is dit mogelijk zo ja hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik zou graag willen weten of dit mogelijk is .
bij openen van een formulier een popup met de vraag hoeveel regels wilt u aanmaken , daar geef ik bv 12 aan formulier word dan geopend met 12 regels en daarin staan dan al wat gegevens me.naam, me.adres enz en de rest gewoon leeg.
ik zou niet weten waar ik dit moet opzoeken.
het gaat om aanmaken van die regels .

al vast dank

Je vraag is niet helemaal duidelijk: bedoel je met 'regels' Records? En zo ja: waar haal je dan voor die 12 (uit jouw voorbeeld) namen en adressen vandaan? Zo nee: wat bedoel je dan wel?

aha ik wil uit een formulier wat data halen en doorop meer gegevens invullen nu moet ik regel voor regel aanmaken.
is niet mogelijk om de gewoon in de popup aantal regels laten maken met de eerste gegevens zodat ik niet alles moet invullen

neem mee uit formulier
datum , tijd beginnen tijdeinde en de rest naam enz vul ik dan zelf in

Je hebt het (weer) over 'regels', en dat zegt mij dus helemaal niets. Wat bedoel je daar mee? En (veel) gegevens van het ene formulier meenemen naar een volgend formulier? Dat riekt ook naar een minder logische werkwijze...

als ik nu een voorbeeld kon maken, maar goed dan had ik je hulp ook niet nodig .

je hebt kolommen en regels
nu staat er bv in regel 1

startdatum einddatum naam positie enz
01-01-2014 02-01-2014

nu moet die met een optie bv popup meerdere regels maken met

startdatum einddatum naam positie enz
01-01-2014 02-01-2014
01-01-2014 02-01-2014
01-01-2014 02-01-2014
enz net zoveel keer als ik in de popup heb aangegeven.
de rest naam positie vul ik dan snel even in .
scheelt hoop typewerk

hoop dat je het nu begrijpt .

Ok, 'regel' is dus een record :). Ik stel voor dat we, om verdere spraakverwarring te voorkomen, gewoon de termen gebruiken die in een database gebruikelijk zijn ;). Je wilt dus blijkbaar in een tabel records toevoegen waarbij je een aantal velden vult vanuit een formulier waar die gegevens al in staan/zijn gezet. Daarbij riekt het nog steeds naar een tabel met veel dataredundantie, want zodra je gegevens gaat herhalen in een tabel, deugt die tabel in mijn ogen niet. Het voorbeeld dat je daarbij geeft onderstreept die mening ook. Als de velden Startdatum en Einddatum een aantal keer nodig zijn, dan heb je het wellicht over iets als een project met een begin- en einddatum, en dat sla je dan op in een tabel Projecten. In de ProjectDetails, waarin je dan de variabele gegevens opslaat, neem je dan één veld ProjectID op en daarmee heb je altijd de datums onder handbereik.
Iets anders is het als je medewerkers op een project zet, die elk een eigen startdatum en einddatum hebben. Dan heb je in ProjectDetails wél aparte datumvelden nodig. Maar ja, dan zet je daar weer niet steeds dezelfde datums in...

Kortom: bedenk eerst eens waarom je die herhalende gegevens nodig hebt. In een goed opgezette database komen die namelijk nauwelijks voor...

oké gelukkig snap je me nu.

bedoeling is om in een formulier een project aan te klikken, dan de vraag hoeveel records hij aan moet maken.
dan open hij een form die dit kan maken .
insteek bij projecten werken veel medewerkers en daarvan moeten de posities uren geregistreed worden, maar op een soort intekenlijst.
nu is dus zo dat als wij alles ingevuld hebben we deze afdrukken en mee nemen naar project.
nadat het project is gedraaid voeren we de werkelijke uren in.
daar wij met personeel ( van 10 tot 200 man) werken zelfs inhuur kost dit veel tijd om telkens weer alles aan te maken .
vandaar de vraag of dit kan van uit formulier, waarin de meeste gegevens al instaan moeten dan alleen de namen van personeel invoeren.

Laatst bewerkt:
bedoeling is om in een formulier een project aan te klikken, dan de vraag hoeveel records hij aan moet maken. Dan opent hij een form die dit kan maken .
Daar heb je helemaal geen formulier voor nodig. Op het formulier waarin je de projectgegevens invult/selecteert, kun je een knop maken die een toevoegquery uitvoert en de tabel vult. Dat wordt dan een Recordset met een lus gebaseerd op het aantal records dat je nodig hebt.
nu is dus zo dat als wij alles ingevuld hebben we deze afdrukken en mee nemen naar project.
En dat doe je met een rapport. Ik neem aan dat je althans de ingevulde uren afleest van de met de hand ingevulde intekenlijsten, en dat doe je dan natuurlijk weer op het doorlopende (sub)formulier dat op het formulier Projecten staat.

Laatst bewerkt:
heb jij een voorbeeldje
word mij misschien ook iets duidelijker .

Een voorbeeldje :)

Code:
Private Sub cmdToevoegen_Click()
Dim rs As dao.Recordset
Dim i As Integer
    Set rs = CurrentDb.OpenRecordset("tProject_Details")
    With rs
        For i = 1 To Me.txtAantal
            .AddNew
            !ProjectCode = Me.txtProject
            !BeginDatum = Me.txtBegindatum
            !EindDatum = Me.txtEinddatum
            !Opmerking = "Automatisch toegevoegd"
            .Update
        Next i
        .Close
    End With
End Sub
Op het formulier staan tekstvakken. De lus wordt bepaald door wat je in txtAantal invult. En dat aantal records wordt vervolgens aangemaakt.

Lijkt mij een logische foutmelding; een formulier kan nooit een Recordset zijn. Dat is altijd een query of een tabel.

oeps das waar, moet ik hem toch ff verbouwen haha form was wel gemaakt vanuit query .
dank je ga proberen.

Formulieren zijn doorgaans gebaseerd op tabellen of queries. En je kunt best de Recordsource uit een formulier opvragen. Maar niet zoals jij dat doet :). Gebruik dan Me.RecordSource.

ik heb nu deze code gemaakt maar zoals verwacht werkt niet .
heb twee formulieren planning en werkuren_invoer
als ik in planning dubbelklik op planid dan moet die formulier werkuren_invoer openen en in veld projectid deze invullen van uit formulier planning CboProjectID
Code:
Private Sub planId_Click()

On Error GoTo Err_next_Click
    DoCmd.SelectObject acForm, "FrmPlanning"
    DoCmd.GoToControl "CboProjectID"

DoCmd.GoToRecord , , acNext
    DoCmd.OpenForm "FrmPlanning", , , "CboProjectID = " & Forms!Werkuren_invoer![ProjectID]

Exit_next_Click:
    Exit Sub

Err_next_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_next_Click

End Sub
waar ga ik de mist in ?

Ik weet niet wat je hier probeert te doen, maar je lijkt het formulier frmPLanning te openen met een filter op basis van ProjectID. Dus dat record moet dan wel bestaan. Overigens is dat iets anders als wat je vraagt...

OctaFish

ik wil eigenlijk dat hij het projectnr sq id overneemt van uit Planning en deze in form werkuren_invoer overneemt dat is alles.

Maar dan moet je wel aangeven wat je wilt doen met je formulier, want wij kunnen dat niet ruiken. Het is heel wat anders of je een nieuw record wilt maken in Werkuren_Invoer, of dat je een record wilt opzoeken. Want in het eerste geval wil je een nieuw record vullen met wat startgegevens, en in het andere geval open je record op basis van een waarde.

stel ik heb formulier met evenement planning daar staan ze met een nummer die automaties word gemaakt .
als ik dubbelklik word formulier geopend en daar in staan velden 1 er van is projectID en deze zou dan automaties moeten worden ingevuld .
zodat wij niet bij elke werknemer ook nog de de projectid steeds moeten in vullen .

zie bijlage
rechts is dus planning links werkuren

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan