Is Er Vervanging voor DataBase?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaGroove

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2003
Tot nu toe heb ik programma's geschreven, en de gegevens daarvan opgeslagen in een DataBase. Maar ik vind dit nie echt lekker werken.

Weet iemand een andere manier of gegegevens op te slaan, zodat je ze later weer kunt openen???

Wouter

Wat voor type Database heb je het opgeslagen? Hoe probeer je toegang te krijgen tot de Database? Waarom vind jij het niet lekker werken? Wat is je Windows versie? Allemaal dingen die ik graag vermeld zou willen zien, voor ik echt kan gaan helpen.

buiten dat ff om, mijn mening:

Ik gebruik MySQL op Win2000 AS. Op een of andere manier heb ik steeds het probleem, dat de service niet geladen kan worden. Dat is de reden dat ik liever met SQL Server werk, alhoewel daar een Windows Server versie voor nodig is (Zoals Win2000 AS), en Active Directory.

Andere Database methodes zijn er zat, alleen heb ik er zelf nooit erfvaring mee gehad. Wel met flatfile systems (Een soort Database variant, opgeslagen in tekstformaat, die je dus zelf moet maken). Dit is niet aan te raden, omdat deze methode langzamer is dan met een professional Database application.

Ik heb Win XP, en ik gebruik de Database van Acces (MDB).
Ik heb nooit echt begrepen wat MySQL inhoud, kreeg altijd een antwoord "het is een database". Dus als je dat ook even uit kunt leggen:P

De reden dat ik MDB niet lekker vind werken is het aantal characters dat je op kunt slaan. Ik heb een klein Word programma geschreven, maar als ik de tekst uit een document op wil slaan, is op een gegeven moment de DataBase "cel' vol. Vandaar dat ik een ander medium zoek.

Ook is de Infrastructuur van de Database vrij moeilijk te maken. Maar dat geld misschien alleen voor MDB, dus als er een ander soort database is, die beter werkt... ik hoor het graag:D

W

Weet niet hoe dat bij MDB zit, maar bij SQL/MySQL (2 verschillende versies, maar lijken beide veel op elkaar) Kan je het format aangeven wat in de cell komt te staan.
Je kan dacht ik ook strings (Blob ofzow) aangeven met sizes dacht tot 65000 tekens (kan er factor 16 naast zitten :D)
Als je Win2k server draait, is het aan te raden SQL te gebruiken, mits je zin heb AD te maken (dmv dcpromo, maar dat leg ik later dan uit ;))
Anders MySQL proberen, maar probleem daar > Ik kan alleen Webbased (via php) configureren, dus daarvoor moet je iig een Webserver draaiende hebben, met PHP support (Leg ik later wel weer uit ;))

Ik heb deze zomer ASP geleerd, (nou ja, ik kon (v)BASIC al...). Ik wil best PHP leren... maar ik heb dadelijk ook weer school.
Kortom, kan MySQL ook met ASP???

65000 tekens... daar kan aardig wat in:D

w

MySQL met ASP? nou laat ik eerlijk wezen, al sla je me dood :p

Ik heb zo'n php tool, called MySQLadmin (ofzow) waarmee je dus alles kan veranderen qua databases.
Je hebt helemaal geen verstand van PHP nodig, je moet alleen PHP installed hebben, en dus via die PHP tool je SQL databases beheren.

De enige manier dat ik connectie maak, is met PHP, want een andere methode ken ik (nog) niet.
Er zullen andere manieren zijn, maar dat moet je zelf nagaan.

Usefull links
MySQL > http://www.mysql.com/
phpMyAdmin > http://www.phpmyadmin.net/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan