Is Firewall wel zo veilig???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirk.K

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2001
Berichten
243
Avond.Heb even een vraagje over firewalls nl deze.
Er wordt tegen me gezegd dat firewalls helemaal niet die bescherming geeft die we zouden willen hebben nl dit.Een firewall blokkeerd bepaalde ip adressen die willen klooien in jouw pc.Nu zegt men dat wanneer (ik zelf heb norton )norton een ip adres blokkeerd en diegene het direct daarna weer probeerd met het zelfde ip adres wel bij mij in me pc komt.
dus met andere woorden een firewall blokkeerd wel verschillende ip adressen maar niet 2 keer het zelfde adres.wat is hier van waar of hoort dit in het land der fabelen thuis,
is dit zo.
bedankt dirk.
 
nou das volgens mij niet waar. als hij 1 keer een IP blokt zal hij die blijven blokkeren. maar iemand die er echt verstand van heeft komt er toch wel door
 
heb zelf ook norton en heb wel al vaker meegemaakt dat hij toch zeker wel een ip adres vaker dan 1 keer blokkeert.
het is ook niet zo dat hij ipadressen in de gaten houd maar gewoon je poorten of daar aangeklopt word
 
Volgens mij blokkeert norton zelfs zo dat wanneer echt een poging word gedaan om in te breken op je pc hij dat ip nummer een half uur weigert/blokkeert.

Maak je maar niet druk, hij blijft blokkeren en zal niet na 1 keer weigeren de deur open zetten.. Dat zou wel heel makkelijk zijn.
 
Zoals caveman al aangeeft dit verhaal hoort in het land der fabelen.
In je Firewall stel je in wat wel en wat niet door mag gaan naar buiten toe, geef je een programma toestemming om naar buiten te gaan dan zal de Firewall zowel inkomend als uitgaand verkeer van dat programma toelaten.
Alle verdere inkomend verkeer zal de Firewall blocken zolang je geen toestemming geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan