Is dit mogelijk en zo ja, wat zijn de moeilijkheden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouwou

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2009
Via een modem/router komt het internet binnen deze modem/router wil ik verbinden met switch 1. Aan switch 1
komt een draadloos accespoint te hangen en 2 servers en 2 desktop PC's. Tevens wil ik dat er een verbinding
vanuit switch 1 naar switch 2 via powerLan gaat.
Op switch 2 die dus via de powerlan aan de switch 1 is verbonden komt ook weer een draadloos accespoint te
hangen. Aan switch 2 komt tevens een satellietontvanger en een popcornhour (netwerk media tank) te hangen.

De accespoints zijn er om 2 laptops, een Logitech squeezebox Boom en de Nintendo WII van internet te voorzien.
Maar tevens is het ook de bedoeling dat iedereen elkaar kan zien, dus ook via de accespoints (ofwel
draadloos). Dus de 2 laptops moeten de servers die op switch 1 zijn aangesloten zijn zien, maar tevens de 2
desktop PC's die op switch 1 zijn aangesloten. Tevens moet het mogelijk zijn dat de desktop PC's op switch 1
de satellietontvanger op switch 2 zien.

Ben een redelijken leek m.b.t. netwerken, weet wel iets maar te weining om bovenstaand probleem goed te
overzien.
Nu is de vraag of dit allemaal mogelijk is en zo ja tegen welke problemen ga ik aanlopen? Moeilijke IP
instellingen of iets dergelijk.

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan