is een router echt nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob vb

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Berichten
126
Hallo raadgevers,

Als ik twee computers aan elkaar wil koppelen op één modem, moet ik daar dan speciaal een router voor gebruiken, of kan ik daar dan gewoon zo'n splitsstekker voor gebruiken. Het is me namelijk wel eens verteld dat het ook zonder router kan , en dat het dan alleen wat langzamer werkt allemaal. Klopt dit of heb je toch altijd een router nodig. Alvast bedankt,

Groet, Rob
 
Nee hoor, je hebt daarvoor niet per sé een router nodig. Alleen heb je daarbij (softwarematige)hulpmiddelen nodig. In het verleden gebruikte ik AllAboard, maar weet nu niet zo zeker meer of dat progje nog bestaat.

Dennis.
 
Router is niet nodig je kunt ook een switch gebruiken.
Of twee netwerkkaarten in 1 pc en dan een crosskabel.
splitter, hoe bedoel je.
 
Hallo puppie,

Ik bedoel gewoon een stekker met aan de ene kant twee ingangen voor de twee computers, en aan de andere kant één ingang voor naar de modem, of kan dit niet , is dit te simpel gedacht.

Groet, Rob
 
:D Nee das te simpel Rob

Wel kan je 1 PC aansluiten op je modem, in die pc moeten dan 2 netwerk kaarten zitten, en via de andere netwerk aansluiting ga je naar je andere PC
Dan ga je op PC1 je internet delen met de wizard, maak de floppy op het end van de wizard, stop die in PC2 en start de floppy, en volgens meneer Bill Gates heb je dan ook Internet op PC2 :D

Vaak mislukt dit :rolleyes: en dan kom je gewoon weer hier voor hulp :)
 
Dus dan kan hij beter een switch nemen, hub kan ook en is iets goedkoper.
Maar een switch is beter.
 
Met gebruikmaking van Windows(Bill Gates) zelf, zal het volgens mij niet zo erg soepeltjes gaan verlopen.

Ik noemde eerder All_Aboard, maar met bijvoorbeeld WinGate kun je ook proberen.

Dennis.
 
:) Ik moet zeggen met de wizard van Bill op 2 PC's met WIN XP Pro draait het hier al zo'n 2 jaar probleemloos.
Met andere win versies heb ik inderdaad in het verleden alleen maar ellende gehad :rolleyes:
 
Geplaatst door Paintje
Met andere win versies heb ik inderdaad in het verleden alleen maar ellende gehad :rolleyes:
Ja, dat had ik ook ondervonden. Vandaar, dat ik indertijd naar All_Aboard overstapte omdat het veel beter werkte dan dat van Bill.

Heb tussentijds nog naar All_Aboard gezocht. Wat is het toch allemaal zo veranderd nu.Kijk maar hier.

Dennis.

ps. @puppie, heel mooie die 2 doktoren met de "zieke" pc
 
Laatst bewerkt:
Rob,

Er zijn meer dames in dit forum dan jij denkt, dus niet alleen de heren bedanken.
 
Nog even een reaktie ik heb een router gekocht en het werkt goed.
bedankt nog voor de andere mogelijkheden ,Ik leer steeds meer.


groeten rob (Bill)









:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan