Is dit niet wat warm ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter imax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

imax

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo, hieronder mijn systeem :
Processor: Intel core i7 2600K
Grafische kaart: Asus enGTX 580 DCII/2DIS/1536MD5
Opslag1: Intel 120gb 510 series ssd (OS+veel gebruikte apps)
Opslag2: Western Digital 1000gb 7500rpm caviar Black (Games e.a)
Kast: nzxt h2
Voeding: Corsair 750Watt psu
Dvd-brander: Lite-On Ihas122-18 s-ata 22x dvd-rw
cpu-koeler: Corsair H80 hydro Series cpu cooler
Geheugen: Corsair cmz8gx3m2a1600c9 8gb kit (2x4gb) 1600mhz ddr3 vengeance series
Moederbord: Asus sabertooth p67 B3 socket 1155
Wlan adapter: Linksys wmp600n dual band wireless-n pci adapter

De computer is net nieuw van gisteren en daarjuist zag ik dat terwijl ik gewoon bfbc2 aan het updaten was de cpu temperatuur 54graden was. is dit niet wat hoog voor 38% processorgebruik ?

in bijlage zit een printscreen.

Alvast bedankt !

Axel

printscrn.jpg

Neen 54 graden is niet schokkend hoog maar dit is bijna in idle ? er word maar 38% van de processor gebruikt?
Ja de koeler werk volgens mij goed en ik kan (met de knop in het midden van mijn h80) kiezen hoe hard de processor gekoelt wordt.
Wat ik al wel gemerkt heb is dat de casefans vooraan in d behuizing de lucht naar binnen zuigen en dat de h80 achteraan in mijn behuizing de lucht ook naar binnen zuigt ? moet deze de lucht dan niet naar buiten duwen?

Alvast bedankt,
Axel

Idle is een gebruik van hooguit 2% van de processor. Bij 38% belasting is 54 °C gewoon.

Een goede flow door de kast doet wonderen. Fan aan de achterkant omdraaien kan zomaaar 2 °C schelen

Ron

Idle is een gebruik van hooguit 2% van de processor. Bij 38% belasting is 54 °C gewoon.

Een goede flow door de kast doet wonderen. Fan aan de achterkant omdraaien kan zomaaar 2 °C schelen

Ron

Mee eens, 38% voor een quad core betekent dat ie al lekker stevig staat te werken en dan is 54 graden helemaal niet hoog. De achterste fan(s) moet naar buiten blazen. Ik denk dat dat zelfs wel meer dan 2 gaden scheelt. Zit er soms ook een fan aan de bovenkant van de kast? ook die moet naar buiten blazen.

Neen ik heb mijn pc bij tones laten samenstellen en bovenaan zit er geen fan, aleen 2 aan de voorkant die naar binnen blazen en de ventilatoren van de h80 die naar binnen blazen. Wat doe ik nu? de pc terug naar de winkel om de fans om te draaien ?

Neen ik heb mijn pc bij tones laten samenstellen en bovenaan zit er geen fan, aleen 2 aan de voorkant die naar binnen blazen en de ventilatoren van de h80 die naar binnen blazen. Wat doe ik nu? de pc terug naar de winkel om de fans om te draaien ?

Ja, dat zou ik doen, want als je zelf de kast open maakt vervalt de garantie.

als wij het hier hebben over de Sandy bridge cpu (i7 2600) dan is dit normaal
deze cpu's zijn heet hoofden ze kunnen makkelijk 60C berijken en daar kunnen ze wel tegen

TJmax is 98C haal daar 25Graden van af dan hou je 73C over zo heet mag de CPU worden zonder schaden te leiden
ik zit hier met mijn COre i5 2500K op 50C idle en 65C load (heb natuurlijk wel mijn cpu overgeclocked)

Laatst bewerkt:
@firestorm: dat zijn ook mijn temperaturen, alleen heb ik niet overclocked :/
Ik heb daarjuist even zitten gamen en toen ik het spel afsloot kreeg ik verschillende meldingen van de software van het moederbord dat o.a de temperatuur van DRAM en PCIE-1 en nog een paar andere te hoog was en toen ik er op klikte zag ik dat deze in het rood stonden. Is dit ook normaal ? grappig genoeg was mijn cpu temperatuur toen blauw en 60graden.

@firestorm: dat zijn ook mijn temperaturen, alleen heb ik niet overclocked :/
Ik heb daarjuist even zitten gamen en toen ik het spel afsloot kreeg ik verschillende meldingen van de software van het moederbord dat o.a de temperatuur van DRAM en PCIE-1 en nog een paar andere te hoog was en toen ik er op klikte zag ik dat deze in het rood stonden. Is dit ook normaal ? grappig genoeg was mijn cpu temperatuur toen blauw en 60graden.

Dat kan heel goed komen door die ventilatoren die de verkeerde kant op blazen. De warme lucht wordt niet afgevoerd en allen maar rond geblazen binnen in de kast. Dan is het logisch dat het geheugen en het mobo veel te warm worden.

Ok, bedankt allemaal ! Dan ga ik een mailtje sturen naar tones.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan