is een fancontroller gevaarlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stein99

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Berichten
34
hey,


ik zit al een tijdje te denken om een fancontroller te kopen. (immidels is het de Aerocool Touch 1000 LCD panel geworden, http://www.amazon.com/Aerocool-Touc...8222/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1329081927&sr=8-1)

maar toen ik het er met een vriend over had ried hij het ten sterkste af. volgens hem kon je in enkele seconden je proccesor slopen als je even niet opletten.(ok toegegeven in de meeste gevallen is het een overdrijver)

de proccesor koeling en voedingskoeling hoef je toch helemaal niet aan te sluiten op je fan controller?
casefans zijn dat trouwens de koelers voor je cpu? (omdat je ook cpu koelers heb d8 ik van niet maar als mijn kast plek heeft voor 3 casefans waar laat ik de cpu cooler dan?)

korte link van een review en de promotie site van mijn kast.
promotiesites: http://www.cmstorm.com/en/products/chassis/enforcer/ http://www.coolermaster-usa.com/landing/enforcer/home.php
reviewsite: http://www.hardwaresecrets.com/printpage/CM-Storm-Enforcer-Case-Review/1251

ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe het met die fancontroller zit
- waar sluit ik hem wel en niet op aan? wat zijn plekken om aan te bevelen voor tempratuurmelders

dit klinkt stom maar kan iemand me ook vertellen hoeveel fans ik heb met deze kast en dit inhoud?:

intel core i7-2600 s1155 3,4 ghz,quad core 8mb box
coolermaster storm enforcer midi tower
asus sabertooth p67 b3 s1155 atx ddr3 2xpcie 1394
carsair vengeance ddr3 1600-8gb kit
sapphire radeon had 6870 1 gb
ocz modxstream pro 700 watt
western digital caviar green 2tb
creative sb recon 3d pcie internal soundcard
lg dvr dl 24x sata black oem
+1 MegaFlow 200 Red LED Silent Fan

dan heb ik 3 casefans, een fan voor mijn voeding en een fan van mijn cpu cooler toch? of heb ik en houd ik in totaal 3?

bij voorbaat dank voor de hulp
 
Die van je CPU kan je het beste gewoon op je moederbord aangesloten laten, dit omdat het bios dan zelf kan regelen hoe snel het draait, mocht de temperatuur van de CPU omhoog gaan. Met casefans worden de fans die vast zitten aan de kast zelf bedoelt. (Dus ook niet de CPU fan, of de fan op de videokaart)
 
Die van je CPU kan je het beste gewoon op je moederbord aangesloten laten, dit omdat het bios dan zelf kan regelen hoe snel het draait, mocht de temperatuur van de CPU omhoog gaan. Met casefans worden de fans die vast zitten aan de kast zelf bedoelt. (Dus ook niet de CPU fan, of de fan op de videokaart)

ehm.... wat is de functie van een casefan dan? verkoelende lucht sturen naar de koelers?

btw is een cpu koeler een must? de verkoper die mij hielp met het samenstellen van de gamepc heeft niks gezegd over een cpu koeler (cpu is ook niet overclocked)


heeft iemand trouwens ervaring met een blower fan? (nee geen fan waar rook uit komt) een ventilator die de warme lucht zou moeten afzuigen (de middelste verticale slot die geplaatst kan worden)

hier een foto

imageview.jpg

is het de moeite waard om zo'n blower erin te zetten?
 
Laatst bewerkt:
ehm.... wat is de functie van een casefan dan? verkoelende lucht sturen naar de koelers?

Ja, en de warme lucht uit de kast te zuigen.

btw is een cpu koeler een must? de verkoper die mij hielp met het samenstellen van de gamepc heeft niks gezegd over een cpu koeler (cpu is ook niet overclocked)

CPU koeler zit vaak al bij de processor. Sommige mensen zweren er alleen bij, dat 'aftermarket' CPU koelers veel beter presteren. Wat vaak ook wel klopt, want bij veel koelers kan je grotere fan's op aansluiten (denk aan 120mm / 140mm fans)


heeft iemand trouwens ervaring met een blower fan? (nee geen fan waar rook uit komt) een ventilator die de warme lucht zou moeten afzuigen (de middelste verticale slot die geplaatst kan worden)

Hier draait een 200mm fan mee, draait prima, verplaatst voldoende lucht.



is het de moeite waard om zo'n blower erin te zetten?

Zit er al niet 1, aan de bovenkant van de kast?
 
Ja, en de warme lucht uit de kast te zuigen.



CPU koeler zit vaak al bij de processor. Sommige mensen zweren er alleen bij, dat 'aftermarket' CPU koelers veel beter presteren. Wat vaak ook wel klopt, want bij veel koelers kan je grotere fan's op aansluiten (denk aan 120mm / 140mm fans)




Hier draait een 200mm fan mee, draait prima, verplaatst voldoende lucht.





Zit er al niet 1, aan de bovenkant van de kast?

nog niet ik was wel van plan om er een 200mm boven in te zetten
 
Ja, en de warme lucht uit de kast te zuigen.



CPU koeler zit vaak al bij de processor. Sommige mensen zweren er alleen bij, dat 'aftermarket' CPU koelers veel beter presteren. Wat vaak ook wel klopt, want bij veel koelers kan je grotere fan's op aansluiten (denk aan 120mm / 140mm fans)




Hier draait een 200mm fan mee, draait prima, verplaatst voldoende lucht.





Zit er al niet 1, aan de bovenkant van de kast?

btw het is een Asus Moederbord SABERTOOTH P67 B3,s1155
http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Moederbord/Asus-SABERTOOTH-P67-B3,s1155/1159993

enig idee of hier een cpu cooler bij zit? (zie er nergens een)
 
Vraag eens aan de verkoper of het een 'Boxed' CPU is. Zo ja: dan zit er een koeler bij. Zo niet, kan je op zoek gaan voor een koeler die op Socket 1155 past.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan