Is een tft-tv als monitor te gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sundance

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
In plaats van een tft monitor aan te schaffen, zou ik graag een tft-tvtoestel zowel als tv maar ook als pc monitor willen gebruiken.
Is dat mogelijk?

Mijn LCD tv heeft een pc aansluiting, maar heb het nog nooit geprobeerd.

Maar ik ga het wel eens proberen. Leuk een 32 inch pc scherm.

Het zal wel eventjes puzzelen zijn wat de juiste resolutie is, aangezien de TV breedbeeld is.

Weet iemand de juiste resolutie van breedbeeld?

Mvg Patrick

Ik ben laatst naar een demonstratie geweest van een XP Media center die aangesloten was op een breedbeeld TV. Persoonlijk vond ik de beelden het best te bekijken bij een resolutie van 800x600.
Waarbij het TV beeld geoptimaliseerd werd door de computer waar XP mediacenter op draaide (ACER)

Groeten Oossie

Betekent dat dat de weergave op de tv vergelijkbaar is met de weergave op een pc monitor?

Ik vond de weergave van de PC mode persoonlijk wat minder op de TV, maar dat is mijn ervaring, die ik overigens alleen maar baseer op de demonstratie.

Als ik het hier beneden zou proberen word ik afgeschoten denk ik:cool:

Groeten Oossie

Geplaatst door oossie
Ik ben laatst naar een demonstratie geweest van een XP Media center die aangesloten was op een breedbeeld TV. Persoonlijk vond ik de beelden het best te bekijken bij een resolutie van 800x600.
Waarbij het TV beeld geoptimaliseerd werd door de computer waar XP mediacenter op draaide (ACER)

Groeten Oossie

Mijn monitor heeft een beeldverhouding van 4:3, en mijn TV 16:9.
Dus ik had het idee dat 800x600 niet ging werken.

Ik baseer dit voornamelijk op mijn fotografie kennis.
Een foto moet je(voor het bekijken op TV) ook naar een bepaalde resolutie terugbrengen om blokvorming in de foto te voorkomen. Ik neem aan dat dit met een pc niet anders is.

(Maar ik kan het mis hebben)

Mvg Patrick

@Oossie: Als je nog even wilt blijven leven, dan maar niet doen :p

Ik wacht nog wat ervaringen en adviezen af.

Ik was het ook niet van plan, maar ben wel benieuwd wat de ervaringen nog meer zullen opleveren.

Ik lees rustig mee.

Geplaatst door patrickt

Mijn monitor heeft een beeldverhouding van 4:3, en mijn TV 16:9.
Dus ik had het idee dat 800x600 niet ging werken.

Nu 800X600 is dus inderdaad een 4:3, maar de nieuwe laptops hebben ook breedbeeld, en ook resollutie 800X600. Ik vermoed dus dat signaal sofwarematig rebuild wordt, dus maw. omgezet naar 16:9. Ik vermoed het maar, en is dus zeker geen zekerheid.

je kan toch niet hoger resolutie van 800x600 zitten, want je zit aan die 600 beeldline per sec.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan