is er een mogelijk heid om database te verlengen(datum) via VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

comkwek

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
167
Hey,

Ik zit met een probleem. Wij willen graag de database verlengen tot een datum wat je in een textbox kunt ingeven. Wij hebben al wat dingen geprobeerd maar daarbij crashte steeds het programma of de database. Wij zijn echt radeloos wat we moeten doen

Het volgende hebben wij al gedaan:

Je hebt invul.vbp he? Daarin staat ergens, While teller < 186, of een dergelijk getal. Dat betekent dat voor de komende 186 dagen, exclusief zaterdagen en zondagen, er 4 entries per dag (voor elke inschrijfmogelijkheid één) toegevoegd wordt aan de database. Ik denk dat de enige manier om dit op te lossen van dit getal iets van 4000 te maken zodat het een enorme lijst wordt waar gewoon mee vooruitgewerkt kan worden. Ik heb hier al veel over nagedacht en kon niet met een concrete andere oplossing komen. Hopelijk wordt het systeem niet te sloom wanneer het telkens door 2346 andere entries heen moet ploeteren…
Als dit lukt, hoef je invul.vbp maar één keertje te runnen, gewoon alle knopjes een keer klikken, dan is die database voor de komende 10 jaar klaar voor gebruik.


Dit was van iemand die ons heeft geholpen maardit werkte ook niet. En het is geen gedoe om alle dagen in te vullen.

Dus het moet eigenlijk de datum(Kolom heet Datum) in de vorm DD-MM-JJJJ en dan in een ander rijtje( Kolom heet uur) moeten de getallen 1 t/m 4 staan. Dus zegmaar 26-03-2009 en dit dan 4x met telkens een ander uur erachter.

Alvast hartelijk dank voor je hulp,

Comkwek
 
VB Versie? Database type/versie? bovendien zeggen plaatjes meer als 1000 woorden.
 
beste pizara,

Sorry voor het late antwoord.
Ik zal beginnen met het beantwoorden van je vragen.
De type die wij gebruiken van VB is 6.0
Type van de database is access 2003
In de bijlage staat een word document met hierin een plaatje.
het wijst eigenlijk zichzelf wel een beetje.

bedankt je de moeite neemt om er naar te kijken
 

Bijlagen

  • plaatje database access.doc
    73,5 KB · Weergaven: 21
Ik denk dat je t over VisualBasic voor Applicaties hebt of niet?

En ik denk niet dat ik je verder kan helpen omdat ik een .net programmeur ben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan