

max kun je uit je hoofd halen de kaart is gewoon een instap kaart voor gaming
nogmaals medium/low zul je het mee moeten doen met die kaart
wil je games op een goeie kwaliteit spelen denk dan aan een GTX460 of HD6850
 
ik heb alle onderdelen al(deels 2de hands van marktplaats en sommige uit mijn oude pc) alleen de video kaart moet nog komen. Dat zijn de volgende onderdelen
MOBO: MSI K9A2 platinum
CPU: AMD athlon II X3 445 (3.3GHz triple core)
GPU: radeon HD 5670 1GBDRR5 http://azerty.nl/0-970-363452/msi-r5670-pmd1g-oc-grafische.html
RAM: 3GB DDR2 800mhz
Geluid: ASUS XONAR DG
PSU: 400watt PFC

hierna is mijn budget op.
 
die verbruikt te veel stroom voor mijn 400watt voedingkje

Eigenlijk kan ik kiezen tussen een Nvidia GT220 en een HD5670 omdat de enige 2 zijn die binnen mijn budget en met mijn voeding samen kunnen.
dus is de GT220 of de HD5670 beter ? of is er voor 65 euro ook een ander alternatief die niet meer dan 70watt stroom verbruikt en beter is als GT220/HD5670 ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan zit er niets anders op meeste mid range videokaarten hebben tog een 500watts voeding nodig
HD5670 dat zeker DX11 support en hij is gewoon veel sterker
GT220 kun je geen game kaart noemen
eerder een kaartje voor standaard gebruiker/htpc
 
Laatst bewerkt:
mijn voeding is van codegen en dat schijnt een slecht merk te zijn (is mij althans verteld) en ik heb ook een keer geprobeerd met een GT 330 van een vriend van mij die heeft een verbruik van 75 watt en dat hielt mijn voeding net niet. Mijn voeding werd gigantish warm en viel soms na lang spelen uit dus die heb ik die kaart weer aan hem terug gegeven.


Stroom verbruik van gt220 is 58 watt en hd5670 62 watt
 
Laatst bewerkt:
Tsja dat is een brak merk inderdaad... Verkoop die voeding (of doe de wereld een plezier en recycle hem, daar maak je niemand blij mee), koop een XFX Pro450W voor 40 euro, en haal dan een tweedehands HD4890. Dan heb je tenminste een decent computer, want je gaat niet tevreden zijn met de HD5670.
 
als ik op youtube zoek kom ik toch veel filmpjes tegenvan hd5670 die nfs hot pusrsuit gewoon maxed met zo'n 45-55fps fifa 11 kan ook makelijk maxed crysis 2 25 tot 35fps maxed gta iv 35fps op high en ik vind rond de 30fps soepel genoeg zo veel eisend ben ik niet. ik ga liever na 2jaar lang sparen en dan voor 700 euro of meer een echte goeie game pc maken en dan nu met een hd5670 spelen. of zijn al die youtube filmpjes gelogen
 
Laatst bewerkt:
als je echt wilt kunnen gamen koop dan een cooler master real power m700 en een 4870x2
 
Van welk merk is je voeding? De rest van je systeem trekt namelijk echt nog geen 330W, als je een 400W voeding hebt. Een HD4850 is dan ook nog een aardig kaartje, die trekt games als Crysis 2 ook prima (een vriend van me heeft die in zijn systeem zitten) op high.

http://azerty.nl/0-970-204264/gigabyte-gv-r485mc-1gi-grafi.html

iemand raden mij passmark aan om videokaarten te vergelijken in hoe goed ze zijn maar de hd 4850 haalt daar 1334 punten en de hd 5670 1246 maken die krappe honderd punten zoveel verschil dan? ik zag trouwens de gt220 met 451 punten dus die valt sowieso af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan