Is herstelpunt vergelijkbaar met GHOST-resultaat !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Kan je een herstelpunt vergelijken met het resultaat van een Norton-Ghost image ? Dus, het moment dat je PC met alles er op en er aan perfect functioneert en dat je dat wil vasthouden c.q. bevriezen !

Nee, die twee zijn niet met elkaar te vergelijken. Een Image is een EXACTE kopie van de schijf. Dat is een herstelpunt beslist niet. Bovendien zijn herstelpunten veel dynamischer. Zodra er iets geïnstalleerd wordt, wordt er een nieuw herstelpunt aangemaakt door het systeem. Ook worden lang niet alle type bestanden in de gaten gehouden. Kijk hier voor meer info.

Groetjes,
Bennie

Wat ik zo lees, komt het toch wel heel erg in de buurt.
Zelfs als je een uit meerdere zelf gemaakte herstelpunten een verkeerde kiest, kan je altijd weer een eerdere of latere kiezen. Bovendien staat er bij, een moment(opname) waarop de PC perfect functioneerde; tot het moment dat een probleem zich voor deed.
Ik zelf heb het meerdere malen gehad, na b.v. de installatie van Photoshop 7.0. Ik kreeg wederom een registerfout gemeld en dat het alleen was op te lossen door in de recovery consol de 5 files(system, software, sam, security en default) uit C:\windows\repair te kopieeren naar C\windows\system32\config; vervolgens de veilige modus starten en naar systeemherstel. Daarna functioneerde de PC weer perfect. Het zgn'de bevroren moment was dus weer terug.
Elke keer als ik weer 'n programma geinstalleerd heb en zeker weet dat alles vlekkeloos draait; maak ik weer een nieuw herstelpunt.

Wat ik zo lees, komt het toch wel heel erg in de buurt.
Nee, een Ghost image is totaal iets anders dan een herstelpunt.
Een Ghost image is zeg maar een exacte foto van je hardeschijf.
Een hertstelpunt wordt aangemaakt als jij iets veranderd of installeerd/un-installeerd op de pc.
Als je een Ghost image terug zet wordt de pc precies net zo, als jij die Ghost image gemaakt had.(bit voor bit)
Met een herstelpunt wordt niet alles zo terug gezet.
Alleen veranderingen worden aangepast.

vervolg

Oke. Laten we het er dan op houden, dat herstelpunt je de mogelijkheid biedt om terug te gaan naar een stabiele situatie, NA dat een installatie van software/hardware een crash tot gevolg heeft gehad.
En dan op de wijze zoals ik hier eerder omschreven heb.
Dat werkt perfect.

Hallo

Ik zou persoonlijk toch liever een "ghost" image hebben of een "herstelpunt" hoor .

Wat doe je met je herstelpunt bij een hardeschijf crash???

Je inbeelden dat dit enkel anderen overkomt , is uiteraard een van de mogelijke opties...

Peter

Een herstelpunt kan je configuratie terugzetten naar een moment vóór een eventuele softwarefout. Vooropgesteld dus dat je nog in je os kunt. Een ghost image, die doorgaans ook op een andere partitie wordt gezet kun je via die geweldige ghost diskette weer terughalen omdat je niet in je os hoeft te zijn. Vaak kun je bij major crashes de c: schijf niet meer bereiken. Een ghost backup is een ware kloon van je complete c: partitie, dus met de eventuele spellen van je kids (in mijn geval).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan