Is draadloos gaan mogelijk of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanon

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Berichten
5
Ik heb een laptop met netwerkerkadapter ingebouwd en een bedrade modem. Ik kan pas internetten als ik mijn de ethernetkabel van mijn modem met mijn laptop heb verbonden. Maar aangezien ik een ingebouwde adapter heb is het dan ook mogelijk om zonder gebruik van de ethernet kabel draadloos te internetten? Alvast bedankt.
 
Welkom op Helpmij.nl

Geef even de specificaties van je router en je netwerk adapter. Als ze beide WiFi ondersteunen met de juiste frequentie dan is het mogelijk.
 
netwerkadapter is van hp pavilion dv6 en mijn modem is een
thomson speedtouch st546v6
 
De laptop heeft beschikking over WiFi B/G. Deze zou dus draadloos kunnen internetten. Alleen je router beschikt niet over WiFi. Dat lees ik op deze site: http://www.speedtouchdslshop.nl/pro...-v6-adsl-2-modem-pstn-router-4-prt-switch.htm
Ik weet niet zeker of de aangegeven router degene is die jij hebt, kan je dat bevestigen?


Als je draadloos wilt internetten dan zou je een draadloze router moeten aanschaffen met WiFi B of G (G is aan te raden (sneller))
http://tweakers.net/pricewatch/249107/d-link-dir-600-wireless-n-home-router.html#tab:prices deze bijvoorbeeld. Deze heb ik ook. Ondersteunt B G en N (N is geschikt voor gamen).
 
moet ik het draadloze router aansluiten op het modem wat ik nu heb?
 
Hoi,

Speel het 'slim' .....
Maar eerst: wie is je provider?
 
Je kan natuurlijk ook via hun een draadloze router aanvragen. Of dit werkt weet ik niet.
 
Hoi,

Ik heb het bij iemand anders zo voor elkaar gekregen:
De voeding/transformator van die 546 werkte waarschijnlijk niet goed meer, want het ding viel steeds uit. Met een andere voeding werkte hij wél constant goed.
Eén telefoontje was voldoende (ze weten daar heel goed dat je met een sterk verouderde modem/router werkt en die voedingproblemen zijn bekend .....).
Er werd een nieuwe draadloze opgestuurd met het verzoek om de oude weer retour te zenden. En daarmee had mijn 'klantje' vanaf dat moment draadloos internet.

Welk abonnement heb je bij Online? Als dat het goedkoopste is, betaal je daar bovenop 5 euri voor de kpn-lijn. Als je vij euri meer betaalt krijg je een aanzienlijk snellere verbinding EN een draadloze modem/router ......
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reactie. Een draadloze router aanvragen is niet mogelijk. ik heb een abo waarbij je een bedrade modem krijgt als je draadloos internet wilt moet je een andere abo nemen ietsje duurder. maar zou ik dmv een draadloze router erbij toch draadloos kunnen intenetten?
 
Het kan allemaal, maar ik zou het niet zo doen.
Je internetsnelheid is al laag door je abo (max 4Mb/s) en je verlaagt die nog meer als je draadloos gaat.
Je moet een draadloze router aanschaffen.
Je abo nu is 17,50 (12,50 + 5,00 voor huur telefoonlijn)
Je abo zou worden: 19,50 eerste zes maanden, incl de tel.lijn en na zes maanden 22,50.

Dat is dus op jaarbasis (6 x 2,00)+(6 x 5,00) = 42,00 voor het eerste jaar en daarna 60,00 per jaar.
Dat moet je dus vergelijken met de aanschafkosten voor een router én een trage verbinding ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan