is dit spyware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb mijn pc net gescand met spybot & search 1.4 en ik kreeg deze melding:

--- Search result list ---
Microsoft.WindowsSecurityCenter.AntiVirusDisableNotify: Settings (Registry change, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify!=dword:0

Microsoft.WindowsSecurityCenter.FirewallDisableNotify: Settings (Registry change, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify!=dword:0

Microsoft.WindowsSecurityCenter_disabled: Settings (Registry change, nothing done)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc\Start!=W=2

Kan ik dit veilig verwijderen van mijn pc? of is dit iets dat Microsoft nodig heeft?

Laatst bewerkt:
Als je ze aangevinkt laat, zullen deze onderdelen van Windows weer ingeschakeld worden.

sorry, daar begrijp ik niets van. Ze zijn aangevinkt. Moet ik ze dus verwijderen? Is het spyware? Wat moet ik nu doen?
Kan ik gewoon "fix selected problems"aanklikken?
Ik hoef geen microsoft firewall, ik heb Zone alarm firewall op mijn pc.

Laatst bewerkt:
Nogmaals, als je ze aangevinkt laat staan, worden deze niet weggehaald, maar ingeschakeld door SpyBot.

dus ik kan gewoon op "fix selected problems" klikken??
Sorry voor de domme vraag, maar ik heb al eens iets verwijderd en kon toen niet meer internetten.

ik denk dat sweetsugarbaby bedoeld: wat is dat? :D zal het even uitleggen: bij windows xp sp2 (servicepack 2) zit een ingebouwd beveiligingscentrum met ingebouwde firewall etc. als je deze op Override hebt staan (je hebt Windows Firewall uitgezet en een eigen virusscanner) dan geeft Spybot S&D dat weer als "waarschuwing" om je te laten weten dat jij of iemand anders dit gedaan heeft... als je niet meer wilt dat dit wordt weergeven druk je rechtermuisknop op de meldingen en dan: "niet meer meenemen in volgende scan" of i.d. .. het is niet gevaarlijk het is enkel een waarschuwing, maar als je ervoor kiest het te "'maken" worden deze opties teruggezet (Windows Firewall aan, en gecontroleerde virusscanner)...
in de hoop je hierbij te hebben geinformeerd rust ik,
Enzyme

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan