Is er een melding voor account telkens opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter2275

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Berichten
10
Ik heb meerdere accounts, en eentje staat op standaard. Kan ik in outlook instellen dat ik telkens als ik een email verstuur gevraagd word, met welke account ik dat moet doen?
Ik gebruik office 2007.

Groet Peter
 
Nee dit gaat niet aangezien je altijd een primaire emailaccount hebt.
 
helaas Peter, dat is niet mogelijk. Het enige wat je kan doen is in het bericht aangeven vanaf wel account je wilt mailen.
 
je standaard of primaire email account kun je dus niet uitschakelen. Zou ook een optie zijn.

Maar ik begrijp dat het helaas dus niet kan.
Zou eigenlijk wel handig zijn.
Jammer.

Groetjes Peter
 
Hoi,
normaal gesproken kun je kiezen met welke account (die je ingesteld hebt) je het bericht kunt verzenden. Nou heb ik geen ervaring met Office Outlook maar zelf heb ik meerdere accounts met verschillende mailclients en ik kan altijd kiezen via welke account verzonden wordt.
Lijkt mij sterk dat het met Outlook niet kan.
 
@Mik Zjegger: Je kunt wel degelijk kiezen, alleen zul je dat direct bij aanmaak van het mailtje moeten aangeven. Je krijgt dus bij het verzenden geen pop-up waarmee je aangeeft via welk account het verstuurd moet worden... Dat laatste is wat de topic-starter graag had willen instellen. Zover ik kan nagaan weet de topic-starter het verhaal uit mijn eerste regel al(lang) te gebruiken.

Tijs.
 
Kan het niet zo ingesteld worden, dat ik een reminder van te voren krijg, of moet ik er gewoon altijd aan denken, om een account op te geven, als het niet de standaard is?

Groetjes Peter
 
@Tijs
Ja, dat moet ik bij mij ook,dat meteen aangeven, maar ik heb MO nooit gebruikt.
Je krijgt dus bij het verzenden geen pop-up
Dat heb ik dan blijkbaar verkeerd begrepen.
 
Je zult er zelf aan moeten denken.
Alternatief is, ipv. meerdere mail-accounts in 1 profiel een apart Outlook-profiel in te stellen per e-mail account, en dan te 'wisselen' tussen Outlook-profielen. Natuurlijk moet je dan Outlook opnieuw starten én géén standaard profiel instellen (zodat je telkens bij de start van Outlook de vraag krijgt welk profiel je wilt gebruiken).

Tijs.
 
Toevoeging op mijn vorige bericht: Je moet dan (als je slim bent) in elk profiel ook een apart gegevensbestand aangeven, anders komt nog steeds alles in 1 gegevensbestand, en weet je niet (direct) via welk e-mail account de mail binnenkwam waar je op reageert...
Bijkomend voordeel is dat je op die manier een strikte scheiding aanmaakt in de mail, dus niet met berichtregels hoeft te gaan klooien om binnekomende en verzonden mail te scheiden naar mailaccount.

Wellicht is er wel software te vinden ergens die je wél keuzes geeft welk mailaccount voor verzending te gebruiken, maar het is geen standaard feature in Outlook.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dit moet ik nog eens goed doorlezen, om te begrijpen hoe ik dat moet regelen.

In elk geval al bedank voor de reacties.
Er moet op de een of andere manier wel iets te verzinnen zijn, om dit te verwezelijken.

Weet niemand, waar ik zo'n software bestandje of feature kan vinden.

Groetjes Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan