is dit zo goed als je het kan krijgen voor 600 euro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arecno

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Beste mensen,

Mijn vraag is kort dus geen lap tekst :P
is dit de beste samenstelling voor max 600 euro?
dus met monitor en assemblage (en k ken helaas niemand die zoiets inelkaar kan zetten)

het linkje

alvast bedankt

- Je mist nog een optische driver (als je die uberhaupt wilt :))
- Je hebt ook geen videokaart gekozen, dus gamen gaat het niet worden met dit systeem

owja die optische drive, en ik heb maar gekozen voor een apu omdat daar een videokaart in zit en dat is goedkoper dan een phenomiix4 + video kaart ;)

Wat wil je ermee dan?
Want gamen met een onboard videokaart gaat niet werken...

wat zijn je wensen en verwachtingen van dit systeem?

dit is een computer voor mijn broertje en die wil voor 600 euro z'n goed mogelijke pc en hij wil ook wat spelletjes spelle en ik dacht een combo van cpu + gpu is duur daarom de AMD apu want daar zit die videokaart in ;)

Wat voor games wil hij er mee gaan spelen?
Games zoals shooters of dergeljike ga je er niet mee kunnen spelen hoor. eerder games als heroes of hellas en zo van die dingen die er wel op gaan, of minesweeper, lol.

maar waarom is die apu dan bedacht vraag ik me af als je er niet eens iets mee kan ;)

Je kunt er wel iets mee, maar gewoon niet gamen, een computer word gebruikt voor wel wat meer dan gamen alleen.

is er dan een mogelijkheid dat er een beetje gegamed kan worden met deze pc (dus een goedkope cpu + gpu???)

ik heb even een systeempje voor je samen gesteld voor < 600 euro

fjnawy.png

- 8 core CPU
- 600 Watt PSU
- GTX 550 Ti
- 8 GB RAM

dit is een super systeem voor deze prijs...

Ik hoop dat je er wat mee kunt ;)

Groeten Remco

bedankt voor het samenstellen :) ik denk dat ik het met een mindere cpu en gpu moet doen want er moet nog een monitor bij en win 7 ;) maar ik kan dus beter voor 110 euro een cpu + gpu kopen dan een apu qua prestatie?

de APU's van AMD zijn sterk genoeg om games te draaien (vooral de A-8 3850)
verwacht geen high settings eerder low/medium (laptop kwaliteit)
games zoals Dirt 3 CoD(op medium/high) en Crysis(op low) zou gewoon moeten werken

APU's zijn eigenlijk voor workstations die compact moeten zijn
een videokaart is een groot lomp iets en met die apu's kun je het zeer klein houden en grafisch nogsteeds degenlijke kwaliteit krijgen, en ze zijn zeer goedkoop
de sterkste APU is sterk zat om games aan te kunnen op medium/low maar voor een echte gamer is dat vaak niet genoeg

Laatst bewerkt:
maar is een cpu + gpu configuratie sneller voor de zelfde prijs als een apu configuratie?

aparte processor en videokaart is uiteraard iets duurder, maar de prestaties zijn ook vele malen beter.

Nu mijn vraag?
Wil je verplicht een APU in je systeem, aangezien je hier steeds weer op terug komt?

Als ik jou was had ik zoals in bovenstaande screenshot een GTX550 Ti, met daarbij een behoorlijk krachtige hexa-core(6) processor @ 3.3 Ghz

Gr, Remco

kwa cpu kracht is de A8 van amd net zo sterk als een Athlon II x 4 640
en de gpu is ongeveer dat van een HD6550 of HD6570 daar tussen in en dat zijn allebij workstation kaarten niet echt voor gaming bedoelt dus...
een GTX550 is velen malen krachtiger

Laatst bewerkt:
persoonlijk heb ik niets met de APU maar omdat ik toch denk dat voor een low buget systeem dat de beste prijs kwaliteit verhouding heeft omdat ik al eens een AMD phenom 2x 555 ( € 79,30) bij een XFX radeon 6570 (€ 58,50) en dat leverd weer: 137.80 euro op en dat is een stuk meer dan 108.74 euro.

met een cpu van 79.30 heb je nog maar 29.44 euro over voor een videokaart. maar is z'n videokaart van 30 euro met een phenom 2x 555 net zo goed als die A6-3670K.

en daarom kom ik steeds terug op de APU en ik kan wel een athlon 2x 255 cpu pakken van z'n 56 euro en een beter videokaart maar ik denk dat dat ook weer niet beter is.

en ja, als je wat meer uitgeeft aan een losse cpu en videokaart ben je inderdaad veel beter uit dat vind ik persoonlijk ook maar mijn broertje wil eigelijk niet over de 600 heen...

Vanwaar die 108 euro??
het systeem wat ik je stuur heeft beide, zeer krachtige GPU en daarbij ook een krachtige CPU...
voor nog geen 600 euro...

als je een videokaartje van onder de 100 euro neemt hoef je geen high details te verwachten (grof genomen)

en ja, als je wat meer uitgeeft aan een losse cpu en videokaart ben je inderdaad veel beter uit dat vind ik persoonlijk ook maar mijn broertje wil eigelijk niet over de 600 heen...

nogmaals dus.. het systeem wat ik je stuur is ruim onder de 600 euro
probeer hierbij dan een monitor en overige rand apparatuur van marktplaats o.i.d te zoeken, ben je veeel goedkoper uit.
windows kun je vast ook wel aan komen? des noods bij de lokale pc boer :)

Laatst bewerkt:
Om even toe te voegen: de monitor in je initiële lijstje vind ik erg duur voor een 17 inch monitor! (eigenlijk afzetterij)

Zie ook onder de klik

Laatst bewerkt:
de grote van een monitor bepaald niet echt de prijs van een monitor
de features echter wel
die 19 inch schermen die goedkoper zijn die ondersteunen alleen VGA

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan