Is er een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shidi

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Halo mensen;

Bestaat er een definitieve oplossing voor spyware?...is het mogelijk om te voorkomen dat spyware helemaal niet meer op de computer terecht komt?...zijn er hier speciaale programmas voor?...want ik heb zonet mijn hele windows opnieuw geformateerd aleen om van spyware af te zijn...het was mijn enige uitweg...had eerst ad aware laten scanen en het heeft zogenaamd honderd zoveel dingen gevonden en zogenaamd verwijderd...maar nee hoor de spyware bleef tog achter!...van daar mijn vraag is er hier een goeie oplossing of programma voor dat deze lastige beesten niet meer binnen dringen?...
help aub. :confused:

Wat je het beste kan doen is je suft en download gedrag aanpassen. Dan ben je al van een hoop ellende verlost.;)

Om dat soort problemen te voorkomen moet je allereerst je surf en download gedrag aanpassen, ofwel niet op de verkeerde sites komen en geen zaken downloaden waarvan je de herkomst niet kent.

Verder kun je een goed Anti-Spyware programma gebruiken, in realtime.

Halo mensen;

Bestaat er een definitieve oplossing voor spyware?...is het mogelijk om te voorkomen dat spyware helemaal niet meer op de computer terecht komt?...zijn er hier speciaale programmas voor?...want ik heb zonet mijn hele windows opnieuw geformateerd aleen om van spyware af te zijn...het was mijn enige uitweg...had eerst ad aware laten scanen en het heeft zogenaamd honderd zoveel dingen gevonden en zogenaamd verwijderd...maar nee hoor de spyware bleef tog achter!...van daar mijn vraag is er hier een goeie oplossing of programma voor dat deze lastige beesten niet meer binnen dringen?...
help aub. :confused:

hoi Shidi

had je wel de laatste Versie van Ad-aware.? ---> SE1R175 11-06-2007...?
wel belangrijk.!

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
En ook al kom je op goede, veilige sites.
Als je bijv. een banner of een pop-up ziet waar groot staat OK, Yes, I Agree of iets vergelijkbaars met grote uitroeptekens of kruizen of weet ik wat, dan moet je daar niet op klikken.

Ook pop-ups of banners op internetpagina's met de boodschap dat je slecht bent beveiligd of dat je veel virussen of spyware op je pc hebt staan en dat je dan moet scannen met 1 geweldig programma zijn bijna altijd rotzooi, onzin, dat moet je dus vermijden.

En, wordt wel eens vergeten, als je een gratis programma downloadt, moet je ook kijken of er geen spyware of adware bijzit!

wat je het beste kunt doen ........staat hierboven al beschreven.

Maar als je niet alle updates van je besturingsysteem hebt dan ben je zo lek als een mandje.
Dan helpen al die goed bedoelde adviezen hierboven dus niet.

En de volgende keer zou ik niet formatteren maar eens bij zo'n site langs gaan waar ze hijacklogs kunnen nakijken.

Maar als je niet alle updates van je besturingsysteem hebt dan ben je zo lek als een mandje.
Dan helpen al die goed bedoelde adviezen hierboven dus niet.

Hier ben ik het niet mee eens, er is nog altijd veel malware die zich installeert, toch doordat de gebruiker zonder het te weten iets accepteert. Dan heb je er nog wel wat aan.

Hier ben ik het niet mee eens, er is nog altijd veel malware die zich installeert, toch doordat de gebruiker zonder het te weten iets accepteert. Dan heb je er nog wel wat aan.

Perfect....dus dan hoef je de updates van Windows niet te installeren.
Weer iets geleerd.
Bedankt voor de uitleg......

Perfect....dus dan hoef je de updates van Windows niet te installeren.
Weer iets geleerd.
Bedankt voor de uitleg......

Nee, dat zeg ik niet.:confused:
Maar het is niet waar dat als je geen updates voor het besturingssysteem dat de adviezen als '' let op je surfgedrag '' of '' klik niet gelijk op Ja / OK enz. '' en '' gebruik je gezonde verstand '' dan geen zin meer hebben.
Gewoon beide, dit en ook altijd alle updates voor je OS installeren.

Updates van het OS, heel belangrijk.
Goede anti-spyware tools, heel belangrijk.
Goed surfgedrag, ook heel belangrijk.

Maar wat te denken niet met administrator rechten op je computer te werken (iets wat heel veel mensen wel doen... want het is zo gemakkelijk).

Groeten,
Rob.

Maar wat te denken niet met administrator rechten op je computer te werken (iets wat heel veel mensen wel doen... want het is zo gemakkelijk).

Groeten,
Rob.

Ja, een goede vierde maatregel.:thumb:

Ik denk dat deze zo langzamerhand wel op Opgelost kan worden gezet.

Ja, een goede vierde maatregel.:thumb:

Ik denk dat deze zo langzamerhand wel op Opgelost kan worden gezet.

........nog een vijfde.......................... ( oh oh ga ik weer de quote in)

of zoals lokoloko zou zeggen..:D
je kan altijd nog het Raam openzetten..:D :D

supernova<:shocked:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan