Is dit wat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Hallo,
Mijn zoon wil een pc aanschaffen , vooral om te gamen op een redelijk niveau.
Onderstaande aanbieding kan hij kopen voor € 575,00.
Is het wat?

Zeer luxe dual core Pentium D systeem.

Intel Pentium D 945 2x3,4 GHz met 4MB cache + Intel koeler
Moederbord Asrock 775XFire-eSATA2 met Intel 945PL chipset en Crossfire, DDR2, SATA2 en PCI-E 16x
1024 MB DDR2 dual channel
DVD±RW Nec 3550 dual layer
250 GB Maxtor Diamond Max 10 SATA2 16MB cache
ATI Radeon X1300 256MB PCI-E
8 kanaals audio on board
10\100 Mb/s LAN on board
4 PCI slots, 6 USB poorten (2 aan voorkant kast)
2 audioaansluitingen aan voor- en achterkant kast
Stille voeding
Behuizing in zwart of zilver verkrijgbaar.

Ja, is een leuk basis-pc'tje.

Er kan op gegamed worden, maar de nieuwste (en zwaarste) games zullen niet op de hoogste (is mooiste) instellingen gespeeld kunnen worden.

Dit omdat de videokaart in dit systeem de ''bottleneck'' is; hij houdt de rest van het systeem teveel op. Het is een low-budget videokaartje waar niet teveel verwacht van mag worden.

Budget van 600 euro? Ik kijk wel es even naar een beter systeem, want met die pc zul je spijt krijgen. Ik neem aan dat het enkel de kast is die jullie nodig hebben?(ik zie namelijk niets van beeldscherm staan.) Anders melden jullie dit maar even.

edit:
Behuizingen 1 Antec BK640B (380 Watt - microBTX miditower) € 84,18
Moederborden 1 ASUS M2N-MX (800 MHz nF410-GF6100 - M-ATX - S AM2) € 67,44
Processoren 1 AMD Athlon 64 3800+ (S939 - Hypertrans) 2,4 BOX € 113,88
Geheugen 1 PC2-4200 - 1 GB - DDR2 - Kingston ValueRAM CL4.0 € 85,25
Harde schijven 1 Hitachi 160 GB T7K250 2516DLA380 (SATA300 - 8 MB) € 58,17
Grafische kaarten 1 XFX 7600 GT XXX - 256 MB - PCIe - TV+DVI € 154,70
DVD Writers 1 DVD±RW Aopen DUW1616 - Retail € 34,95
Totaalprijs excl. montage € 598,57

Dit zijn prijzen uit belgie, in Nederland kan dit nog 50 euro goedkoper denk ik. De videokaart die in dit systeem zit is stukken beter net zoals de cpu(alleen is die niet dualcore, maar de meeste games ondersteunen nog geen dualcore en dus ben je met een singlecore sneller uit. Ook is het voor een budgetgamesysteem niet nuttig om een dualcore aan te schaffen) Met socket AM2 zal je later makkelijk kunnen upgraden.

Laatst bewerkt:
De videokaart die in dit systeem zit is stukken beter

En wat nou als we die videokaart die jij aanbeveelt in 'onze' computer zetten??
Want dat kost honderd euro extra en intussen is de computer ook alweer afgeprijsd!

Hoeveel kost die computer dan nu nog wel? Buiten de videokaart is die pc die jullie aangeven wel aardig en in de buurt met wat ik heb voorgesteld. Enkel de cpu is wat minder, maar die is dan weer dualcore wat je niet zult merken. Als de pc die afgeprijsd is, onder de 475 euro ligt, dan zou ik dat doen tesamen met een 7600 gs. Oude videokaart verkopen voor 40 euro.

Ok,
maar wat de CPU betreft is een AMD x2 3800+ dan een stuk beter met een 7600 GT of GS dan een dual core 3,4 GHz?? Want ik snap het niet helemaal met AMD en Intel je moet toch kijken naar de kloksnelheid en dan is Intel toch beter. Want een 3800+ is 2,2 GHz en voor sommige spellen heb je al 1,8 Ghz nodig dus???

Ja dat weet ik. Maar is dat beter dan een Intel dual core. Want ik snap niet dat een single core beter is dan een dual core!

In het systeem dat ik aangaf was het een single core. Ik zal proberen uit te leggen. Een dualcore athlon 3800+(2*1.8 ghz denk ik) zal voor 1 taak trager zijn dan een singlecore 3800+(2.2 ghz denk ik) Maar voor 2 taken zal de dualcore sneller zijn, hoe komt dit? 1 taak kun je moeilijk splitsen in 2 en dus zal er bij de dualcore maar 1 core gebruikt worden op dat moment. De meeste games ondersteunen nu ook nog maar 1 core(maar in de toekomst wordt dit anders) daarom ben je voorlopig beter uit met een singlecore die sneller loopt. Ohja, die athlon x2 3800+ bestaat in feite uit 2 * athlon 64 3200+ en die zijn iets trager als die 3.4 ghz intel. Maar die athlon is dan ook wel een heel stuk goedkoper. Ik raad je aan - als je het systeem dat je aangaf onder de 500 euro weet te krijgen - dat systeem te kopen en dan een nieuwe videokaart er in stopt(7600 gt oid). Zo'n verschil zit er tussen al die cpu's nu ook weer niet. Op sommige gebieden zal de intel sneller zijn dan de amd en op andere gebieden omgekeerd. Ze zijn ongeveer gelijkwaardig, maar als je hem nieuw koopt, dan is de athlon wel veel goedkoper en daarom zei ik eerst om voor een athlon te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan