Is er iemand die ervaring heeft met deze Videokaart?

Ik zou hem zeker niet bij AliExpress halen.
Hier gaan een hoop rode vlaggen af als ik de prijs al zie!
Het ging ook om de prijs, zoals ik al zei. Maar laten we hopen dat dit geen miskoop zal zijn.
Veel plezier ermee! :)

Ik heb die 4G GDDR5 Grafische Kaart, 128-bits, 1000MHz, HD7670 met AMD-Chipset, PCI Express X16 2.1 in een andere PC ingebouwd, die verbonden is met een kleinere Monitor (17")
En nu werkt die kaart wel degelijk (gedeeltelijk) maar alleen met de BeeldschemResolutie 1024x768
Maar door het programma "WhyNotWin11" komt nu die PC niet meer heen.
Zie de ook de kleine tekst (in rode kadfer), die door WhyNotWin11 is toegevoegd betreffende WDDM2
Verder geeft de Monitor-Driver in Apparaatbeheer dat er nu gebruik gemaakt wordt van de standaard MS driver: Microsoft Basic Display-adapter (zie verder de tekst onder Afbeelding)
Whynotwin11 2025-01-09 122656.png

De door jullie aangedragen Software van o.a. AMD levert wel de drivers van Win10 32bit en 64bit
Maar de Drivers van Win11 zijn dáár niet voorhanden.
Waardoor de fout in het rode kader optreed, omdat het bestand Atikmpag.sys van AMD dus niet meer geschikt is voor Win11
Desondanks werkt de Videokaart nu naar behoren in die hulp-PC
Dukkel

Voor een betere koeling had ik een ander pc kast gekocht.
eentje met voldoende gaatjes om lucht te laten circuleren.

Weet alles maar eens van te voren.

@Aar en Collega's
Uiteindelijk na 3 dagen knoeien en prutsen heb ik de Videokaart teruggestuurd naar AMAZON.NL
Zie antwoord van AMD in bijlage

Bijlagen

Zo zie je maar: alle waar is naar zijn geld :). Videokaarten (zeker goede) kosten nu eenmaal een paar centen. Ik heb zelf een behoorlijk zware videokaart in mijn systeem zitten, maar geen enkel probleem met warmte afvoer. Zoals anderen ook al schreven: dat regel je met de juiste ventilatoren. Of waterkoeling.

'Weet alles maar eens van tevoren', schrijf je als reactie op #23
Er is om de kast gevraagd in post #5 maar ook in post #8 !
Elke grafische kaart die je toevoegt, brengt warmte met zich mee en hoopt zich (deels) op in de kast, deze en andere warmte kan afgevoerd worden door (eventueel) extra fans toe te passen in je behuizing.

Je moet jullie gelijk geven.
Inmiddels heb ik een Videokaart van een vriendje overgenomen.
Een ASUS GTX660Ti-DC2-2GD5 een oudje dus, gebruikt alleen al 150W
Hoop dat m'n voeding het trekt is n.l. een HKC MATX-450
Ben aangewezen op dit merk en type i.v.m. de ruimte van de PC-Kast. HKC MATX-450 voeding.jpg

Ik gebruik deze voeding al jaren. Is n.l. de enige die in m'n PC-kasten past. Kost ook maar slechts € 16,50

Dan toch maar eens aan een andere kast gaan denken.

Ik ben bang dat het installeren nog een dingetje zou worden. De kaart is 13 jaar oud, dus er zullen waarschijnlijk geen up-to-date drivers.

Ik heb in die bewuste kaart er uit gegooid.
En in 2 van mijn PC's gemonteerd:
ASUS Phoenix GeForce GTX 1030 4GB GDDR6 EVO
en in die andere
ASUS Phoenix GeForce GTX 1050 4GB GDDR6 OC edition

Weet jij toevallig waar die OC voorstaat in de naam van 2de kaart?

OC = Over Clocking
  • OC Edition: boost kloksnelheid naar 1635MHz (OC-modus) / 1605MHz (gaming-modus)

Okay, bedankt.
Maar voor overclocken ga ik die kaarten niet gebruiken.

Terug
Bovenaan Onderaan