• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Is er een manier om lege rijen dynamisch te laten verdwijnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het bijgevoegde voorbeeld staat een overzicht van achterstallige betalingen van de producten appels, peren en pruimen. In dit voorbeeld heb ik 2 tabbladen gemaakt: eentje van de stand van zaken van 1 mei en eentje met stand van zaken 8 mei. Dit zijn in werkelijkheid geen aparte tabbladen, maar momentopnames van dezelfde gegevens op 2 verschillende datums. Er verdwijnen rijen in de tijd (als er betalingen worden gedaan) en er komen nieuwe bij (als er nieuwe leveringen plaatsvinden die op dat moment nog niet betaald zijn).

Het werkelijke overzicht is honderden rijen lang. Het overzicht van achterstallige betalingen is onderdeel van een veel groter geheel met ook veel meer andere data, maar ik kan die achterstallige betalingen in een apart tabblad zetten en dus isoleren van de rest. Maar het overzicht is dan veel te lang, want er staan heel veel lege rijen in. Is er een manier om die rijen dynamisch te laten verdwijnen? Zodat ik telkens een matrix krijg zoals rechts afgebeeld onder "Achterstallige Betalingen beknopt"? En dat dat beknopte overzicht zich dynamisch aanpast?

Bijlagen

Zeker Emields! Dit werkt voor mij prima. Maar kan je iets vertellen over hoe je dit maakt? Of waar ik deze truc kan vinden? Want dat snap ik nog helemaal niet ...........

De truc zit meestal in een gestructureerde invoer van data en vervolgens te filteren. Wat de tabnamen '1 mei' en '8 mei' er toe doen mag je eerst even uitleggen. Ik mag hopen dat je niet al te veel producten hebt anders wordt het in deze opzet helemaal een 'puinhoop':rolleyes:

Dank VenA. De 2 tabbladen 1 en 8 mei in het voorbeeld zijn 2 momentopnames van dezelfde gegevens op de 2 verschillende datums (het zijn dus in het "echt" geen aparte tabbladen). Er zijn niet meer dan 3 verschillende producten, dus dat valt mee. Ik hoop dat iemand wat meer kan zeggen hoe je de lege rijen wegkrijgt of kan verbergen zoals Emields doet.

Ik zou het geavanceerde filter gebruiken. Met de opmaak heb ik verder niets gedaan lijkt ook niet relevant. De formule in I2 is waarop gefilterd wordt. Wijzig de datum in H1 en je krijgt alle openstaande posten te zien die voor of gelijk zijn aan deze datum.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan