Opgelost Is er ook herkenningssoftware die logo's op een site kan herkennen en dan de site kan blokkeren en direct sluiten.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Bestaat er herkenningssoftware die logo's op een site kan herkennen en dan de site kan blokkeren en direct sluiten. Ik wil niet dat mijn gezin/kinderen/kleinkinderen nog langer de voorheen Twittersite en nu het X-logo van Elon Musk en Facebook F-logo van Mark Zuckerberg bezoeken. Het is verschrikkelijk dat mensen, vaders en moeders van de ene op de andere dag worden ontslagen door DOGE of een oprotpremie krijgen. Deze mensen hebben net als wij een hypotheek, kinderen etc. waar ze verantwoordelijk voor zijn. Bestaat die software?

Hopelijk heb jij hier iets aan.

Ik kwam Cold Turkey tegen op internet en dan zou ik moeten invoeren facebook.com en twitter.com. Zou dat kunnen en heeft iemand ervaring met Cold Turkey? Is dat veilig etc.?

Waarom moeilijk doen met logo's detecteren (grote kans op False positive!) en niet op de DNS blokkeren?
Dat laatste lijkt me veel praktischer. Want want als een bepaalde site het logo van X of Facebook publiceert in hun artikel, of onder het mom van: 'Deel dit artikel'? Moet die dan ook gesloten worden?

Ik zou dit lekker op DNS niveau doen, en toezicht blijven houden. Bij voorkeur blokkeer je dit in de router, want anders gaan ze gewoon op een tablet, smartphone (of op die van vriendje Hans) thuis verder. Nu is het hopen dat ze niet op het Wifi-netwerk van buurvrouw Truus verder gaan. ;)

Ikzelf heb een Fritzbox, en daar kan je prima 'parental control' op instellen, met websites, tijden en al. Als je andere router het niet ondersteunt, raad ik een Fritzbox aan!

Laatst bewerkt:
Ik wil niet dat mijn gezin/kinderen/kleinkinderen nog langer de voorheen Twittersite
Dus jij beslist wat je gezinsleden mogen zien? Getsie.
Je kan je kleinkinderen beter gewone voorlichting geven ipv het op deze manier te doen. Want weet je, X is niet alleen de boosdoener hè.
Wat denk je van Apple? Die ontsloeg ook honderden medewerkers! En zo zijn er heel veel in social media land.

Gewoon niet inloggen bij/met Facebook, Google, Microsoft, Apple, etc., etc. .
Niemand kan je verplichten een van deze platforms te gebruiken. Maar je kan niemand verbieden om in te loggen bij.

Succes er mee. Ik heb ervaring met het beheren van schoolnetwerken. Ervaring leert dat de grote websites er goed voor gezorgd hebben dat ze altijd bereikbaar blijven. Dat begon ooit al met MSN die via een aparte TCP poort werkte. Toen ze merkten dat dit door beheerders werd geblokkeerd zijn ze heel snel overgestapt op HTTP. Succes met blokkeren zonder grote investeringen te doen.

Oftewel de huidige websites zijn via honderden andere domeinnamen te bereiken. Zelfs als het je lukt een complete lijst te vinden, dan is die morgen alweer verouderd.

Daarnaast is de huidige jeugd totaal niet technisch, maar zijn ze wel heel goed in staat om probleemgericht naar oplossingen te zoeken. Wordt op een bepaald een wedstrijd van wie de langste adem heeft. Die komen vaak met oplossingsrichtingen voor technische problemen waar ik als ervaren techneut nooit op was gekomen. Sta je dan met je dichtgetimmerde (denk jij) netwerk.

Daarnaast is de huidige jeugd totaal niet technisch, maar zijn ze wel heel goed in staat om probleemgericht naar oplossingen te zoeken.
Daarnaast is iets wat verboden is juist aantrekkelijk om te bekijken, eventueel bij iemand anders.

Dus jij beslist wat je gezinsleden mogen zien?
Jij draait de zaak om. Musk en Zuckerberg bepalen wat wij zien! Dat zijn de feiten. Tegen de gebruikte algoritmen is niemand opgewassen.

Deze technologie is niet neutraal. Ze wordt altijd gemaakt door mensen met bepaalde ideeën en waarden, in een bepaalde tijd en met een bepaald doel.

Maar goed, als je de hele dag op de bank ligt met je mobiele telefoon en/of laptop, wat weet je dan van de voorgeschiedenis/aanloop 1914-1940 van de Tweede Wereldoorlog. Vrijheid is toch vanzelfsprekend?

Maar goed, als je de hele dag op de bank ligt met je mobiele telefoon en/of laptop, wat weet je dan van de voorgeschiedenis/aanloop 1914-1940 van de Tweede Wereldoorlog. Vrijheid is toch vanzelfsprekend?
Als het goed is zijn de geschiedenislessen iets wat op school wordt gegeven.
Praten met kinderen en uitleg geven zal meer effect hebben dan sites blokkeren.

Jij draait de zaak om. Musk en Zuckerberg bepalen wat wij zien! Dat zijn de feiten. Tegen de gebruikte algoritmen is niemand opgewassen.

Deze technologie is niet neutraal. Ze wordt altijd gemaakt door mensen met bepaalde ideeën en waarden, in een bepaalde tijd en met een bepaald doel.

Zie je iets wat je niet bevalt? Klik op: 'Niet interessant' en klaar!

Terug
Bovenaan Onderaan