Is dit systeem de moeite waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Ik gebruik nu een systeem met AMD Athlon 1200 MHz met een HD van 30 Gb.
Werkt verder prima, nooit een crash, etc maar ik vind hem soms beetje te traag
En de 30 GB is ook niet echt..
\ik begruik nu een Radeon 9200 en heb net nieuwe DVD brander gekocht.
Nu vond ik iets (nieuw) voor € 415,31 incl. BTW. Hieronder de specificaties zoals in de folder.
Is dit iets voor dit geld ? Graag wat meningen

Computer ‘SPIRIT 3400
‘Processor: AMD Sempron 3000+
Intern geheugen: 512 MB
Harde schijf: 160 GB (7200 rpm) [huidige is ook 7200 dus niets nieuws]
Optische drive: DVD Brander Multistandaard en Dual Layer
Videogeheugen: 64 MB Shared
Geluid: Soundblaster Compatible
Netwerk: 10/100 Mb network aansluiting
Poorten/aansluitingen: 4x USB 2.0
Met Toetsenbord en muis [ kan gelijk in de kast heb zelf nieuwe draadloos]
Software: Windows XP Home Edition SP2; Norton Internet Security 2004; Record Now 7; Power DVD
Bijzonderheden: 8-in-1 cardreader
Garantie: 1 jaar pickup, repair & return

De bijgeleverde software boeit me niet, heb software zat.

Is dit systeem de moeite waard voor dit bedrag?
Alvast bedankt voor eventuele reacties

prijs is redelijk mede omdat alles onboard zit maar verder niet duur

Videogeheugen: 64 MB Shared
............. daar zou ik niet direct vrolijk van worden. Tel bij de door jou genoemde prijs de prijs van een externe videokaart op en het plaatje wordt gelijk anders............. (vergelijk het met aanbiedingen van die ene hele grote Amerikaanse internetpc aanbieder..... ;) )

....... 't is maar een (mijn) mening.

Laatst bewerkt:
Ik wil toch nog wat toevoegen aan het geheel, waarmee ik wederom iets afwijk van de andere reeds genoemde meningen:
voor een pc ZONDER monitor, vermoedelijk een standaard toetsenbord en muisje EN geluid en video onboard EN met vermoedelijk een "exotisch" (-> niet vermeld?) moederbord, vind ik genoemde prijs minder interessant als een eerste oogopslag wil doen laten geloven.
Bij die grote Amerikaanse internetaanbieder zit de prijs op eenzelfde hoogte schat ik zo in, maar DIE heeft een naam te verliezen en zal dientengevolge geen "exotisch" mobo in zijn kastjes stoppen ?

Ik weet dat ik met deze stelling afwijk van de hierboven staande, maar goed, je vroeg om wat meningen...............

Laatst bewerkt:
Ik vroeg om een mening en dat is maar goed ook..

De aanbieding is van Makro (voorheen Lukas Klamer).
Monitor: heb zelf een goede TFT dus die heb ik niet nodig. Ik heb een Acer en de monitor in aanbieding is een NU (wat dat mag zijn) voor 236,81 euri. Maar goed ik heb een goede monitor.
Videokaart: ik kan toch mijn Radeon 9200 over zetten. En voor geluid mijn SoundBlaster.
Toetsenboord en muis: die zet ik direct in verkoop, ik heb net nieuwe (draadloos).
In de folder van Makro staat niet het type mobo dat in de PC zit.
Moet ik toch misschien beter over de grens (Duitsland) een PC halen voor bijna hetzelfde prijs maar dan met 3000 MHz ?

De pc die jij wilt kopen kan ik maken voor 406.90

AMD Sempron 3000+ Socket-754 64Bit Boxed € 109,00
Geheugen Dimm 512 MB PC3200 DDR Nanya € 50,00
WD 160 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache € 89,00
Samsung DVD±R/RW DL 16x OEM Zwart € 44,95
PARA m-ATX mini V-12 Airduct Zwart € 39,95
toetsenbord en muis € 15.00
MSI K8MM-V DDR400 AGP8x M-ATX S-ATA AGP € 59,00

Dus zo duur vindt ik die pc niet...

Een Dell Dimension 3100 met bijna een identieke configuratie kost bijv. 319 €. Tel er een Euro of 100 bij op en je gaat de configuratie zelfs voorbij.
Lokoloko, het feit dat bij een eigen samengestelde machine de prijs op ongeveer hetzelfde uitkomt, maakt 'm juist duur. Een "scherpe" aanbieding zou m.i. sowieso niet zomaar even simpel door wat muisklikken te evenaren moeten zijn.
Bij de in dit topic genoemde machine moet je maar afwachten welk merk geheugen, merk brander etc. er inzit.
Daarnaast is het maar de vraag hoe het zit met de koeling en voeding qua merken en qua geluidshinder.
Maar goed, als een aspirant koper gelukkig denkt te worden met deze configuratie, dan moet hij/zij dat beslist doen.

Bedoel je dit? = Intel Pentium 4 processor 630 met HT-technolgie(3.00GHz,2MB L2 Cache,800MHz FSB),Legitieme Windows XP Home Edition, 512MB DDR 400MHz geheugen,160GB (7,200rpm) SATA Harde Schijf, 48xCD-RW/DVD Combo Drive,

Is dit beter? En hoe bedoel je met 100 euri erbij? waarvoor?

Vegeet bij dell even niet die torenhoge verzendkosten van bijna 90 euro

Nee, van mij ga je niet horen wat beter of slechter is, daar waag ik mij niet aan. Wel wil ik "virtueel" een paar vragen te stellen, zoals ik dat mogelijk al eerder deed :
welk moederbord,
welke brander,
wat is "Spirit 3400", m.a.w. wie / wat / waar is de maker?

Dat zijn voor mij in zo'n advertentie altijd twijfel veroorzakende dingen.
Ik heb niet tot op de millimeter bij Dell een identieke machine bij elkaar geklikt, maar een die heel erg dicht in de buurt kwam. Met die 100 € meer bedoelde ik dat de tekortkomingen van dat Dell voorbeeldje met een Euro of 100 zijn op te schroeven, zodat je dan een 99% identieke configuratie krijgt.
Het ging mij met het noemen van het voorbeeld eigenlijk meer om de vertrouwdheid / betrouwbaarheid van Dell t.o.v. Spirit 3400.
Type voor de gein eens in Google
Spirit 3400
en kijk wat Google vindt....................

Mogelijk deel je dan mijn twijfels? Ik zou tien keer liever een Aldi machine aanschaffen....... die hebben zich de afgelopen paar jaren inmiddels bewezen........... Waarmee ik dus NIET zeg dat die Spirit slecht is. Er is gewoon weinig (of eigenlijk helemaal niets) te vinden over het ding en dat alleen al zou voor mij reden genoeg zijn om er vanaf te zien. Misschien blijkt over 2 jaar dat de Spirits de meest verkochte PC ter wereld zijn geworden, wie zal 't zeggen...........

Ik ben overigens helemaal gaan fan van Dell (sterker nog, ik zou zelf helemaal geen Dell willen) maar als je met een paas muisklikken tot de conclusie komt dat Dell een soortgelijke machine voor een nagenoeg identieke prijs aan je kan leveren, dan wist ik wel wat ik zou doen als ik moest kiezen tussen de Spirit 3400 en de Dell.

Laatst bewerkt:
Ik was mijn bericht nog aan het ontdoen van type en andere fouten, toen Lokoloko zijn bericht plaatste.
Daar (->verzendkosten) heeft hij idd. een punt!
Wat houdt je tegen om met de advertentie naast je toetsenbord eens even bij Dell een nagenoeg identieke configuratie bij elkaar te klikken en te kijken (inclusief de verzendkosten) wat die dan precies gaat kosten?

Laatst bewerkt:
......en om maar eens antwoord te geven op mijn eigen gestelde vraag wat Spirit 3400 in Google oplevert : volgens mij wordt in de eerste 50 (!!!) hits met geen woord over computers gesproken.
(Bij de eerste hit twijfelde ik een beetje, die blijkt echter over een gitaar te gaan.............. ;) :D )

Laatst bewerkt:
O.K. ik snap het wel. Ik heb eerst ook op Google gekeken maar vond niets. Merk komt nu via Makro en Makro is een Duitse concern.
Ik hoef dat ding niet te kopen. Waar mij om gaat is dat ik zou liever dat de PC iets sneller is en dat ik wat meer opslag ruimte krijg. Nu zit ik met 1200 MHz en met een HD van 30 GB.
Verder ben ik tevreden met de huidige machine.
Gamen doe ik ook niet op de PC.
Is het een optie (daar zijn ze goedkoper) om een nieuwe PC te halen in Duitsland? Maar dan is alles in het Duits dus dan moet ik de boel eerst leeghalen.

Als het zoveel scheelt in Duitsland dan is dat wellicht aan te bevelen. Maar je hebt dan ook de Duitse Windows versie denk ik ?

In duitsland scheelt het echt niet zoveel hoor dat wou ik toen ook doen maar het scheelde toen geloof ik 20 euro maar dan moet je er wel nog naar toe rijden

Acer klinkt in ieder geval een stuk bekender...............
Die videochip, da's toch een onboardchip die gebruik maakt van shared geheugen, maar goed je wilde je huidige kaart toch overzetten?
Alleen, welk merk plankje zit erin? (Niet dat ik dat bij Acer niet vertrouw, maar het zou wel leuk zijn om te weten)
Verder een leuk machientje voor weinig geld.

Laatst bewerkt:
Leuke link Lokoloko:thumb:
Deze weekend lukt me niet dus het wordt volgende week. Dan ga ik maar heen kijken.
Stond niet bij: aantal USB porten en volgens mij zit geen floppy drive in (vind ik soms handig). Van de overige specs..heb weinig verstand.. Ik ben meer een software man

Bedankt voor jullie reacties
grtz
Bugsy F

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan