Is dit iets gevaarlijks?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hoi iedereen!

Een tijdje terug heb ik een clean installatie van windows 7 gedaan. Ik heb toen 2 partities aangemaakt; C:\ en D:\. De C-schijf is voor het systeem en alle programma's en de D-schijf voor data. Na het partitioneren heb ik op de D schijf een map gemaakt met m'n eigen naam, en daarin mijn documenten, afbeeldingen etc (heb dan de snelkoppelingen van start ed veranderd naar de D schijf).

Nu heb ik recent ontdekt dat ik op de D-schijf een rare map heb met hierin drie bestanden
helpmij.pnghelpmij2.png

Zijn dit bestanden die gevaarlijk zijn? Ik heb geen idee wat een REQ bestand is, maar het lijkt op iets van shutdown ofzo? M'n antivirus scant nochtans geen virussen ofzo, maar vind dit raar...

Iemand enig idee wat dit is?

Groetjes

ps: m'n excuses als dit onder het verkeerde topic staat!

Mocht je Shanni heten dan zie ik verder niets raars. Ik denk dat je ook verborgen bestanden kan bekijken en systeem bestanden.

Oeps, idd, da's m'n naam :p

En idd, ik heb verborgen bestanden weergeven aanstaan, dat wist ik, maar verder zijn deze bestanden niet schadelijk ofzo? Daar ik ze er niet op heb gezet en als ik ze open met notepad++, er niet wijzer van word, vond ik dit maar raar.. Enig idee wat een .REQ file is?

Alvast bedankt!

Dat is een leftover van een update en kun je gewoon verwijderen.

Thanks Edmoor! blij dat het niet gevaarlijk is :D

Gebeurt dit vaker met updates, dat er leftovers blijven staan?

Nogmaals bedankt!

Groetjes

Dat wil weleens gebeuren inderdaad. Vooral bij updates van Microsoft en HP.
In dit geval gaat het om een update van de Microsoft Malicious Software Removal Tool.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan