Is er een update progje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Van veel onderdelen van de pc weet ik niet of ik de nieuwste drivers gebruik. Bestaat er een progje die je pc scand en meld voor welke drivers er nieuwere drivers zijn. (en waar te downen)

weet nie of het nog bestaat maar zdnet/cnet had een progje dat heette catchup

ondanks het feit dat ik zelf deze "leefregel" niet volg, adviseer ik altijd:

ga NIET updaten als je tevreden bent over (de prestaties van) je PC.

pas bij foutmeldingen, vage problemen etc. wordt het tijd om updates te gaan downloaden.

werkt je computer naar jouw tevredenheid ? Niet updaten.............................

Catchup kan momenteel niet gedownload worden Frogger. En Pasja, als je de nieuwste drivers voor je geluid, grafische kaart enzo download, dat is toch altijd beter, daar zijn driverupdates toch voor?

misschien lok ik met het volgende antwoord een discussie uit, maar

NEE,

een update is niet altijd beter / sneller etc. etc.

De fabrikant van je pc heeft (dat mag je tenminste aannemen) een uitgebalanceerde configuratie voor je gebouwd met bijbehorende drivers.

Als je systeem lekker doet wat jij wilt dat het voor je moet doen, dan vooral GEEN updates binnenhalen.

Zonder dat ik dit "hard" kan maken durf ik zelfs te beweren dat al die updates een van de redenen is, dat sites als DEZE zoveel "bekijks" hebben.

(vraag mij af hoeveel minuten het duurt voordat er iemand reageert die een tegenovergestelde mening heeft) :D :D :D :D :D

Laatst bewerkt:
updates

daar zijn driverupdates toch voor?

Idd. als je problemen hebt of als er aanzienlijke voordelen aan verbonden zijn.

Het gaat vreemd genoeg ook wel eens fout na een update....

Ik ben het eens met Pasja if it ain't broken don't try to fix it.

(mijn beste Engels :) )

Grtz.

Laatst bewerkt:
Een mooi voorbeeld is misschien printerfabrikant HP.

Zij leverden buildindrivers voor / aan XP. Vele gebruikers echter van diverse types printers, merkten dat hun printers niet alles meer zo soepel deden als toen ze nog Windows 98SE of ME hadden. HP heeft vervolgens XP drivers "gemaakt" die bij hen zijn te downen waardoor printprobleempjes werden opgelost.

DIE drivers moet je dus WEL hebben............... maar ALLEEN als je printer niet meer doet wat 'ie voorheen WEL deed.......................

Volgens mij aida en die geeft gelijk de sijds aan voor update

Oke heren, ik ben weer overtuigd en stop mijn zoekactie. Bedankt voor de reacties!

(p.s. Denver Calorado USA Pasja?)

Geplaatst door gast0225
off course, where else ? U've been there ?

No, never been there, i just thought it funny that youre replying from there to a forum in Holland.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan